Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Awatar da-w-id

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie Hamulec postojowy.


    Polecamy

    Witam!


    Czy hamulec podczas postoju samolotu musi byc na pozycji ON czyli zaciagniety??





    Tutaj zdj. ktore wykonalem i na nim hamulec jest off.Jak sie to ma do bezpieczenstwa?
    Ostatnio edytowane przez da-w-id ; 14-03-2009 o 22:04
    W!ZZ :D

  2. #2
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Hamulec i tak wymaga hydrauliki do działania, więc wyłączony samolot zawsze stoi bez hamulca. Właśnie po to podkłada się pod koła bloki - po ich podłożeniu hamulec jest wyłączany.

  3. #3
    Awatar da-w-id

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    Acha a jesli samolot stoi przez dluzszy okres czasu na plycie? to tez ma podlozone te bloki?
    W!ZZ :D

  4. #4
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez da-w-id Zobacz posta
    Acha a jesli samolot stoi przez dluzszy okres czasu na plycie? to tez ma podlozone te bloki?
    Bloki sie wyciaga ale chowa sie za to podwozie zeby nigdzie nie odjechal...
    Dawid pomysl troche. To nie boli...

  5. #5
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    To nie boli...
    Nie znasz się.

  6. #6

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    w wyłączonym samolocie (nawet przez noc) tez jest sprawny hamulec postojowy - odpowiedzialny jest za to hydroakumulator. Zawsze na nocowanie i bez opieki zostawia się samolot z hamulcem postojowym na ON.

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bolo Zobacz posta
    Zawsze na nocowanie i bez opieki zostawia się samolot z hamulcem postojowym na ON.
    No nie zawsze. W zimie jak jest zimno i wilgotno (dokladnie oczywiscie mowi instrukcja danego samolotu) nie powinno sie zaciagac hamulca bo rano moze po prostu nie "odpuscic"

  8. #8

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    No nie zawsze. W zimie jak jest zimno i wilgotno (dokladnie oczywiscie mowi instrukcja danego samolotu) nie powinno sie zaciagac hamulca bo rano moze po prostu nie "odpuscic"
    racja ale podejrzewam, że prędzej załoga zdecyduje się na pozycje ON i ewentualne zamarznięcie hamulców (później nastapi hot air deicing) niż na zaufanie chocksom, które przy takiej pogodzie mogłyby pojechać razem z samolotem takie moje gdybanie

  9. #9
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Bolo Zobacz posta
    racja ale podejrzewam, że prędzej załoga zdecyduje się na pozycje ON i ewentualne zamarznięcie hamulców (później nastapi hot air deicing) niż na zaufanie chocksom, które przy takiej pogodzie mogłyby pojechać razem z samolotem takie moje gdybanie
    Taka mozliwosc tez istnieje, zwlaszcza ze takie przypadki byly
    Z drugiej strony jak zamarznie hamulec i pilot uszkodzi podowzie albo opozni lot to on dostanie po pupie
    Jak samolot sie "stoczy" razem z blokami to juz problem portu - brutalne

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •