Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Awatar Sonqer

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Wys. Strzyż. / EPRZ

    Domyślnie Większy od A380?


    Polecamy

    Witam!

    Chciałbym tak bardziej od strony technologicznej zapytać, czy przy obecnym rozwoju techniki, jest możliwe zbudowanie 3-4 poziomowego samolotu? Czy taki gigant byłby w stanie unieść się w powietrze? Pytanie może banalne, ale jakoś nie wyobrażam sobie tego.



    Nikon P90, UL 984, UL 986, UP 746, UM 857

  2. #2
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SonQer^ Zobacz posta
    Witam!

    Chciałbym tak bardziej od strony technologicznej zapytać, czy przy obecnym rozwoju techniki, jest możliwe zbudowanie 3-4 poziomowego samolotu? Czy taki gigant byłby w stanie unieść się w powietrze? Pytanie może banalne, ale jakoś nie wyobrażam sobie tego.
    Oczywiście że jest - a co to jest za problem (techniczny) ???
    Pytanie tylko po co - samoloty w tej chwili buduje się po to żeby na nich zarobić...
    KZ

  3. #3
    Awatar Sonqer

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Wys. Strzyż. / EPRZ

    Domyślnie

    Pytanie było zupełnie abstrakcyjne - z ciekawości. Nie brałem tu pod uwagę ekonomii. Po prostu nie wyobrażałem sobie, jak taki gigant unosiłby się w powietrze. Dlatego pytam. Dzięki za odpowiedź.

    Pozdrawiam



    Nikon P90, UL 984, UL 986, UP 746, UM 857

  4. #4
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Samolot technicznie to pewnie dałoby się jeszcze większy zrobić. Tylko kilka ale:
    1. Po co? j.w.
    2. Za co? Taki projekt to kupa forsy, kto by to sfinansował?
    3. Taki samolot nawet jakby zaistniał, miałby spore problemy z miejscami operowania-byłyby niezbędne dłuuugie pasy startowe, wielkie płaszczyzny postojowe i ogromne hangary.
    Być może kiedyś w odległej przyszłości takie coś powstanie, ale wątpię. A jeśli już to na pewno nie wkrótce.
    Pozdrawiam!
    Maciek


  5. #5
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SonQer^ Zobacz posta
    Pytanie było zupełnie abstrakcyjne - z ciekawości. Nie brałem tu pod uwagę ekonomii. Po prostu nie wyobrażałem sobie, jak taki gigant unosiłby się w powietrze. Dlatego pytam. Dzięki za odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Unosiłby się dokładnie na tej samej zasadzie co pierwszy z brzegu ultralight...
    KZ

  6. #6
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MaciekK84 Zobacz posta
    Taki samolot nawet jakby zaistniał, miałby spore problemy z miejscami operowania-byłyby niezbędne dłuuugie pasy startowe, wielkie płaszczyzny postojowe i ogromne hangary.
    LAX już na A380 dzisiaj narzeka, że jednak za duży dla istniejącej infrastruktury.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KORD/EPKK

    Domyślnie

    Jakby An225 przerobic na pasazerski to pewnie bylby wiekszy - tam i trzy poklady pewnie by weszly... Ale ekonomicznie...
    http://my.flightmemory.com/banner2/Gabik.gif

  8. #8

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Chyba, że ktoś by sobie w wersji VIP zamówił

    Jakiś szejk, albo ktoś z bliskiego wschodu to by mu może nie zależało na ekonomii w tak dużym stopniu
    Tylko po co jednej osobie 3 pietra w samolocie

  9. #9
    Awatar adam1984

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabik Zobacz posta
    Jakby An225 przerobic na pasazerski to pewnie bylby wiekszy - tam i trzy poklady pewnie by weszly... Ale ekonomicznie...
    Był kiedyś taki pomysł. Miał mieć 3 pokłady i zabierać około 1500 osób.

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gorzów / Bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michał Zobacz posta
    Chyba, że ktoś by sobie w wersji VIP zamówił

    Jakiś szejk, albo ktoś z bliskiego wschodu to by mu może nie zależało na ekonomii w tak dużym stopniu
    Tylko po co jednej osobie 3 pietra w samolocie
    Nie wiem czy nadal to zamówienie jest aktualne, ale z tego co pamiętam było zamówienie na A380 w wersji VIP. Więc jak komuś potrzebne 2 piętra to i 3 pewnie by nie zaszkodziły

  11. #11

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Słyszałem też o tym zamówieniu, gdzieś tutaj na forum nawet było napisane.
    Ciekawe czy nie będzie narzekał i wszędzie nim nie wyląduje chyba
    A zresztą to już problem tego co będzie nim latał, chociaż sam bym taki problem chciał mieć

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KORD/EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adam1984 Zobacz posta
    Był kiedyś taki pomysł. Miał mieć 3 pokłady i zabierać około 1500 osób.
    Wlasnie ostatnio ogladalem program pt. "Antonov225". O calej historii i o tym pomysle...
    http://my.flightmemory.com/banner2/Gabik.gif

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Ja uwazam ze to bardzo ciekawe pytanie, sam sie nad tym wielokrotnie zastanawialem i szukalem odpowiedzi, jak dotad bez skutku. Pytanie jest oczywiste czysto teoretyczne. Gdzie lezy granica oplacalnosci samolotu, na jakim wymiarze, zakladajac ze problemy finansowe, inzynieryjne, lotnisk, nie istnieja? 3 razy 747 czy moze 5 razy lub 10 razy? Wiadomo ze im wiekszy samolot tym wiecej "metalu" wychodzi na kazdego pasazera ale mimo to samolot jest oplacalny bo koszt pasazero/kilometra spada. Czy bedzie ciagle spadal czy jest gdzies teoretyczna granica? Czy amolot zbudowany na powiedzmy 10 tys pasazerow mialby podobne proporcje do samolotu na 2 tys? Wiadomo ze najwiecej pasazerow upakowaloby sie w samolocie typu latajace skrzydlo, daloby to najmniej metalu na kazdego pasazera. Zaloze sie ze gdzies ktos napisal prace magisterska/doktorska z aerodynamiki ktora analizowala rozne aspekty budowy samolotow gigantow i tylko problem wyszukac to.
    Ostatnio edytowane przez N077GL ; 03-04-2009 o 01:39

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Ale po co szukać, w jednym z ostatnich numerów Skrzydlatej Polski z 2008 roku jest artykuł o koncepcjach transportu powietrznego przyszłości. Jak odkopię gazetkę to podam szczegóły.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie


    Polecamy

    Numer grudniowy Skrzydlatej, przedstawia w artykule pt. Fińska wizja, bardzo ciekawe, co nie oznacza, że wykonalne, koncepcje transportu powietrznego, nawet dla 2400 pax-ów w jednym locie.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •