Stawiam na szkolenie w USA jeśli chodzi o pilotów.
Ostatnio coraz czesciej piloci po dostaniu polecenia "squawk xxxx" powtarzaja "squawk xxxx COMING DOWN" - skad to sie w ogole wzielo i po jaka cholere..? :/
Jakies pomysly?
No i z dzisiaj na APP w WAW "turn left heading 020 LOC ILS 11" przy czym nie jestem powien czy bylo to LOC ale na sluch to wlasnie brzmialo "LOK" - co to w ogole jest? Zgoda na podejscie to nie byla. Moze powod wektora, ze niby na ILS ale w takim razie po co to LOC? No i jak ktos jeszcze dokladnie nie uslyszy to jeszcze pomysli ze ma zgode na podejscie ILS :/ chociaz jedyna szansa na wylapianie to, ze hdg bylby dziwny do przechwycenia...
Ostatnio edytowane przez thewho ; 27-03-2009 o 23:36
Ale nowomoda też pasuje
Czasem frazeologia jest luźna, czasem nawet bezsensowna (np. jak z tym squawkiem). Ja bym się akurat tym nie przejmował i robił swoje (zaraz mnie skrajni fundamentaliści zjadą, że na radiu pownno być tip top).
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Co do "nowomody" to dodatkowo kiedyś stosowało się "brake, brake" do separacji wiadomości a teraz już tego nie ma...przynajmniej ja dawno nie słyszałem.
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Zartuje z tym robieniem balaganu w temacie. W "brake brake" nie ma nic dziwnego. Bardziej mi chodzi o dorzucanie do transmisji jakis dziwnych wyrazow, ktore tak na dobra sprawe nie wnosza niczego do korespondencji.
Z tym ILSem to spotkałem się z to lock on ILS - to jest dopiero "coś"...
Coming down jest rzeczywiście dość częste.
A co do dodawania niepotrzebnych wyrazów, to bardzo podoba mi się zwrot fully ready - nie wiem... to chyba bardziej niż "ready" albo coś
O widzisz to pewnie bylo to.
Wiec co kontroler mial na mysli mowiac "hdg 020 to lock on ILS"? Po kiego to? Moze sie mylic ze zgoda na podejscie...
Drugi kwiatek od tego samego kontrolera to po komendziej ktora napisalem wyzej bylo
"on heading contact director" - skoro dal wczesniej juz hdg to wg mnie juz w ogole jakis bezsens
Normalnie hameryka
Ostatnio edytowane przez thewho ; 28-03-2009 o 21:36
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
No wlasnie nie byla...
Po pierwsze bylo to na na kierunek 11 wiec wektor 020 troche dziwny...
a po drugie pozniej ten sam samolot dostal wlasnie to polecenie "on hdg contact director".
Nawet tutaj na podstawie tej dyskusji widac jak mylace i niejasne moga byc takie "wynalazki"
Zeby bylo jasne to w tym temacie nie napisalem o przejezyczeniach i pomylkach i pojedynczych przypadkach tylko o zwrotach, ktrore pojawiaja sie coraz czesciej i sa uzywane swiadomie.
Nastepne co mi sie przypomnialo to polecenie ATC
"cleared descent xxx" (dokladnie w takiej formie) - czyli co? Jest to polecenie, zeby juz sie znizac? Czy moze odpowiednik descent when ready i pilot jest informowany, ze moze rozpoczac znizanie kiedy chce?
Zakładki