Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Awatar NCC-1701D

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie Opłaty za przelot nad Polską


    Polecamy

    Pytanie moze ciekawe: Jakie są opłaty za przelot nad Polską ? Ile przykładowo kosztuje przelot np B-747 od Suwałk po Słubice. Czy wielkośc samolotu ma wpływ, czy liczą sie kilometry, czas, itp, itp. Na radarku widzę, że codziennie lata japoński B747 JAL nad Wolinem, w polskiej strefie jest zaledwie kilka minut, czy to też kosztuje ? A jeśli tak, to ile ?

    ile np może kosztować przelot A-380, który leci korytarzem Rzeszów-Łódź-Słubice ?

    Czy któs mógłby podać przykładowy cennik za tranzyt nad Polską ?
    Ostatnio edytowane przez NCC-1701D ; 08-04-2009 o 21:54

  2. #2
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Jest w AIP...
    jak będę miał jutro chwilę, to poszukam.

    Konstrukcja była taka, że jest jakaś tam cena za operację na tonę MTOW...

    EDIT:
    AIP GEN4.2

    3.1 Opłata za usługi nawigacji trasowej obejmuje zapewnienie przez PAŻP statkom powietrznym służb żeglugi powietrznej w fazie lotu po trasie, w przestrzeni powietrznej kontrolowanej polskiego rejonu informacji powietrznej FIR Warszawa. Opłata pobierana jest za każdy lot statku powietrznego w przestrzeni powietrznej kontrolowanej polskiego rejonu informacji powietrznej FIR Warszawa.

    Stawka jednostkowa dla lotów IFR w przestrzeni kontrolowanej 41,95 EUR

    3.2 Opłata za usługi nawigacji trasowej jest naliczana, fakturowana i pobierana przez Centralne Biuro Opłat Trasowych (CRCO) EUROCONTROL.

    3.3 Opłata za usługi nawigacji trasowej jest obliczana według następującego wzoru:
    R = U x D x M
    gdzie:
    R - opłata za usługi nawigacji trasowej,
    U - stawka jednostkowa,
    D - czynnik odległości uzyskany poprzez dzielenie przez 100 ilości kilometrów ortodromicznej długości lotu w FIR Warszawa, od punktu wejścia do punktu wyjścia z danej strefy pobierania opłat, zgodnie z ostatnim znanym planem lotu danego statku powietrznego złożonym do celów związanych z przepływem ruchu lotniczego. Jeśli punkty wejścia i wyjścia w ramach jednego lotu w danej strefie pobierania opłat są identyczne, czynnik odległości równy jest odległości liczonej jako ortodromiczna długość lotu pomiędzy tymi punktami, a najdalej oddalonym punktem w planie lotu. Uwzględniona odległość zmniejszana jest o 20 km dla każdego startu i dla każdego lądowania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
    M - współczynnik wagi liczony jako pierwiastek kwadratowy z ilorazu uzyskanego przez podzielenie MTOW przez 50, wyrażony z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku,
    MTOW - maksymalna masa startowa wyrażona w tonach zaokrąglona z dokładnością do jednego miejsca po przecinku.
    M = Pierwiastek (MTOW/50)
    3.4. Jeżeli usługobiorca poinformował PAŻP, że użytkuje dwa lub więcej statków powietrznych tego samego typu w różnych wersjach, dla celów kalkulacji współczynnika ciężarowego (M) dla każdego zgłoszonego statku powietrznego danego typu będzie użyta średnia z MTOW wszystkich użytkowanych przez niego statków powietrznych tego typu.
    To chyba wyjaśnia
    W AIP masz też szczegóły opłat terminalowych itd
    Ostatnio edytowane przez konradeck ; 08-04-2009 o 22:44 Powód: Znaleziony przepis
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  3. #3
    Awatar NCC-1701D

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    konradeck: Wielkie dzięki
    Teraz to wyjaśnia sprawę. Liczyłem tak w przybliżeniu +/-.
    Więc, A-380 lecący na trasie Rzeszów-Łódż-Słubice to coś 3200 euro.
    A-330 lub B-777 za przelot na linii Suwałki-Słubice zapłaci ok 1100 euro....
    Kasa całkiem pokaźna

  4. #4
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    to policz to na cały rok dla rejsu w 2 strony 5 dni w tygodniu

    Wtedy się dopiero robi fajnie
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez NCC-1701D Zobacz posta
    Kasa całkiem pokaźna
    No na tyle pokazna, ze przy dlugich lotach czasami tak sie planuje trase, ze jest dluzsza ale leci sie przez tansze FIR'y

  6. #6
    Awatar NCC-1701D

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    Jesli nad Polską leci się np 600 km i płaci aż tyle, to ciekawe jakie są stawki za Rosję ?
    Niedawno czytałem, że Rosja oprócz ceny normalnej za przelot, to pobiera "dodatek" za Syberię, jakoś tak i linie wybierają przeloty łukiem przez Indie, itp...

  7. #7
    Awatar NCC-1701D

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    Mam jeszcze pytania dotyczące zblizonych spraw:
    Czy nad Bałtykiem sa strefy "niczyje" , tzn, czy mozna lecieć "za darmo" ?
    Czy są jakieś szczególnie drogie strefy, kraje, które są omijane przez linie lotnicze ?

  8. #8
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Zaraz tam nad Bałtykiem. Nad ogromną większością Polski można latać za darmo, ale nie w przestrzeni kontrolowanej.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •