Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Wątek: przed lotem

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Trójmiasto

    Domyślnie przed lotem


    Polecamy

    Witam serdecznie
    mam pytanie dotyczące procedur linii lotniczej przed lotem. Rozmawiałem z stewardessą z Ryanaira,wspominała o tym ,że przed lotem kapitan spotyka się z cabin crew ,zadając losowe pytania np. o możliwe problemy podczas lotu ,sprawdzając jednocześnie stan gotowości do pracy. Jak to wygląda ? Pozdrawiam

  2. #2
    Awatar wolf99_uk

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    MAN

    Domyślnie

    To prawda... Kapitan podczas odprawy przed lotem pa prawo zapytać pierwszego... czyli pursera ( nie mylić z pierwszym oficerem) wyrywkowo o sprawy związane z bezpieczeństwem lotu i pasażerów, itp... Tak samo Senior - Pierwszy - Purser, różnie się na nich mówi, ma prawo przepytać członka załogi - cabin crew... i przesunąć na standby jeśli ma obawy co do jego przygotowania do lotu...
    Myślę że, w każdej linii tak jest... a przynajmniej u mnie są takie procedury.

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Trójmiasto

    Domyślnie

    Jaka rolę pełni Purser ? I uzupełniając moje pytanie ,czy to prawda ,że ustala się słowo-klucz ,które jest sygnałem dla kabiny ,że coś niedobrego dzieje sie na pokładzie?

  4. #4
    Awatar wolf99_uk

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    MAN

    Domyślnie


    Polecamy

    Purser to Senior Cabin Crew lub po polsku szef pokładu... On/Ona wyznacza osobę do zapowiedzi przez mikrofon/PA, kiedy nie ma zagrożenia to purser kontaktuje się z flight deck, ponieważ w przypadku zagrożenia to może być każdy z załogi...
    Co do uzupełniającego pytania, to raczej nie jest słowo klucz, sygnałem dla kabiny że dzieje się coś złego jest 6 sygnałów dźwiękowych (gong) takich jaki się słyszy (tylko jeden) zaraz po starcie przy przechodzeniu przez 1000 stóp...
    Sygnał ten oznacza SCA to flight deck
    Purser idzie do kapitana, który stosuje procedurę NITS...
    A wygląda to po krótce tak: kapitan woła pierwszego, który potem informuje załogę o
    N - naturze zagrożenia, czyli co się dzieje...
    I - intencjach czyli co będziemy robić...
    T - czasie jaki nam pozostał do dyspozycji
    S - specjalne instrukcje, czyli czy będziemy używać PA aby wyjaśnić pasażerom co się dzieje, czasami nie ma na to czasu.
    Purser powtarza wszystko, aby kapitan miał pewność, że został dobrze zrozumiany.
    W przypadku nagłego niebezpieczeństwa, gdzie nie ma czasu na nic, słyszy się informacje od kapitana: CABIN CREW AT STATIONS...
    Oznacza to nic innego jak to, że istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że będziemy ewakuować samolot w bardzo krótkim czasie...
    Ta fraza może być jednak użyta tylko w następujących sytuacjach: na ziemi, podczas kołowania, podczas startu kiedy kapitan nie zwolnił jeszcze załogi, podczas zniżania po otrzymaniu meldunku cabin secure check... W każdym innym momencie obowiązuje procedura NITS.
    Mogłem coś ominąć, ale proszę o wyrozumiałość , dopiero się uczę...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •