Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie Re: Forum Prostych Pytań (FPP)


    Polecamy

    I jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło, a nie było do tej pory. Jaka jest moc silnika
    turbowentylatorowego np. takiego jak w A320? (tam są chyba V2500), wyrażona
    dla porównania z samochodem w KM? (nie znalazłem w googlu takiej informacji),
    podawany jest tylko ciąg, a mnie to nic nie mówi . Oraz, jakie obroty ma taki
    silnik? Czy samoloty do kołowania wykorzystują moc silników, czy te ich kółka są
    napędzane jakimś innym napędem?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    I jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło, a nie było do tej pory. Jaka jest moc silnika
    turbowentylatorowego np. takiego jak w A320? (tam są chyba V2500), wyrażona
    dla porównania z samochodem w KM?
    Trudno wprost powiedzieć. Za to dla porównania, za wikipedią, mogę napisać, że silniki RB211-524 (ciąg statyczny od ok. 50 do 60 tysięcy funtów) w swojej przemysłowej wersji zasilają generatory prądu o mocy 25-32 MW. Przypuszczalnie ciąg tych silników jest zredukowany w porównaniu z ciągiem startowym, bo pracują w sposób ciągły.
    Eee tam, podpis ;)

  3. #3
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimis
    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    I jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło, a nie było do tej pory. Jaka jest moc silnika
    turbowentylatorowego np. takiego jak w A320? (tam są chyba V2500), wyrażona
    dla porównania z samochodem w KM?
    Trudno wprost powiedzieć. Za to dla porównania, za wikipedią, mogę napisać, że silniki RB211-524 (ciąg statyczny od ok. 50 do 60 tysięcy funtów) w swojej przemysłowej wersji zasilają generatory prądu o mocy 25-32 MW. Przypuszczalnie ciąg tych silników jest zredukowany w porównaniu z ciągiem startowym, bo pracują w sposób ciągły.
    Na tej stronie jest z kolei podany przyklad 747-200 przelatujacego z predkoscia 0.9M na wysokosci 40 tys stop. Ciag statyczny to 55 tys, a moc wyrazona w KM to okolo 87 tys, co sie przeklada na 60 MW. Przynajmniej tak to rozumiem . Wyglada na to, ze nie mozna podac wartosci w KM dla 'nieruchomego' samolotu, bo ten nie potrzebuje mocy, ale ciagu.
    Tu dyskusja na PPRuNe

    Nie jestem jednak w stanie ocenic rzetelnosci i merytorycznosci wzoru podanego na pierwszej z tych stron .
    Pozdr,
    MH

  4. #4
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Marta
    Wyglada na to, ze nie mozna podac wartosci w KM dla 'nieruchomego' samolotu, bo ten nie potrzebuje mocy, ale ciagu.
    Zgadza sie, zamiana ciagu na KM jest o tyle trudna (to w koncu prosta fizyka) ze aby uzyskac KM trzeba zalozyc jakos szybkosci. Dla napedu smiglowego jest to duzo latwiejsze bo z szybkosci obrotowej smigla i tzw. momentu sily na wale (torque) da sie latwo wyprowadzic KM. W silniku odrzutowym momenty sil nie sa mierzone wiec trudno to zrobic - poza tym nawet jakby byly mierzone to nie na tym polega praca tego silnika. Jedyna metoda to wziac ciag tego silnika i zalozyc pewna szybkosc samolotu i z tego dostac KM. Dlatego tak naprawde nikt nie mierzy mocy silnikow odrzutowych (czy rakietowych) w KM - zla jednostka.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •