Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 67
Like Tree3Likes

Wątek: Samoloty cargo - liczebność załogi???

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łomża

    Domyślnie Samoloty cargo - liczebność załogi???


    Polecamy

    Pytanie jak w temacie.
    Zapewne standardowa załoga w kokpicie minus stewardessy + no właśnie kto???

  2. #2
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Na dalekich trasach oczywiscie masz zapasowych (zastepczych) pilotow ktorzy .. czekaja na swoja kolejke ale nie w kokpicie. Czasami znajdziesz w samolotach cargo jakis przygodnych pasazerow (znajomych prezydenta lini ?).

  3. #3
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie Re: Samoloty cargo - liczebność załogi???

    Cytat Zamieszczone przez Ksebki
    Pytanie jak w temacie.
    Zapewne standardowa załoga w kokpicie minus stewardessy + no właśnie kto???

    Przykładowo w An-12 który przylatywał na eppo latało 7 osób załogi!!
    Po za pilotami, nawigatorem i radiooperatorem jeszcze 3 osoby które dbają o załadunek. Jedna z tych osób jest zawsze mechanikiem.
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łomża

    Domyślnie

    1. Czy pilotowanie samolotów Cargo jest uznawane za jakąś pośledniejszą formę zawodu pilota???

    2. Czy samoloty cargo są "gorzej" traktowane w dostępie do pasa startowego czy w kolejce do lądowania???

  5. #5
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ksebki
    1. Czy pilotowanie samolotów Cargo jest uznawane za jakąś pośledniejszą formę zawodu pilota???
    Nie. Zobacz na ich zarobki, osobiscie wolalbym latac cargo jakbym mial wybor.
    2. Czy samoloty cargo są "gorzej" traktowane w dostępie do pasa startowego czy w kolejce do lądowania???
    NIE.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łomża

    Domyślnie

    [quote="ślepowron"]
    Cytat Zamieszczone przez Ksebki
    1. Czy pilotowanie samolotów Cargo jest uznawane za jakąś pośledniejszą formę zawodu pilota???
    Nie. Zobacz na ich zarobki, osobiscie wolalbym latac cargo jakbym mial wybor.


    Nie mam dostępu do wysokości zarobków to nie wiem. Jakie są to relacje???

    Czy z kolei zaletą latania cargo jest brak kontaktu z "bydłem" czyli upojonymi różnymi alkoholami pax-ami którym odbija na pokładzie???

  7. #7
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Piloci UPS to chyba prawie najlepiej platni piloci na swiecie.

    Linie cargo sa duzo mniej podatne na wachania rynku i bardzo kaprysny ruch pasazerski (gdzie jest straszna walka cenowa) - dlatego praca/kontrakty sa duzo bardziej stabilne. Piloci cargo sa bardziej pewni jutra niz ci inni.

    Poza tym jak zauwazyles - piloci cargo zajmuja sie samym lataniem, nie musza miec do czynienia z rozrabiajacymi pasazerami, z kaprysna zaloga, przepraszac za opoznienia, zapalaniem swiatelek "zapiac pasy" i opowiadaniami co widac za oknami .. itp.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łomża

    Domyślnie

    Ale podejrzewam, że każdy pilot samolotu pasażerskiego byłby w stanie po krótkim dostosowaniu pilotować samolot cargo. Jeśli się nie mylę odmiany cargo to tylko wypatroszone odmiany popularnych pasażerów? [oczywiście w dużym uproszczeniu]

  9. #9
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ksebki
    Ale podejrzewam, że każdy pilot samolotu pasażerskiego byłby w stanie po krótkim dostosowaniu pilotować samolot cargo.
    To sa praktycznie te SAME samoloty.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łomża

    Domyślnie

    @Ślepowron - a znasz może jakieś dane na temat ładowności/objętości [kg/m3] samolotów cargo???

  11. #11
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ksebki
    @Ślepowron - a znasz może jakieś dane na temat ładowności/objętości [kg/m3] samolotów cargo???
    Akurat cos takiego bardzo latwo znalezc na internecie ... radze korzystac z tego zrodla.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT / EHAM

    Domyślnie Re: Samoloty cargo - liczebność załogi???

    Cytat Zamieszczone przez Ksebki
    Pytanie jak w temacie.
    Zapewne standardowa załoga w kokpicie minus stewardessy + no właśnie kto???
    Wszystko zależy od rodzaju samolotu, linii i trasy. Na stałych trasach najczęściej latają tylko piloci. Oczywiście jak napisał ślepowron, na dalekich trasach bywają załogi zapasowe.
    Na lotach ad hoc dochodzi najczęściej jeszcze loadmaster, bo o ile samolot pasażerski stosunkowo łatwo wyważyc i może to zrobic obsługa praktycznie każdego lotniska, o tyle wywazyc samolot cargo jest zazwyczaj o wiele trudniej. Te samoloty latające na stałych trasach maja najczesciej wyszkolony personel na lotniskach na które latają, a na inne trasy zabierają loadmastera.

    Co do dodatkowych pasażerów, to jak w każdej linii lotniczej są jumpseaty i korzystają z nich pracownicy tych linii lotniczych w podróżach służbowych.

    Cytat Zamieszczone przez Witek
    Przykładowo w An-12 który przylatywał na eppo latało 7 osób załogi!!
    Po za pilotami, nawigatorem i radiooperatorem jeszcze 3 osoby które dbają o załadunek. Jedna z tych osób jest zawsze mechanikiem.
    Co do rosyjskich maszyn, to sytuacja wygląda podobnie. Najczęściej stała załoga to 4 osoby (kapitan, pilot, mechanik, nawigator). Do tego przy specjalnych lotach, długich lotach (w sensie nie wracania do swojej bazy przez długi czas) dochodzą loadmasterzy, dodatkowi piloci, specjaliści od załadunku itp. Jak do EPKT przyleciał An-225 to podstawowej załogi było bodajże 6 osób a do tego chyba z 10 osób zajmujących się pakowaniem ładunku w samolocie.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łomża

    Domyślnie

    10 osób powiadasz, podobno co mniejsze kontenerowce schodzą z liczebnością załogi poniżej tej wartości :-)

  14. #14
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ksebki
    10 osób powiadasz, podobno co mniejsze kontenerowce schodzą z liczebnością załogi poniżej tej wartości :-)
    Ruscy maja inne samoloty, inne standarty, inne pensje .....
    Nie ma zalog po 10 osob w takim UPS.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT / EHAM

    Domyślnie

    Ale taki UPS, nie lata za bardzo ad hoc i nie przewozi nietypowego cargo.

    Ruscy specjalizują się w transportach nietypowych. Lądują często na lotniskach do tego nieprzystosowanych. Poza tym nie będą płacic dodatkowo za rozładunek/załadunek jak mogą wziąśc dodatkową załogę i płacic im rosyjskie stawki.

    Nie można porównywać UPS do takiego Antonova. To zupełnie inna liga. Poza tym w UPS nie zmieści się dodatkowe 10 osób.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łomża

    Domyślnie

    ja to miałem takie wyobrażenie, że w czasie lotu jest standardowa załoga + jedna osoba dla nadzoru nad przedziałem cargo a załadunkiem i rozładunkiem zajmują się ekipy w miejscu startu i lądowania,

    co innego przy przewozach specjalnych, oglądałem kiedyś reportaż jak wozili konie bodajże do krajów arabskich to ekipa cargo była naprawdę spora, ba mieli nawet własnego kucharza/stewarda

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT / EHAM

    Domyślnie

    No i miałeś racje. Zazwyczaj jest tylko standardowa załoga + czasem loadmaster.

  18. #18
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ksebki
    ja to miałem takie wyobrażenie, że w czasie lotu jest standardowa załoga + jedna osoba dla nadzoru
    Wszystko zalezy od lini, dystansu, kraju, typu samolotu, potrzeb. Jest wiele lotow cargo gdzie nie ma zadnego personelu nawet od "nadzoru" i tylko jedynie sa piloci w kabinie.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łomża

    Domyślnie

    a i ciekawostka - jeśli dobrze zrozumiałem treść reportażu - zdarza się czasami, że transportowane konie mimo tego, że naszpikowane są środkami uspokajającymi dostają amoku i muszą być w czasie lotu usypiane, wypadki rzadkie ale czasem tak bywa

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT / EHAM

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Piloci UPS to chyba prawie najlepiej platni piloci na swiecie.

    Linie cargo sa duzo mniej podatne na wachania rynku i bardzo kaprysny ruch pasazerski (gdzie jest straszna walka cenowa) - dlatego praca/kontrakty sa duzo bardziej stabilne. Piloci cargo sa bardziej pewni jutra niz ci inni.

    Poza tym jak zauwazyles - piloci cargo zajmuja sie samym lataniem, nie musza miec do czynienia z rozrabiajacymi pasazerami, z kaprysna zaloga, przepraszac za opoznienia, zapalaniem swiatelek "zapiac pasy" i opowiadaniami co widac za oknami .. itp.
    Zgadzam się z Tobą całkowicie. Też o wiele bardziej wolałbym latac cargo niz pasażerskimi, chociażby z uwagi tych pasażerów. Cargo sie nie rusza, nie marudzi, nie pije. Zdażają się oczywiście problemy ale są to sytuacje rzadkie. Poza tym najczęściej, jest o wiele więcej startów i lądowań, aniżeli przy pasażerskich lotach. Oczywiście latanie Cargo ma tez wady. Najczęściej są to loty tylko nocne (szczególnie jeżeli chodzi o firmy kurierskie, jak wyżej wspomniany UPS) i nie każdemu pilotowi to odpowiada.

    Cargo notuje rok do rok duzy przyrost ilości przewiezionego frachtu, co przekłada się na zyski. Duże zyski i dlatego piloci tych lini nie mają się czego obawia.

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •