Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie Numeracja typów i wersji


    Polecamy

    Moze kiedys juz bylo, ale... Czy sa jakies dane, jak Boeing bedzie numerowal kolejne typu swoich samolotow pasazerskich, gdy wykorzysta numer 797? I to samo w odniesieniu do Airbusa, gdy wykorzysta 360, 370 i 390? A jezeli nie ma takich publikacji - to: jak myslicie, jakie beda te oznaczenia?

    U Boeinga mogloby to pewnie byc 808 itd., a u Airbusa 400, 410 itd. (tylko ze 400, zdaje sie, juz zajeli na projekt transportowca nie-pasazerskiego).

    A swoją drogą, ciekawe, czy 797 to bedzie nastepca 737, nastepca 747, czy w ogole inna pojemnosc. (Ech, gdyby tak nastepca, tym razem wprowadzony do produkcji, projektu 2707...)

    I jeszcze o wersjach: dlaczego teraz pierwsza wersja danego modelu ma numer 800 (lub 8) a nie 100? Zreszta dlaczego i wczesniej nie bylo np. B767-100 czy 777-100, ani A340-100 czy A330-100?

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    No to zacznijmy od tego, że to już było gdzieś, ale co tam
    Liczba 8 jest na wschodzie szczęśliwa i dlatego od niej nazywają (o ile dobrze zapamiętałem).
    Co do następcy to nie wiadomo, jak to będzie.
    Mogą nazywać 437 zamiast 737, albo 7737.
    Nie wiadomo, jest za dużo możliwości
    Z tym 400 u airbusa to jest wojskowy transportowiec a - 400 m (coś takiego), ale ma opóźnienie chyba.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Boeing 767-100 istniał, to była inicjalna wersja Boeinga 767-200 z jakimiś słabszymi silnikami, latało to w niewielkiej liczbie po USA Tak samo było z A320-100 i B737-100

    Ale czemu A310, A330 i A340 nie mają wersji 100 to nie mam pojęcia... Może chodzi o to że kojarzy się z czymś starym

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Może -100 to były prototypy, albo coś, a -200 to już ulepszone, ale sprzedawane jako standard

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Podobno 797 to będzie następca 737, którego produkcja się skończy w niedalekiej przyszłości.

  6. #6

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Wszystko domysły, równie dobrze może to być jakiś 3-pokładowiec dla konkurencji z a 380
    Chociaż w sumie ciekawe czy będzie 737-1000, czy skończą z nim
    Jak tyle go jest to chyba dobra konstrukcja to nie wiem czy z nią by zerwali
    Czas pokaże

  7. #7
    Awatar nouzie

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Londyn/Katowice

    Domyślnie

    Witam,
    Mam dodatkowe pytanie do wątku numeracji typów i wersji - a jako, że nie znalazłem nigdzie odpowiedzi postanowiłem zadać pytanie tu.
    Śledząc samoloty na flightradar24 zauważyłem "dodatkowe" oznaczenia. w wierszu Aircraft można zobaczyć nazwę typ i wersje producenta, często także pojawiają się jednak dodatkowe liczby. I tak np. Boeing 747-436 Zostałem uświadomiony, iż prawdopodobnie liczba 36 jest to numer klienta dla którego został wyprodukowany dany samolot. Jestem zatem ciekaw czy faktycznie jest to prawdą i czy ewentualnie ktoś ma dostęp do takiego "spisu klientów" ??

    Pozdrawiam

  8. #8
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Tak, jest to prawda.

    Boeing:

    The Airline Codes Web Site - Boeing Customer Codes

    Airbus ma 3 check digitis.

    eg. A320-214 -> 2 = Wersja A320, 1 = Typ silnika 4 = Ktore ulepszenie wersji. eg. A320-213 jest starszy niz A320-214.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  9. #9
    Awatar nouzie

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Londyn/Katowice

    Domyślnie


    Polecamy

    PolishAir42 Wielkie dzięki... wyjaśniło mi to wiele kwestii

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •