Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie wiem, czy to sie kwalifikuje do zalozenia nowego wątku (np. pt. "Zasady taryfowe"), wiec spytam tutaj: Puerto Rico jest terytorium stowarzyszonym ze Stanami. Czy w_zwiazku z_tym podroz np._WAW-MIA//SJU-WAW bylaby potraktowana jako open_jaw, czy jednak jako dwa razy OW? (Bo to terytorium stowarzyszone a_nie "pelny" stan.)

    I jeszcze (moze powinno byc: pytania boldem ) jedno: czy porty w "Los Angeles and vicinity" (LAX, BUR, ONT, SNA, LGB) sa pod wzgledem taryfowym traktowane jako bedace w_tym samym miescie (podobnie jak np._JFK, EWR i_LGA)? A_jak jest z_portami w_okolicy San Francisco (SFO, OAK, SJC - bo Sacramento to pewnie juz_nie)?

  2. #2
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik
    Nie wiem, czy to sie kwalifikuje do zalozenia nowego wątku (np. pt. "Zasady taryfowe"), wiec spytam tutaj: Puerto Rico jest terytorium stowarzyszonym ze Stanami. Czy w zwiazku z tym podroz np. WAW-MIA//SJU-WAW bylaby potraktowana jako open jaw, czy jednak jako dwa razy OW? (Bo to terytorium stowarzyszone a nie "pelny" stan.)

    I jeszcze (moze powinno byc: pytania boldem ) jedno: czy porty w "Los Angeles and vicinity" (LAX, BUR, ONT, SNA, LGB) sa pod wzgledem taryfowym traktowane jako bedace w tym samym miescie (podobnie jak np. JFK, EWR i LGA)? A jak jest z portami w okolicy San Francisco (SFO, OAK, SJC - bo Sacramento to pewnie juz nie)?
    Wyglada to troche dziwnie - nie wrzuca arunka i nie zmienia na business, choc wariuje przy 'segment order' i 'flight continuity' . Wiec wyglada na to, ze SJU jednak traktuje jako USA. Jest jeden bilet w tym ukladzie, wiec to jest pewnie jedna z przyczyn. Przy splicie pewnie dwa ostatnie mialbys w businessie i wtedy mialbys arunk (czyli open jaw). Co ciekawe jedyne polaczenie traktowane jako OW to jfk*waw

    1 LH2241Y 29JUN 5 WAWFRA HK1 0635 0830 /DCLH*YM8EDW /E
    2 LH 462Y 29JUN 5 FRAMIA HK1 0945 1325 /DCLH*YM8EDW /E
    3 CO 487Y 04JUL 3 SJUEWR HK1 0930 1335 /DCCO*CHWZ4X /E
    4 LO 7C 04JUL 3 JFKWAW HK1 1805 0920 05JUL 4 /DCLO*YM8EDW /E
    Pytanie o LAX jest ciekawe, bo wyswietlane raryfy dla cdg*lax i cdg*ont/itd sa prawie identyczne. Przy locie do 'sasiednich' lotnisk masz z reguly jedna lub dwie taryfy wiecej, choc nie wyswietalja sie jako cdg*lax tylko tak:
    PAR-ONT CXR-AF SAT 30JUN07 EUR
    Te dla LAX widac jako PAR-LAX
    Nie wiem jednak jak to jest przy kombinowaniu taryf, bo masz zawsze dwoch przewoznikow - moze wlasnie po to sa te dodatkowe taryfy.

    Pozdr,
    MH

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marta
    Wyglada to troche dziwnie - nie wrzuca arunka
    To dziwne, bo przeciez tam *jest* odcinek naziemny (by nie_rzec: nawodny).

    Cytat Zamieszczone przez Marta
    i nie zmienia na business
    Czyli tak jakby rzeczywiscie bylo dobrze.

    BTW, chyba powolutku zaczynają sie pojawiac tanie taryfy OW przez Ocean, przynajmniej do niektorych portow - oczywiscie, oddzielną kwestią jest Immigration, ale przeciez pokazaloby sie w_razie czego wykupioną rezerwację na rejs powrotny (tez_OW).

    Cytat Zamieszczone przez Marta
    1 LH2241Y 29JUN 5 WAWFRA HK1 0635 0830 /DCLH*YM8EDW /E
    2 LH 462Y 29JUN 5 FRAMIA HK1 0945 1325 /DCLH*YM8EDW /E
    3 CO 487Y 04JUL 3 SJUEWR HK1 0930 1335 /DCCO*CHWZ4X /E
    4 LO 7C 04JUL 3 JFKWAW HK1 1805 0920 05JUL 4 /DCLO*YM8EDW /E
    I system to "matchuje" na tanich taryfach (nie tylko rozni przewoznicy, ale z roznych aliansow)? No_prosze...

    Cytat Zamieszczone przez Marta
    Nie wiem jednak jak to jest przy kombinowaniu taryf, bo masz zawsze dwoch przewoznikow - moze wlasnie po to sa te dodatkowe taryfy.
    Ciekawe, czy "zmatchowalby" (w_tanich taryfach oczywiscie) np._polaczenie WAW-PAR-LAX i, powiedzmy, BUR-ATL-PAR-WAW.

  4. #4
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik
    Cytat Zamieszczone przez Marta
    Wyglada to troche dziwnie - nie wrzuca arunka
    To dziwne, bo przeciez tam *jest* odcinek naziemny (by nie rzec: nawodny).
    Hehe, nie da się ukryć. Co ciekawe to chyba jakiś błąd systemu, bo wczoraj wstawił mi arunk tam gdzie go nie powinno być - miedzy lot do lhr i wylot z lhr na BA dwa dni pózniej . Zgłosiłam to do naszego działu IT i zobaczymy co z tego będzie.

    [quote][
    quote="Czterosilnik"]
    Cytat Zamieszczone przez Marta
    1 LH2241Y 29JUN 5 WAWFRA HK1 0635 0830 /DCLH*YM8EDW /E
    2 LH 462Y 29JUN 5 FRAMIA HK1 0945 1325 /DCLH*YM8EDW /E
    3 CO 487Y 04JUL 3 SJUEWR HK1 0930 1335 /DCCO*CHWZ4X /E
    4 LO 7C 04JUL 3 JFKWAW HK1 1805 0920 05JUL 4 /DCLO*YM8EDW /E
    I system to "matchuje" na tanich taryfach (nie tylko rozni przewoznicy, ale z roznych aliansow)? No prosze...
    Jak na takie loty to faktycznie cena nie jest aż tak duża, ale mimo wszystko to ponad 3700 euro (pełny flex za 4200). Byłam święcie przekonana, że pojawi się info w stylu 'issue separate tickets', a tu cywilizowanie jeden papierek . O wiele bardzie jednak zdziwiła jedna z tańszych opcji - 6 lotów zamiast czterech w całości na DL (dwie pierwsze nogi z AF jako operating) za 3200E (ekonomia od góry do dołu :P)

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik
    Ciekawe, czy "zmatchowalby" (w tanich taryfach oczywiscie) np. polaczenie WAW-PAR-LAX i, powiedzmy, BUR-ATL-PAR-WAW.
    W takiej sytuacji to raczej robiłabym dwie oddzielne rezerwacje, bo wtedy łatwiej zmieniać, a osoba kupująca takie loty, pewnie chciałaby mieć otwartą możliwość zmian. Ale biorąc pod uwagę, że zarówno LAX, jak i ATL to chyba huby DL (hope so ), to jest wielce prawdopodobne, że system powinien to wycenić. Jak będę mieć czas jutro, to się pobawię

    Pozdr,
    MH

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marta
    Jak na takie loty to faktycznie cena nie jest aż tak duża, ale mimo wszystko to ponad 3700 euro
    Heh, no tak, czyli owszem "matchuje", ale na pelnej ekonomicznej... Chociaz czy aby na_pewno pelnej, skoro, jak piszesz,
    Cytat Zamieszczone przez Marta
    (pełny flex za 4200).
    Czyli ten bilet za EUR3700 bylby wciaz restrykcyjny?... A_ten za 4200 to Y czy_C?

    Cytat Zamieszczone przez Marta
    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik
    np. polaczenie WAW-PAR-LAX i, powiedzmy, BUR-ATL-PAR-WAW.
    W takiej sytuacji to raczej robiłabym dwie oddzielne rezerwacje, bo wtedy łatwiej zmieniać
    No ale zapewne 2xOW wyjdzie jednak drozej niz 1xRT (czy tez 1xOJ, jesli LAX i_BUR jednak nie_sa uznawane za porty tego samego miasta)?

    Ciekawe, jak system policzylby trase np. WAW-LAX-arunk-BUR-SFO. Albo WAW-LAX-arunk-BUR-SFO-WAW. Na zdrowy rozum punktem budowy taryfy powinno byc SFO, no ale wlasnie ciekawe, jak system by sobie z_tym poradzil.

    PS. Na www.aero.pl za bilet OW WAW-LAX (na poczatek pazdziernika) wyskoczylo ok._PLN2100. To nawet nie_tak_najgorzej - choc oczywiscie, za niewiele wiecej (a_kto wie, czy nie wrecz mniej, jesli sie trafi na dobrą promocję) mozna kupic bilet_RT WAW-LAX-WAW.

  6. #6
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik
    Cytat Zamieszczone przez Marta
    Jak na takie loty to faktycznie cena nie jest aż tak duża, ale mimo wszystko to ponad 3700 euro
    Heh, no tak, czyli owszem "matchuje", ale na pelnej ekonomicznej... Chociaz czy aby na_pewno pelnej, skoro, jak piszesz,
    Cytat Zamieszczone przez Marta
    (pełny flex za 4200).
    Czyli ten bilet za EUR3700 bylby wciaz restrykcyjny?... A_ten za 4200 to Y czy_C?

    Cytat Zamieszczone przez Marta
    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik
    np. polaczenie WAW-PAR-LAX i, powiedzmy, BUR-ATL-PAR-WAW.
    W takiej sytuacji to raczej robiłabym dwie oddzielne rezerwacje, bo wtedy łatwiej zmieniać
    No ale zapewne 2xOW wyjdzie jednak drozej niz 1xRT (czy tez 1xOJ, jesli LAX i_BUR jednak nie_sa uznawane za porty tego samego miasta)?

    Ciekawe, jak system policzylby trase np. WAW-LAX-arunk-BUR-SFO. Albo WAW-LAX-arunk-BUR-SFO-WAW. Na zdrowy rozum punktem budowy taryfy powinno byc SFO, no ale wlasnie ciekawe, jak system by sobie z_tym poradzil.

    PS. Na www.aero.pl za bilet OW WAW-LAX (na poczatek pazdziernika) wyskoczylo ok._PLN2100. To nawet nie_tak_najgorzej - choc oczywiscie, za niewiele wiecej (a_kto wie, czy nie wrecz mniej, jesli sie trafi na dobrą promocję) mozna kupic bilet_RT WAW-LAX-WAW.
    1 UA9094Y 29JUN 5*WAWMUC SS1 0840 1015 /DCUA /E
    OPERATED BY CITYLINE FOR LUFTHANSA

    2 UA8860Y 29JUN 5 MUCLAX*SS1 1105 1425 /DCUA /E
    OPERATED BY LUFTHANSA

    3 UA6359Y 05JUL 4 BURSFO SS1 0700 0816 /DCUA /E
    OPERATED BY /UNITED EXPRESS/SKYWEST

    4 UA 90Y 08JUL 7*SFOEWR SS1 0845 1720 /DCUA /E
    CURBSIDE BAG FEE-2.00USD PER BAG SEE S*BAG/CHECK AND GO.
    MEALS AND SNACK BOX AVAILABLE FOR PURCHASE ON THIS FLIGHT
    IN ECONOMY ONLY.

    5 UA4772Y 08JUL 7 EWRWAW*SS1 1850 0935 09JUL 1 /DCUA /E¥
    OPERATED BY LOT POLISH AIRLINES
    W tym ukladzie - jesli zostajesz w SFO - ceny w GBP, bo nie mam dostepu do cen na rynku polskim.
    Za calosc - restrictive (zmiany za oplata/nonref/last day to purchase - 31.03) - 2400GBP (1D, 2D, 3H, 4V)
    Fuly flex - 2653 GBP (1D, 2D)

    Rozbicie:
    1+2 - 1725 (fully flex)
    3 - 109 (restr)/271 (ff)/ maks cena: 312
    4+5 - 827 (restr/last day to purchase - 31.03)/ 1066 (ff) (4P)

    No i przy rozbiciu wychodzi wiecej .

    A przy wylocie tego samego dnia:

    4 UA 88Y 05JUL 4*SFOEWR SS1 1040 1915 /DCUA /E
    5 UA4774Y 05JUL 4 EWRWAW*SS1 2325 1355 06JUL 5 /DCUA /E
    Cena sie zmienia: powyzej 1000 GBP na 4+5, ale suma za calosc pozostaje mniej wiecej taka sama.

    bur*sfo jest OW, choc system zmatchowal to nastepujaco: BUR xSFO NYC, czyli rozdzielil polaczenie sfo*waw.

    -------------------

    Za 4200 przebookowuje na C w Continentalu i od razu cena tak idzie w gore.
    Nie byl fully restr - nonref po wylocie, a przed byla jakas oplata za skasowanie; byly tez zmiany za oplaty

    Pozdr,
    MH

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Marta
    W tym ukladzie - jesli zostajesz w SFO - ceny w GBP, bo nie mam dostepu do cen na rynku polskim.
    Za calosc - restrictive (zmiany za oplata/nonref/last day to purchase - 31.03) - 2400GBP (1D, 2D, 3H, 4V)
    Fuly flex - 2653 GBP (1D, 2D)
    Heh, czyli policzyl w biznesie (klasa rezerwacyjna D)...

    Cytat Zamieszczone przez Marta
    No i przy rozbiciu wychodzi wiecej .
    A jednak.

    Cytat Zamieszczone przez Marta
    bur*sfo jest OW, choc system zmatchowal to nastepujaco: BUR xSFO NYC, czyli rozdzielil polaczenie sfo*waw.
    Moze system przyjmuje domyslnie (nawet jesli nie masz taryf dostepnych z_rynku polskiego), ze jak psgr leci z_WAW, to to na pewno jest lot do NYC lub_ORD.

    A jesli w powyzszych lotach wziac odcinek 3 na 29JUN wieczorem (ok._20:00, zeby byl czas na zmiane lotniska)? A gdyby to bylo 29JUN wieczorem ale LAXSFO a nie BURSFO, to policzylby taniej?

    BTW, ciekawy jest ten dopisek po rejsie 4: platny bagaz i platna wałówka w_klasie_Y... Tym ciekawszy, ze jest to rejs przez kontynent - a_takiego dopisku nie_dalo po rejsie_3, praktycznie regionalnym.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •