Czym się różni podejście Z od Y?? Na przykład Ławica pas 11. Podejście VOR/DME ma 2 mapy: Y i Z. Czym one się różnią?? Kiedy się podchodzi Z, a kiedy Y??
Wersja do druku
Czym się różni podejście Z od Y?? Na przykład Ławica pas 11. Podejście VOR/DME ma 2 mapy: Y i Z. Czym one się różnią?? Kiedy się podchodzi Z, a kiedy Y??
Jak zalaczylbys diagram to pewnie byloby jasne.Cytat:
Zamieszczone przez clmisiu
Co znaczy "zaliczyłbyś" w tym przypadku?? Przelecieć według niego?? Tu jest właśnie problem. Nie wiem kiedy kożystać z Z, a kiedy z Y.
Nie "zaliczyc" tylko "zalaczyc". Innymi slowy jakbys mi pokazal to bym ci powiedzial ...Cytat:
Zamieszczone przez clmisiu
:oops: Coś źle dziś kontaktuję... poniedziałek...
http://www.pl-vacc.org/files/maps/07...DMEY-RWY11.pdf
http://www.pl-vacc.org/files/maps/07...DMEZ-RWY11.pdf
i alternatywnie dla Wrocławia
http://www.pl-vacc.org/files/maps/06...DMEY-RWY30.pdf
http://www.pl-vacc.org/files/maps/06...DMEZ-RWY30.pdf
Ok, obejrzalem podejscia dla Poznania.
Roznica jest oczywista. W podejsciu Y kontrolerzy musza ci doprowadzic do VOR CZEMPIN i stamtad sam robisz cale podejscie jak zaznaczono na tej mapie. Zauwaz ze kolo tego VOR masz litery "IAF" - Initial Approach Fix. To jest oficjalny poczatek podejscia.
W przypadku Z podejscie zaczyna sie od VOR POZNAN (to jest tu 'IAF") i tu musza ciebie doprowadzic (zazwyczaj daja ci 'radar vactors') i ty dopiero sam lecisz od tego punktu.
Oczywiscie to zalezy od ATC ktore podejscie wybiora (lub ktore ty wybierzesz) . Sprawa do uzgodnienia. Moze Atco cos tu doda.
Dodatek: wydaje sie logiczne ze wersja Y jest bardziej odpowiednia dla tych co nadlatuja wylacznie z poludnia. Jak nadlatujesz z polnocy to wedlug mnie powinni ci dac Z. Y wtedy ma mniejszy sens.
W przypadku Wroclawia znowu obie wersje sie roznia miejscem gdzie podejscie sie zaczyna - jedno zaczyna sie na NDB drugie przy VOR.
Wielkie dzięki ślepowron. Teraz już wiem o co chodzi.
Kolejna rzecz zapamiętana :)Cytat:
Zamieszczone przez ślepowron
Byłbym Ci wdzięczny Atco... :)Cytat:
Zamieszczone przez ślepowron
Jeszcze jeden komentarz. Ja nie spotkalem sie z takim rozdzielaniem faktycznie takiego samgeo podejscia na dwie rozne mapy. W USA (przynajmniej jesli chodzi o mapy podejscia Jeppesena) takie dwa podejscia by polaczyli razem na tej samej stronie - bardzo czesto ogladasz mape podejscia i ma wiecej niz jeden IAF. Naprawde duze lotniska maja tych podejsc taka ilosc ze jakby to jeszcze rozdzielali na poszczegolne IAF to by pomnozyli ilosc papieru parokrotnie. Piloci i tak juz maja ciezkie torby .. (na szczescie wielu juz ma te mapy na laptopach).
Od przybytku głowa nie boli. Ja z lubością dawałem podejście Z, bo wtedy wszystkie odloty na zachód są wyseparowane. Z kolei Y zaczyna się nad lotniskiem, więc samolot robiący racetrack (to kołeczko nad lotniskiem na mapie) jest konfliktowy z każdym startem.
I wszystko jasne :) Wielkie dzięki :) :!:
Cyz przypadkiem nie mialo byc odwrotnie - Y separowalby odloty na "zachod" a Z zaczyna sie nad lotniskiem. :?:Cytat:
Zamieszczone przez Atco
Nie podglądałem mapek, myślałem że chodzi i podejścia ILS a nie VOR/DME.
OK, ja mowilem o Poznaniu a ty pewnie o Wroclawiu - akurat Y/Z w obu wypadkach sa na odwrot.
Proszę aby temat zawierał pytanie. Następnym razem całość skasuję