Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie Czym się różni podejście Z i Y na EPPO ?


    Polecamy

    Czym się różni podejście Z od Y?? Na przykład Ławica pas 11. Podejście VOR/DME ma 2 mapy: Y i Z. Czym one się różnią?? Kiedy się podchodzi Z, a kiedy Y??

  2. #2
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie Re: Podejścia Z i Y

    Cytat Zamieszczone przez clmisiu
    Czym się różni podejście Z od Y?? Na przykład Ławica pas 11. Podejście VOR/DME ma 2 mapy: Y i Z. Czym one się różnią?? Kiedy się podchodzi Z, a kiedy Y??
    Jak zalaczylbys diagram to pewnie byloby jasne.

  3. #3
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie

    Co znaczy "zaliczyłbyś" w tym przypadku?? Przelecieć według niego?? Tu jest właśnie problem. Nie wiem kiedy kożystać z Z, a kiedy z Y.

  4. #4
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez clmisiu
    Co znaczy "zaliczyłbyś" w tym przypadku?? Przelecieć według niego?? Tu jest właśnie problem. Nie wiem kiedy kożystać z Z, a kiedy z Y.
    Nie "zaliczyc" tylko "zalaczyc". Innymi slowy jakbys mi pokazal to bym ci powiedzial ...

  5. #5

  6. #6
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Ok, obejrzalem podejscia dla Poznania.
    Roznica jest oczywista. W podejsciu Y kontrolerzy musza ci doprowadzic do VOR CZEMPIN i stamtad sam robisz cale podejscie jak zaznaczono na tej mapie. Zauwaz ze kolo tego VOR masz litery "IAF" - Initial Approach Fix. To jest oficjalny poczatek podejscia.

    W przypadku Z podejscie zaczyna sie od VOR POZNAN (to jest tu 'IAF") i tu musza ciebie doprowadzic (zazwyczaj daja ci 'radar vactors') i ty dopiero sam lecisz od tego punktu.

    Oczywiscie to zalezy od ATC ktore podejscie wybiora (lub ktore ty wybierzesz) . Sprawa do uzgodnienia. Moze Atco cos tu doda.

    Dodatek: wydaje sie logiczne ze wersja Y jest bardziej odpowiednia dla tych co nadlatuja wylacznie z poludnia. Jak nadlatujesz z polnocy to wedlug mnie powinni ci dac Z. Y wtedy ma mniejszy sens.

    W przypadku Wroclawia znowu obie wersje sie roznia miejscem gdzie podejscie sie zaczyna - jedno zaczyna sie na NDB drugie przy VOR.

  7. #7
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie

    Wielkie dzięki ślepowron. Teraz już wiem o co chodzi.

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    IAF
    Kolejna rzecz zapamiętana

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Moze Atco cos tu doda.
    Byłbym Ci wdzięczny Atco...

  8. #8
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Jeszcze jeden komentarz. Ja nie spotkalem sie z takim rozdzielaniem faktycznie takiego samgeo podejscia na dwie rozne mapy. W USA (przynajmniej jesli chodzi o mapy podejscia Jeppesena) takie dwa podejscia by polaczyli razem na tej samej stronie - bardzo czesto ogladasz mape podejscia i ma wiecej niz jeden IAF. Naprawde duze lotniska maja tych podejsc taka ilosc ze jakby to jeszcze rozdzielali na poszczegolne IAF to by pomnozyli ilosc papieru parokrotnie. Piloci i tak juz maja ciezkie torby .. (na szczescie wielu juz ma te mapy na laptopach).

  9. #9
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Od przybytku głowa nie boli. Ja z lubością dawałem podejście Z, bo wtedy wszystkie odloty na zachód są wyseparowane. Z kolei Y zaczyna się nad lotniskiem, więc samolot robiący racetrack (to kołeczko nad lotniskiem na mapie) jest konfliktowy z każdym startem.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  10. #10
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie

    I wszystko jasne Wielkie dzięki

  11. #11
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Ja z lubością dawałem podejście Z, bo wtedy wszystkie odloty na zachód są wyseparowane. Z kolei Y zaczyna się nad lotniskiem, więc samolot robiący racetrack (to kołeczko nad lotniskiem na mapie) jest konfliktowy z każdym startem.
    Cyz przypadkiem nie mialo byc odwrotnie - Y separowalby odloty na "zachod" a Z zaczyna sie nad lotniskiem.

  12. #12
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie podglądałem mapek, myślałem że chodzi i podejścia ILS a nie VOR/DME.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  13. #13
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    OK, ja mowilem o Poznaniu a ty pewnie o Wroclawiu - akurat Y/Z w obu wypadkach sa na odwrot.

  14. #14
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Proszę aby temat zawierał pytanie. Następnym razem całość skasuję
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •