Jak zalaczylbys diagram to pewnie byloby jasne.Zamieszczone przez clmisiu
Czym się różni podejście Z od Y?? Na przykład Ławica pas 11. Podejście VOR/DME ma 2 mapy: Y i Z. Czym one się różnią?? Kiedy się podchodzi Z, a kiedy Y??
Jessica Watson
http://www.jessicawatson.com.au/
Jak zalaczylbys diagram to pewnie byloby jasne.Zamieszczone przez clmisiu
Co znaczy "zaliczyłbyś" w tym przypadku?? Przelecieć według niego?? Tu jest właśnie problem. Nie wiem kiedy kożystać z Z, a kiedy z Y.
Jessica Watson
http://www.jessicawatson.com.au/
Nie "zaliczyc" tylko "zalaczyc". Innymi slowy jakbys mi pokazal to bym ci powiedzial ...Zamieszczone przez clmisiu
Coś źle dziś kontaktuję... poniedziałek...
http://www.pl-vacc.org/files/maps/07...DMEY-RWY11.pdf
http://www.pl-vacc.org/files/maps/07...DMEZ-RWY11.pdf
i alternatywnie dla Wrocławia
http://www.pl-vacc.org/files/maps/06...DMEY-RWY30.pdf
http://www.pl-vacc.org/files/maps/06...DMEZ-RWY30.pdf
Jessica Watson
http://www.jessicawatson.com.au/
Ok, obejrzalem podejscia dla Poznania.
Roznica jest oczywista. W podejsciu Y kontrolerzy musza ci doprowadzic do VOR CZEMPIN i stamtad sam robisz cale podejscie jak zaznaczono na tej mapie. Zauwaz ze kolo tego VOR masz litery "IAF" - Initial Approach Fix. To jest oficjalny poczatek podejscia.
W przypadku Z podejscie zaczyna sie od VOR POZNAN (to jest tu 'IAF") i tu musza ciebie doprowadzic (zazwyczaj daja ci 'radar vactors') i ty dopiero sam lecisz od tego punktu.
Oczywiscie to zalezy od ATC ktore podejscie wybiora (lub ktore ty wybierzesz) . Sprawa do uzgodnienia. Moze Atco cos tu doda.
Dodatek: wydaje sie logiczne ze wersja Y jest bardziej odpowiednia dla tych co nadlatuja wylacznie z poludnia. Jak nadlatujesz z polnocy to wedlug mnie powinni ci dac Z. Y wtedy ma mniejszy sens.
W przypadku Wroclawia znowu obie wersje sie roznia miejscem gdzie podejscie sie zaczyna - jedno zaczyna sie na NDB drugie przy VOR.
Wielkie dzięki ślepowron. Teraz już wiem o co chodzi.
Kolejna rzecz zapamiętanaZamieszczone przez ślepowron
Byłbym Ci wdzięczny Atco...Zamieszczone przez ślepowron
Jessica Watson
http://www.jessicawatson.com.au/
Jeszcze jeden komentarz. Ja nie spotkalem sie z takim rozdzielaniem faktycznie takiego samgeo podejscia na dwie rozne mapy. W USA (przynajmniej jesli chodzi o mapy podejscia Jeppesena) takie dwa podejscia by polaczyli razem na tej samej stronie - bardzo czesto ogladasz mape podejscia i ma wiecej niz jeden IAF. Naprawde duze lotniska maja tych podejsc taka ilosc ze jakby to jeszcze rozdzielali na poszczegolne IAF to by pomnozyli ilosc papieru parokrotnie. Piloci i tak juz maja ciezkie torby .. (na szczescie wielu juz ma te mapy na laptopach).
Od przybytku głowa nie boli. Ja z lubością dawałem podejście Z, bo wtedy wszystkie odloty na zachód są wyseparowane. Z kolei Y zaczyna się nad lotniskiem, więc samolot robiący racetrack (to kołeczko nad lotniskiem na mapie) jest konfliktowy z każdym startem.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
I wszystko jasne Wielkie dzięki
Jessica Watson
http://www.jessicawatson.com.au/
Cyz przypadkiem nie mialo byc odwrotnie - Y separowalby odloty na "zachod" a Z zaczyna sie nad lotniskiem.Zamieszczone przez Atco
Nie podglądałem mapek, myślałem że chodzi i podejścia ILS a nie VOR/DME.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
OK, ja mowilem o Poznaniu a ty pewnie o Wroclawiu - akurat Y/Z w obu wypadkach sa na odwrot.
„Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
Zakładki