Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 29
  1. #1
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie Jaki jest czas pracy pilotów ?


    Polecamy

    W temacie o liczebności załogi w cargo pojawiła się dyskusja na temta czasu pracu.
    I stąd pytanie: jaki jest czas pracy pilota ?
    Czy jest to regulaowane ogólno światowymi przepisami ? Czy może każdy kraj , czy każda linia lotnicza ma odrębne przepisy. Po ilu godzinach lotu ile wolnego się należy ? Czy jest coś takiego jak dyżury tzn. siedzisz w domu jak lekarz pod telefonem i na trzeźwo i czekasz na ewentualny telefon że potrzebne jest zastępstwo.
    Przy okazji pytanie czy konkretny pilot jest przypisany do kilku konkretnych egzemplarzy samolotów czy do lata na wszystkich egzemplarzach danego typu czyli np. czy kapitan X lata w Locie na wszystkich 767 czy powiedzmy tylko na LOA i LOB a kapitan Y tylko na LPC i LPE ? Jak to wygląda ?



  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT / EHAM

    Domyślnie Re: Czas pracy pilotów

    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    W temacie o liczebności załogi w cargo pojawiła się dyskusja na temta czasu pracu.
    I stąd pytanie: jaki jest czas pracy pilota ?
    Czy jest to regulaowane ogólno światowymi przepisami ? Czy może każdy kraj , czy każda linia lotnicza ma odrębne przepisy. Po ilu godzinach lotu ile wolnego się należy ?
    Są przepisy regulujące czas pracy pilotów oraz ile przerwy muszą miec po każdym cyklu pracy. Nie wiem dokładnie ile to jest ale jestem pewien, że któryś z obecnych na forum pilotów naświetli nam to dokładniej.

    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    Czy jest coś takiego jak dyżury tzn. siedzisz w domu jak lekarz pod telefonem i na trzeźwo i czekasz na ewentualny telefon że potrzebne jest zastępstwo.
    To juz zależy od lini lotniczej. Te które operują na stałych trasach, mają swoje rozkłady lotów i przypisane do nich załogi zazwyczaj z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem.
    Linie które wykonują loty ad hoc mają oczywiście załogi, pod telefonem, bo w takich wypadkach nie znasz dnia ani godziny, kiedy będzie jakiś lot.

    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    Przy okazji pytanie czy konkretny pilot jest przypisany do kilku konkretnych egzemplarzy samolotów czy do lata na wszystkich egzemplarzach danego typu czyli np. czy kapitan X lata w Locie na wszystkich 767 czy powiedzmy tylko na LOA i LOB a kapitan Y tylko na LPC i LPE ? Jak to wygląda ?
    Nie. Piloci są zazwyczaj wyszkoleni / przypisani do konkretnego typu samolotu a nie do egzemplarza. Tak więc dany kapitan może codziennie lata na innym samolocie i innej trasie.

  3. #3
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    I stąd pytanie: jaki jest czas pracy pilota ?
    Czy jest to regulaowane ogólno światowymi przepisami ? Czy może każdy kraj , czy każda linia lotnicza ma odrębne przepisy. Po ilu godzinach lotu ile wolnego się należy ?
    Piloci i ogólnie też personel pokładowy może pracować 13 godzin w ciągu dnia (możliwe przedłużenie do 14 godzin) W nocy, czyli pomiędzy 22.00 a 5.00 rano czas ten wynosi 11 godzin 45 minut. Odpoczynek nie może być krótszy niż 12 godzin. Istnieje wyjątek, 10 godzin, w sytuacji, kiedy samolot wylatuje z rodzimego lotniska.
    Dopuszcza się również 18 godzin pracy w ciągu dnia, ale jednie w przypadku lotów długodystansowych, wypoczynek wynosi (chyba) 24 godziny.
    Jest to regulowane przepisami europejskimi.

    Cytat Zamieszczone przez simen
    o juz zależy od lini lotniczej. Te które operują na stałych trasach, mają swoje rozkłady lotów i przypisane do nich załogi zazwyczaj z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem.
    Linie które wykonują loty ad hoc mają oczywiście załogi, pod telefonem, bo w takich wypadkach nie znasz dnia ani godziny, kiedy będzie jakiś lot.

    Quantas napisał/a:
    Potwierdzam

    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    Przy okazji pytanie czy konkretny pilot jest przypisany do kilku konkretnych egzemplarzy samolotów czy do lata na wszystkich egzemplarzach danego typu czyli np. czy kapitan X lata w Locie na wszystkich 767 czy powiedzmy tylko na LOA i LOB a kapitan Y tylko na LPC i LPE ? Jak to wygląda ?
    Jak kolega powyżej, pilot zastaje szkolony np. na małego benka (737) i na takim też może latać, na takim typie. Natomiast jak chce się przesiąść na np. A320 to szkolonko, symulator...
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  4. #4
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafalik
    Jak kolega powyżej, pilot zastaje szkolony np. na małego benka (737) i na takim też może latać, na takim typie. Natomiast jak chce się przesiąść na np. A320 to szkolonko, symulator...
    Nawet jak idziesz z 737 na 757, trzeba przejsc kursy (sprawa oczywista). A co w sytuacji np. 737-400 na 737-500 lub 737-600 na 737-700??

  5. #5
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Nawet jak idziesz z 737 na 757, trzeba przejsc kursy (sprawa oczywista).
    No to proste, to jak przejście z autobusu na ciężarówkę, szkolonko potrzebne.

    Cytat Zamieszczone przez clmisiu
    A co w sytuacji np. 737-400 na 737-500 lub 737-600 na 737-700??
    Samolot w zasadzie taki sam, ale nowsze wyposażenie, inne rozwiązania, więc potrzebny jest również najprawdopodobniej doszkolenie (tego na 100% niewiem).
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  6. #6
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafalik
    doszkolenie
    Tak myle, prosimy o potwierdzenie

  7. #7
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Według mnie tak, gdyż nawet między -400 a -800 jest różnica w wyposażeniu, im starsza wersja tym więcej analogów, nowe już w zasadzie pełna cyfra (wyświetlacze crt) itd. Więc muszą się jakoś z tym zaznajomić.
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  8. #8
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    W temacie przypisania pilota do samolotu się nie do końca zrozumieliśmy. Wiadomym jest i ja też to wiem że jeśli pilot ma papiery na konkretny typ to wiadomo że moze nim latać ale w pytaniu moim chodziło o to jak wygląda to w praktyce w konkretnych liniach lotniczych, bo w teorii jak jest to wiem.
    Jeśli chodzi natomiast o czas pracy to jak się mają godziny podane prze Rafalika do rozmów z pilotami np ATR na krajówkach choćby ostatnio kilka tygodni temu gdy po wylądowaniu w WAW pytam pilota gdzie jeszcze dzis leci a on na to że dzis koniec bo już zaliczył WAW-POZ-WAW czyli łącznie z pobytami na lotnisku 5h pracy !



  9. #9
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Ja nie pisałem o lotach krajowych, tylko takich dłuższych.
    Ponadto co teraz się dowiedziałem (od LOTowskiego pilota), że pilot może wykonać tylko 1 rejs dziennie...chyba, że trwał on 2 godziny, to może zrobić drugi

    Żeby również nie było tak, że niby ja sobie to wymyśliłem z głowy, lub wiem to z rozmowy z pilotem anonimem to jest to zgodne z decyzją Parlamentu Europejskiego, który przyjął nowe normy czasu pracy i odpoczynku pilotów oraz personelu pokładowego.
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  10. #10
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafalik
    Ja nie pisałem o lotach krajowych, tylko takich dłuższych.
    Ponadto co teraz się dowiedziałem (od LOTowskiego pilota), że pilot może wykonać tylko 1 rejs dziennie...chyba, że trwał on 2 godziny, to może zrobić drugi
    Nie za bardzo rozumiem o co chodzi...
    Przez rejs rozumiesz jeden odcinek?

    Co do przeszkolenia z B737 na B737NG czyli New Generation potrzebne jest przeszkolenie z racji zmienionych niektorych systemow. Jest ono krotksze od pelnego szkolenia na danych typ.
    Co ciekawe przeszkolenie z B737 na B737NG jest krotsze niz na odwrot

  11. #11
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Nie za bardzo rozumiem o co chodzi...
    Przez rejs rozumiesz jeden odcinek?
    Mam na myśli coś takiego jak napisał Quantas.

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Co do przeszkolenia z B737 na B737NG czyli New Generation potrzebne jest przeszkolenie z racji zmienionych niektorych systemow. Jest ono krotksze od pelnego szkolenia na danych typ.
    No oczywiste.

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Co ciekawe przeszkolenie z B737 na B737NG jest krotsze niz na odwrot
    No łatwiej i przyjemniej się przesiada z dziadka na nowy sprzęt, niż jak z nowego na dziadka...
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2007

  13. #13
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie Re: Jaki jest czas pracy pilotów ?

    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    W temacie o liczebności załogi w cargo pojawiła się dyskusja na temta czasu pracu.
    I stąd pytanie: jaki jest czas pracy pilota ?
    No i jest jeszcze jeden przepis - miesiecznie moga wylatac najwiecej 80 godzin. Przynajmniej w USA ale podejrzewam ze w Europie podobnie. Jak chcesz aby ciagle pracowal bo swoje juz wylatal - mozesz go zatrudnic w biurze .. np Southwest tak kiedys robil.

  14. #14
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    miesiecznie moga wylatac najwiecej 80 godzin
    W USA tak, [podobno] w Polsce ta granica wynosi 70 godzin [/podobno]
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  15. #15
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Czas pracy ORAZ nalot normowany jest na poziomie przepisow krajowych, zas zdarza sie, ze zwiazki zawodowe NEGOCJUJA z pracodawca pewne ulatwienia. I tak - w Polsce obowiazuja przepisy oparte JARach - jak z przytoczonego dokumentu widac ze zalezy on od wielu czynnikow m.in. od rodzaju wykonywanych lotow - milej lektury. BTW: w przewozie lotniczym jest to 100h/m-c i 900h rocznie, wiec dziwne byloby, gdyby w USA bylo tylko 80h - mysle, ze sa to ograniczenia KOMPANIJNE.
    Jesli chodzi o przeszkolenia - dla 737 wyglada to tak - sa trzy grupy: 737-100/200, 300/400/500, 600/700/800/900 i pomiedzy nimi NIEZBEDNE jest przeszkolenie (ale mniejsze niz pomiedzy powiedzmy 737 a 767 - ma to swoja nazwe ale jestem poza domem i nie moge tego sprawdzic!). A320 - wspolny type rating na 318/319/320/321; przeszkolenie na A330/340 nazywa sie CCQ (cross crew Qualification) - jest to szkolenie z ROZNIC pomiedzy systemami obu samolotow, a te z punktu widzenia pilota sa wbrew pozorom - MALE! Mowimy poza tym o wymaganiach przepisow PANSTWOWYCH, do tego MOGA dojsc wymagania linii lotniczej jak np. ekstra sesja symulatorowa ZFTT (zero flight time training - loty po kregu na.. symulatorze - koszty!!) czy loty szkolne
    A co to przypisania zalogi do KONKRETNEGO egzemplarza - NIE MA czegos takiego w liniach lotniczych (chyba, ze linia ma jeden samolot )
    Pozdrawiam!
    Piotr

  16. #16
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Bedrzich pozwolę sobie zadać publicznie prywatne pytania i jeśli zechcesz to odpowiedz: na jakie typy - modele samolotów masz "papiery" ?



  17. #17
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Z tego co wiem, bedrzich latal na TU-134, ATR-72, B737 i A320.

  18. #18
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Z tego co wiem, bedrzich latal na TU-134, ATR-72, B737 i A320.
    Jeszcze L-410 Turbolet. Uważajcie, bo nas Admin prześwięci
    Pozdrawiam!
    Piotr

  19. #19
    Awatar KAWA

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich
    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Z tego co wiem, bedrzich latal na TU-134, ATR-72, B737 i A320.
    Jeszcze L-410 Turbolet. Uważajcie, bo nas Admin prześwięci
    A co takiego robicie ze ktoś ma Was prześwięcic ?

  20. #20
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Taki mały OT

    PS.: bedrzich, zajrzyj do tego wątku (nie wiem czy przeglądasz tamto podforum, a na pewno mógłbyś pomóc )

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •