lotki
http://www.jetphotos.net/viewphoto.p...8873&nseq=284- podobno Concord nie miał klap, więc co to jest?
To chyba tylko pol prawdy... :PZamieszczone przez S.W.A.T
Concord mial polaczone lotki ze sterem wysokosci - elevons (elevator + ailerons)
Troche sporo tych lotek.
Dlaczego Concord nie miał steru wysokości??
Czy to na skrzydłach to nie klapolotki i sterolotki?
Nie potrzebował. Owe urządzenia na skrzydłach działały jako star wysokości.
dokladnie,
sterolotki pelnily funkcje steru wysokosci
pzdr
po angielsku nazywali to "elevons", pelnily tylko role lotek i steru wysokisci.
Concorde nie mial klap, dlatego podczas startu i ladowania (generalnie przy malych szybkosciach) musial zwiekszac kat natarcia skrzydel.
Dlatego tez mial pochylany nos, zeby piloci widzieli cokolwiek zwlaszca przy ladowaniu.
zrodło: "Flying Concorde - the full story", napisla Brian Calvert. Polecam ta pozycje.
A ja dodam tego linka:
http://www.concordesst.com/flightsys.html
wszystko jest tam dokładnie napisane i wyjaśnione.
To mam jeszcze jedno pytanie.
Poco Concord'owi to małe, tylne kółko??
a w Ile - 62 też do tail strike ? http://www.planepictures.net/netshow.php?id=586409Zamieszczone przez Drzemi
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Poniekąd. Jak jest schowane to przy startach/lądowaniach tak, bo kadłubem nei przytrze. A główna rola, to "podpórka", żeby podczas załadunku/wyładunku tył nie opadł na ziemię.
Jednej rzeczy nie rozumiem - skoro tymi sterolotkami można samolotem skręcaćZamieszczone przez Air Q
w prawo i w lewo, a nawet wznosić się lub opadać skręcając, to po co mu jeszcze
ster kierunku na ogonie?
--
Leszek A. Szczepanowski
A po co w kazdym innym samolocie skoro tez ma lotki?
No nie wiem - pewnie pomocniczoZamieszczone przez Behemot
--
Leszek A. Szczepanowski
Usterzenie pionowe ze sterem kierunku nie pełni funkcji pomocniczej, a główną. Zasadniczo nie służy do jako takiego skręcania(jeśli już to do odchylenia w lewo lub prawo), a do zapewnienia stateczności kierunkowej(wzdłuż osi pionowej) zarówno podczas skrętu jak i lotu prostoliniowego.
Jest gdzieś jakaś prezentacja flash gdzie możnaby ruszając suwakami posterowaćZamieszczone przez TermiT
lecącym samolotem? I zrozumieć jak wychylenia różnych jego elementów sterowniczych
na niego wpływają?
Co do stateczności kierunkowej - w locie poziomym bym się zgodził, ale będąc na pokładzie
i obserwując przez okno podejście jakby to nazwać "ostrym łukiem i ostrym zejściem",
wyglądało tak, że samolot nie robi tego łuku "jak po sznurku", tylko "przepada" w bok.
Czy za to odpowiada wychylenie steru kierunku, czy lotek?
--
Leszek A. Szczepanowski
Bo w takim ukladzie wykonanie prawidlowego zakretu nie byloby mozliwe. Na przykladzie zakretu w lewo - lewe skrzydlo idzie w dol a prawe w gore - lotka na lewym skrzydle idzie w gore a ta na prawym w dol - lotka idaca w dol daje wiekszy opor niz ta idaca w gore - jasno z tego wynika ze bedzie nam to odchylac samolot w prawo czyli przeciwna do zakretu. Zamolot poczatkowo zamiast zakrecac w lewo, bedzie robil zeslizg w lewo - ster kierunku w skrocie jest po to zeby przeciwdzialac temu wiekszemu oporowi prawego skrzydla odchylajac samolot w strone zakretu. To tak najprosciej.Zamieszczone przez twinsen
Zakładki