Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28

Wątek: A340-300/600

  1. #21
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    Ależ wymień! Bo dla mnie oczywistych zalet 4silnika nie ma (chyba, że masz na myśli naszego kolegę Mracina o nicku "Czterosilnik")
    Lepsze parametry udźwigu przy operowaniu z lotnisk położonych wysoko czy też przy operowaniu w wysokiej temperaturze, bądź mieszanka obu ?
    no risk, no fun ;D


  2. #22

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    Lepsze parametry udźwigu przy operowaniu z lotnisk położonych wysoko czy też przy operowaniu w wysokiej temperaturze, bądź mieszanka obu ?
    Tak sie niby mowi jak nie ma innych argumentow, choc sam jestem ciekawy o ile lepsze te parametry faktycznie sa. Najlepszym dla mnie wykladnikim jest uzycie samolotow w lotnictwie towarowym - oni lataja najbardziej obciazonymi samolotami w najtrudniejszych warunkach. Airbus nigdy nie zrobil towarowego A340 bo nie byloby wiekiego zapotrzebowania a A330 jest jak najbardziej. Najwieksza do niedawna zaleta 3,4 silnikowcow byl niepodpadanie pod ETOPS ale i to przestaje miec praktyczne znaczenie dla olbrzymiej wiekszosci linii.

  3. #23

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Każda sytuacja awaryjna związana z napędem (wypadnięcie jednego, o dwóch nie wspomnę :P). Lepsze (lub sporo gorsze, bo dalej od kadłuba dla silników zewnętrznych) rozłożenie ciągu (w dwóch punktach). Zmniejszenie średnicy wentylatora=zwiększenie prześwitu nad gruntem (mniejsza szansa na zassanie śmieci z ziemi). No i na koniec kwestia rozmiaru samolotu - dwusilnikowe osiągają kres przy ok. 350t w 777, choć oczywiście maszyny większe (747, An124/225, A380) to już skrajność i niewielki procent, a poza tym trudno mówić o przewadze układu czterosilnikowego w takim wypadku to kwestia mocy.

    Pozdrawiam, Adam

  4. #24
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Adam, bez przesady, mozna sie z tego usmiac do rozpuku. Nikt powazny nie bierze pod uwage "srednicy wentylatora", podobnie z innymi twoimi punktami. To sa twoje wlasne wymysly. Poza 'rozmiarem' (ktory sie nie liczy bo po prostu nie ma silnikow aby 2 wystarczyly do 747/A380 wiec nie wiemy co by bylo jakby takie byly osigalne) to zostaje tak naprawde jedyny ETOPS (naprzyklad dla takiej Air Tahiti Nui ktora lata glownie nad wielkimi wodami) i ewentualne jakies inne marginesowe zalety przy niektorych startach.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 29-03-2010 o 19:08

  5. #25

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Adam, bez przesady, mozna sie z tego usmiac do rozpuku.
    Gdzieś kiedyś mi się o oczy obiło, że w kilku samolotach trzeba było albo nacelki kształtować inaczej, albo je podnosić, bo było troszkę za mało miejsca. Inna bajka, że przed sekundką przejrzałem kilka list problemów z silnikiem na 777 - ani jedna nie była związana z zassaniem czegokolwiek, więc chyba faktycznie został z tego problem teoretyczny, skoro największe (lub jedne z największych) silniki świata nie mają z tym problemów.
    Co do wypadnięcia napędu - 3/4 dają zawsze więcej ciągu niż 1/2. Pod tym względem jest na pewno lepiej, pytanie, czy na tyle, by warto było

    O ETOPSach nie pomyślałem fakt - ale to przy ETOPSach 180 jest znikomy problem, a już zdaje się myśli się o kolejnym wydłużeniu (pewnie prawem serii, do 240min). Ile lotów dalekich jest poza ETOPSem 180, ułamek procenta?

    Ale ok, może faktycznie za daleko się posunąłem, zwłaszcza z "oczywistymi" zaletami

    Pozdrawiam, Adam

  6. #26
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Gdzieś kiedyś mi się o oczy obiło, że w kilku samolotach trzeba było albo nacelki kształtować inaczej,
    Tylko oczywiscie 737 przychodzi mi do glowy. No ale to problem dla konstruktorow, nie dla uzytkownikow samolotu.

  7. #27
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    powiem tylko tyle, że leciałem dwa razy A340 i wrażenia mam jak najlepsze. Bardzo miekki i komfortowy lot

  8. #28

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie


    Polecamy

    Dwusilniki z oczywistych względów posiadają lepsze parametry i osiągi przy starcie niż czterosilnikowe, mowa o normalnych startach z wszystkimi silnikami działającymi. Było zresztą o tym na forum nieraz.
    Eee tam, podpis ;)

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •