-
Spóźnienie się na samolot z winy przwoźnika
Polecamy
Mam oto kilka pytań:
1. Czy jeśli kupię bilet XXX-YYY i YYY-XXX oddzielnie (2 rezerwacje, czy coś) u tego samego przewoźnika i samolot z XXX do YYY będzie opóźniony z winy przewoźnika (2.czy jakąś awarię w samolocie można zaliczyć do winy przewoźnika?), co wiążę się z spóźnieniem na samolot YYY-XXX.
3. Czy w takiej sytuacji przewoźnik ma obowiązek zapewnić mi darmowy lot YYY-XXX? Co wtedy należy zrobić?
4. Rozumiem, że nie ma problemu z powrotem do XXX, jeśli takowy bilet zakupie od razu za jednym razem. Czy może się mylę?
Na chwilę obecną to by było chyba na tyle.
Jeśli takowy temat już był, przepraszam i bardzo bym prosił o link.
-
-
A w EasyJet w gratisie dostałem bilet na kolejny lot - pierwszy samolot się zepsuł i naprawiał się 5 godzin. Do tego Easy opłacił hotel , gdyż najbliższy lot był następnego dnia + taxi do i z hotelu. W dodatku wszystko zupełnie bezboleśnie. No chyba że to tylko w Berlinie taka obsługa była przyjazna.
-
Mam jeszcze jedno pytanie:
Czy jeśli mam opóźniony odlot (z winy przewoźnika) z XXX do YYY i wiem, że nie zdążę na powrót (2 rezerwacje, ten sam przewoźnik), to czy przed wylotem z XXX mogę zrezygnować z obu lotów i domagać się za oba zwrotu kosztów?
-
Pomimo, iż to ten sam przewoźnik, obie rezerwacje są od siebie niezależne. W przypadku jaki opisujesz, nie należy Ci się rekompensata za niestawienie się na lot z powodu opóźnienia lotu z innej rezerwacji.
W przypadku odwołania, dużego opóźnienia etc. masz jednak prawo do:
http://www.ulc.gov.pl/_download/kopp...61-2004_pl.pdf
Poczytaj
-
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki