nie potrzeba wielkiego doswiadczenia, żeby wiedzieć, że większe samoloty trudniej z racji ich masy "wytrącić z równowagi" czyli mniej trzęsie![]()
Cześć,
Stoję przed wyborem kilku lotów. Przy podobnych cenach wybór sprowadza się do pozafinansowanych przesłanek. Różnice między liniami są dobrze opisane w wielu miejscach. Często jednak i w ramach jednej linii istnieje dość szeroki wybór między maszynami, którymi będzie się lecieć. W wypadku niektórych lotów spektrum jest naprawdę spore.
Stąd pytanie do bardziej doświadczonych kolegów i koleżanek:
Jak wybór maszyny (spośród zachodnich konstrukcji) wpływa na komfort podróży?
Jakie są wasze rekomendacje (mniejsze, większe, bez różnicy)?
Pozdrawiam!
AB A3 AF BA 7D B6 CO C0 DL DY EI FL FR JU J2 K2 LH LO NB OF OU PS SK SN UX U2 YG VY VV W6 WN WU
A318 A319 A320 A33(23) A388 AN24 C150 C152 C172(LMPSR) CR9 AT5 AT7 B717 B73(3456789) 752 B76W B744 DH4 E45 E70 E75 E95 IL18 P28(140/181) RJ1H YK42D
Warsaw Piper Group | CAVOK | Pytania Lotnicze PPL EASA + FAA
nie potrzeba wielkiego doswiadczenia, żeby wiedzieć, że większe samoloty trudniej z racji ich masy "wytrącić z równowagi" czyli mniej trzęsie![]()
Wybaczcie, że to pytanie było nieprecyzyjne.
Mowa jest tu konkretnie o locie NYC-ABQ (6-7h, 1 stop)
W grę wchodzą w różnych konfiguracjach m.in.: B757, B767, A319, A320, B737, CRJ900, E135, MD80
Ponieważ nigdy nie latałem ani na większych większych (mid-size+) ani regionalnych, to nie mam porównania (poza zdroworozsądkowymi przypuszczeniami).
Pozdrawiam!
AB A3 AF BA 7D B6 CO C0 DL DY EI FL FR JU J2 K2 LH LO NB OF OU PS SK SN UX U2 YG VY VV W6 WN WU
A318 A319 A320 A33(23) A388 AN24 C150 C152 C172(LMPSR) CR9 AT5 AT7 B717 B73(3456789) 752 B76W B744 DH4 E45 E70 E75 E95 IL18 P28(140/181) RJ1H YK42D
Warsaw Piper Group | CAVOK | Pytania Lotnicze PPL EASA + FAA
Każdy ma swoje preferencje i są one bardzo osobiste.
757,320 i 737 są porównywalne jeśli chodzi o wielkość kabiny plus taka sama konfiguracja siedzeń w klasie ekonomicznej. (3+3). Z tych trzech ja polecam rodzinę A320.
CRJ900 to całkiem miła maszyna, choć lepiej unikać siadania z tyłu, blisko silników, bo robi się dość głośno. Podobnie MD80 i E135.
E135 podobno jest dość ciasny (sam nigdy nie leciałem).
Na dłuższe trasy warto lecieć samolotem zaprojektowanym do takich tras - czyli większe maszyny typu 767. Większa szansa na obejrzenie jakiegoś filmu, lepszy dostęp do łazienek, zawsze jest możliwość przejść się po samolocie.
Natomiast jeśli lecisz sam warto popatrzeć, który samolot ma konfigurację siedzeń, która pozwoli tobie siedzieć samemu lub tylko z jednym współpasażerem, np. konfiguracje 2+2, 3+2 lub 2+3+2. Jeśli to jest dla Ciebie priorytet to patrz na E135, CRJ, 767 i ewentualnie MD80.
Jeśli te 6-7 godzin jest ze stopem, to znaczy że są to dwa raczej krótkie loty, tak więc w każdym samolocie będzie równie wygodnie (a raczej równie niewygodnie) tak więc raczej bym oparł się o kryterium ceny i zaliczenia samolotu jakim jeszcze nie leciałem
Chociaż z wymienionych tu maszyn napewno najlepiej jak dla mnie 767, bo ja lubie łazić po samolocie, albo lecieć na stojąco, a z dwoma korytarzami jest to wygodniejsze bo można kółka robić, i obsłudze tak bardzo nie przeszkadzasz![]()
Zakładki