-
Pułap lotu.
Polecamy
Witam.Czy przed każdym lotem pilot wybiera poziom lotu na podstawie inf.(pogoda itp.)czy są jakieś procedury dotyczące kierunku lotu na danym pułapie?Od kilku dni obserwuje loty naszych transatlantyków i do Norwegii lecą na FL320 a potem wchodzą na FL350 jest to jakaś procedura?Z góry dziękuje za pomoc.
-
-
Aha czyli może się tak wznosić do swojej wys.maksymalnej,czy pilot może wejść na np.FL370 i pozostać tam do końca lotu?
Ostatnio edytowane przez STYRO ; 21-06-2009 o 13:05
Powód: ort.
-
Wysokość przelotowa jest uwarunkowana wieloma czynnikami, ciężko wymieniać wszystkie, po prostu trzeba się samemu pouczyć na ten temat. Z reguły, samoloty latają na zachód na poziomach parzystych, a na wschód na nieparzystych. Jest jednak wiele wyjątków od tej reguły.
Ponadto ważny jest czynnik ruchowy, ponieważ separacja wysokością jest najpewniejsza.
Różne samoloty mają różne osiągi, więc różne optymalne wysokości przelotowe. Zależą one również od dystansu, jaki musi samolot pokonać.
Generalnie, im wyżej jesteśmy w stanie lecieć, tym lepiej, gdyż mniej spalamy paliwa, i w rzadszym powietrzu jesteśmy szybsi względem ziemi.
-
Polecamy
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki