Od tego jaki jest Kierunek wiatru, Zazwyczaj pod wiatr Pozdrawiam
#KZ
Poprawione
Od tego jaki jest Kierunek wiatru, Zazwyczaj pod wiatr Pozdrawiam
#KZ
Poprawione
Ostatnio edytowane przez Rainbow95 ; 21-06-2009 o 19:42
Sprzedam: Sigma 120-400 APO DG OS HSM! Pół roku gwarancji
CANON!
Przede wszystkim zależy od pogody. Ten pas, na którym będzie pod wiatr (+ kilka innych czynników, które mogą zmienić pas).
yhh, wyprzedzonym został...
Ostatnio edytowane przez dentarturdent ; 21-06-2009 o 19:19 Powód: uzupełnienie
to ja w podobnym temacie...
W wielu relacjach z lotów autorzy wiedzą, z którego pasa startowali, na jakim lądowali.
Wiecie to, bo juz tak dobrze znacie te lotniska? Skąd wiecie który pas jest który?
Wiatr , oprzyrządowanie pasa , długość pasa , pogoda na ścieżce podejścia , decyzja pilota , ew. niedostępność/zamknięcie pasa.
To chyba wszystkie czynniki decydujące o dobrze drogi do startu/lądowania , przy czym zazwyczaj dobiera się na podstawie dwóch pierwszych.
Wygląda to mniej więcej tak (Rysunek Amatorski):
http://i44.tinypic.com/1zz5d9k.jpg
W Większości odbywa sie to tak...
Sprzedam: Sigma 120-400 APO DG OS HSM! Pół roku gwarancji
CANON!
numery dróg startowych biorą sie wprost z kierunku geograficznego wyrażonego w stopniach, ot co
Skoro pudło, to zadam laickie pytanie - w takim razie skąd biorą się numery dróg startowych?
Czyli najlepiej lądować pod wiatr?A i dzięki wszystkim za odpowiedz.
...no i jeszcze czasem, jak jest tych pasów więcej niż 3 [a głupio by wyglądało np. RWY 12RC - ten środkowy z prawych :P ] zmienia się numer o 1 (np. lotnisko w Atlancie - Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport - Wikipedia, the free encyclopedia posiada 4 pasy 26R, 26L, 27R, 27L pomimo tego, że wszystkie mają taki sam azymut)
Zakładki