Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie Brak regu nad przednia golenia Embraera


    Polecamy

    Witam,
    Przegladam ostatnio fotki Embraerow 170/175 PLL LOT i zaden z nich nie ma dwoch liter regu nad 'nadkolu' . Chodzi mi o moment kiedy wysuniete jest podwozie. A Alitalia ma fragment regu na wszystkich Embraerkach. Jakos wczesniej nie zwrocilam na to uwagi .

    Al Italia
    PLL LOT

    Dlaczego LOT nie umieszcza fragmentu regu nad przednia golenia w Embraerach 170/175? Czy sa jakie przepisy ktore reguluja gdzie trzeba umiescic reg i dlaczego na innych samolotach LO nad kolem jest fragment regu?

    Pozdr,
    MH

  2. #2
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Rzeczone ostatnie dwie literki rego LOT umieszcza nieco wyżej pomiędzy golenią a szybami kabiny
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.p...5787047&nseq=4
    robił to również w zamierzchłych czasach
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.p...5755924&nseq=5

    Niewiem czy regulują to przepisy ale z obserwacji wiem że regi pojawiają się w różnych rożnistych miejscach. O ile podstawowy reg jest zawsze z tyłu z boku to dodtatkowe czy to pełne czy ostatnie dwie litery sa w różnych miejscach. .

    Alitalia dwie literki daje w miejscu o którym wspomniałaś oraz nad kabiną pilotów
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.p...5712204&nseq=0
    http://www.lotnictwo.net/foto.php?id=124176

    Lot daje na górze skrzydła czego dużo linii nie robi http://www.airliners.net/open.file/1130391/L/
    Większość linii daje pod skrzydłemn inni nie.
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.p...836010&nseq=60
    Ogólnie przychylam się do prośby Marty i pytania czy istnieją przepisy jasno to określające.



  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Rozporzadzenie ze strony ULCu

  4. #4
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Rozporzadzenie ze strony ULCu
    Z paragrafow 14 i 15 wynikaloby, ze nalezy umieszczac reg na dole skrzydla (pod skrzydlem?), na gorze usterzenia ogonowego i z boku kadluba. A umieszcanie regow innych miejscach jest dopuszcane jesli nie ma ktorejs z tych czesci albo nie umieszczono na niej rega?

    Tylko, ze przepisy nic nie mowia o umieszczaniu rega w przedniej czesci samolotu, albo czegos nie doczytalam, co jest mozliwe . Czy to znaczy, ze w kwestii umieszczania (fragmentu) rega z przodu istnieje pewna dowolnosc?

    Bo wyglada na to, ze w LO fragment 'rejestracji' na przedniej czesci samolotu znajduje sie albo miedzy kabina a kolem (767, Embraer, Boeing) albo tylko na 'nadkolu' (ATR). Nigdy w obu miejscach na raz...

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Marta
    Tylko, ze przepisy nic nie mowia o umieszczaniu rega w przedniej czesci samolotu, albo czegos nie doczytalam, co jest mozliwe . Czy to znaczy, ze w kwestii umieszczania (fragmentu) rega z przodu istnieje pewna dowolnosc?
    Oczywiscie, skoro linie maluja swoje samoloty w tygryski albo pokemony to dlaczego nie moga umiescic czesci rejestracji na przodzie samolotu. Z doswiadczenia wiem ze czasami to ulatwia obsluge zwlaszcza jak kilka takich samych samolotow tego samego przewoznika stoi obok siebie na stowiskach i widac tylko same "dzioby".
    Zreszta co nie jest zabronione to jest dozwolone 8)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •