Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie Piąty silnik- 747


    Polecamy

    Witam!
    Mam jedno pytanie:
    to jakaś machina prądotwórcza czy normalny 5 silnik w tym 747?
    Photos: Boeing 747-338 Aircraft Pictures | Airliners.net

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    może musieli go przetransportować, a tak było im łatwiej niż w ładowni ??
    coś takiego kiedyś było na forum

  3. #3
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    52

    Domyślnie

    Prawdopodobnie jest to transport uszkodzonego lub już naprawionego silnika pomiędzy lotniskami. Jest to sytuacja sporadycznie spotykana i z tego co pamiętam była już opisywana na forum.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  4. #4
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michał Zobacz posta
    coś takiego kiedyś było na forum
    i to szeroko omawiane. Było tak jak mówisz, cargo poprostu.
    Przy tej fotce jest trochę opisu: Photos: Boeing 747-338 Aircraft Pictures | Airliners.net



  5. #5
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Czy umieszczenie tam tego silnika nie wpływa w jakiś sposób na osiągi samolotu?
    Trzeba rozebrać kawałek skrzydła i zamontować dla niego gondolę?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  6. #6

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Co do osiągów, to pewnie zaburza aerodynamikę i stawia opór, ale silnik musi mieć "troche" zapasu mocy to spokojnie sobie radzi.
    Ostatnio edytowane przez STYRO ; 26-06-2009 o 12:48 Powód: wyrzucilem czesc OT

  7. #7
    ATC
    ATC jest nieaktywny
    Awatar ATC

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    HNL/YYZ/KRK/RZE

    Domyślnie

    Czy transport silnika w ten sposób jest możliwy jedynie w 747 czy w innych samolotach również?
    [url=http://my.flightmemory.com][img]http://my.flightmemory.com/banner/Torontopilot80.gif[/img][/url]

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    VC-10, Tristar, 707, DC-10 także miały port na dodatkowy silnik.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    M. in. 742 Air India VT-EFO, w którego wybuchu zginęło 329 osób, przewoził w trakcie feralnego lotu z Montrealu do Londynu taki "piąty" silnik...

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Jeśli nikt tego dotychczas nie zrobił, to ja pracując 2 lata na Cargo w wawie wiele razy widziałem transportowane silniki , ale były zamontowane w specjalnym "stelażu" i leciały jako cargo a nie na zewnątrz, wiele razy. Co do foty z postu Quantas'a, wydaje mi się, że jest to albo pusta obudowa, albo silnik pozbawiony pierwszego wentylatora, widać przechodzące przez obudowę promienie słońca, silniki zasadnicze tego nie mają.

  11. #11
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Jeśli nikt tego dotychczas nie zrobił, to ja pracując 2 lata na Cargo w wawie wiele razy widziałem transportowane silniki , ale były zamontowane w specjalnym "stelażu" i leciały jako cargo a nie na zewnątrz, wiele razy
    Jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że silnik nawet bez obudowy zmieściłby się do luku,
    nawet takiego 747...
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  12. #12

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Te silniki jakie widziałem, były zapewne od 737 i nie miały ze stelażem więcej jak 1,8m średnicy, jak leciały za wode to nie widzę problemu, 767 jest wystarczająco szeroki

  13. #13
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Te silniki jakie widziałem, były zapewne od 737 i nie miały ze stelażem więcej jak 1,8m średnicy, jak leciały za wode to nie widzę problemu, 767 jest wystarczająco szeroki
    Mnie bardziej chodzi o silniki 747 w luku 747, czy 767 w luku 767....
    Skoro transportuje się je zadokowane pod skrzydłem, to pewnie dlatego, że do luku nie wejdą
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  14. #14

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Po zdemontowaniu "pierwszego" wentylatora, wielkość takiego silnika drastycznie maleje i nie widzę problemu, aby zmieścił sie w luku, ktoś może ma dane dotyczące wysokości luków bagażowych 747

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    W 744 największe drzwi cargo mają 264x168 cm, dokładne wymiary luku są tutaj: http://www.boeing.com/commercial/air...s/7474sec2.pdf
    Ostatnio edytowane przez PZl Belfegor ; 28-06-2009 o 12:51

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •