może musieli go przetransportować, a tak było im łatwiej niż w ładowni ??
coś takiego kiedyś było na forum
Witam!
Mam jedno pytanie:
to jakaś machina prądotwórcza czy normalny 5 silnik w tym 747?
Photos: Boeing 747-338 Aircraft Pictures | Airliners.net
może musieli go przetransportować, a tak było im łatwiej niż w ładowni ??
coś takiego kiedyś było na forum
Prawdopodobnie jest to transport uszkodzonego lub już naprawionego silnika pomiędzy lotniskami. Jest to sytuacja sporadycznie spotykana i z tego co pamiętam była już opisywana na forum.
i to szeroko omawiane. Było tak jak mówisz, cargo poprostu.
Przy tej fotce jest trochę opisu: Photos: Boeing 747-338 Aircraft Pictures | Airliners.net
Czy umieszczenie tam tego silnika nie wpływa w jakiś sposób na osiągi samolotu?
Trzeba rozebrać kawałek skrzydła i zamontować dla niego gondolę?
--
Leszek A. Szczepanowski
Co do osiągów, to pewnie zaburza aerodynamikę i stawia opór, ale silnik musi mieć "troche" zapasu mocy to spokojnie sobie radzi.
Ostatnio edytowane przez STYRO ; 26-06-2009 o 12:48 Powód: wyrzucilem czesc OT
Czy transport silnika w ten sposób jest możliwy jedynie w 747 czy w innych samolotach również?
[url=http://my.flightmemory.com][img]http://my.flightmemory.com/banner/Torontopilot80.gif[/img][/url]
VC-10, Tristar, 707, DC-10 także miały port na dodatkowy silnik.
Jeśli nikt tego dotychczas nie zrobił, to ja pracując 2 lata na Cargo w wawie wiele razy widziałem transportowane silniki , ale były zamontowane w specjalnym "stelażu" i leciały jako cargo a nie na zewnątrz, wiele razy. Co do foty z postu Quantas'a, wydaje mi się, że jest to albo pusta obudowa, albo silnik pozbawiony pierwszego wentylatora, widać przechodzące przez obudowę promienie słońca, silniki zasadnicze tego nie mają.
Te silniki jakie widziałem, były zapewne od 737 i nie miały ze stelażem więcej jak 1,8m średnicy, jak leciały za wode to nie widzę problemu, 767 jest wystarczająco szeroki
Po zdemontowaniu "pierwszego" wentylatora, wielkość takiego silnika drastycznie maleje i nie widzę problemu, aby zmieścił sie w luku, ktoś może ma dane dotyczące wysokości luków bagażowych 747
W 744 największe drzwi cargo mają 264x168 cm, dokładne wymiary luku są tutaj: http://www.boeing.com/commercial/air...s/7474sec2.pdf
Ostatnio edytowane przez PZl Belfegor ; 28-06-2009 o 12:51
Zakładki