Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie Piąty silnik- 747


    Polecamy

    Witam!
    Mam jedno pytanie:
    to jakaś machina prądotwórcza czy normalny 5 silnik w tym 747?
    Photos: Boeing 747-338 Aircraft Pictures | Airliners.net

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    może musieli go przetransportować, a tak było im łatwiej niż w ładowni ??
    coś takiego kiedyś było na forum

  3. #3
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    56

    Domyślnie

    Prawdopodobnie jest to transport uszkodzonego lub już naprawionego silnika pomiędzy lotniskami. Jest to sytuacja sporadycznie spotykana i z tego co pamiętam była już opisywana na forum.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
    "Strategia jest sztuką wyboru, nie kompromisu."

  4. #4
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michał Zobacz posta
    coś takiego kiedyś było na forum
    i to szeroko omawiane. Było tak jak mówisz, cargo poprostu.
    Przy tej fotce jest trochę opisu: Photos: Boeing 747-338 Aircraft Pictures | Airliners.net



  5. #5
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Czy umieszczenie tam tego silnika nie wpływa w jakiś sposób na osiągi samolotu?
    Trzeba rozebrać kawałek skrzydła i zamontować dla niego gondolę?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  6. #6

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Co do osiągów, to pewnie zaburza aerodynamikę i stawia opór, ale silnik musi mieć "troche" zapasu mocy to spokojnie sobie radzi.
    Ostatnio edytowane przez STYRO ; 26-06-2009 o 12:48 Powód: wyrzucilem czesc OT

  7. #7
    ATC
    ATC jest nieaktywny
    Awatar ATC

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    HNL/YYZ/KRK/RZE

    Domyślnie

    Czy transport silnika w ten sposób jest możliwy jedynie w 747 czy w innych samolotach również?
    [url=http://my.flightmemory.com][img]http://my.flightmemory.com/banner/Torontopilot80.gif[/img][/url]

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    VC-10, Tristar, 707, DC-10 także miały port na dodatkowy silnik.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    M. in. 742 Air India VT-EFO, w którego wybuchu zginęło 329 osób, przewoził w trakcie feralnego lotu z Montrealu do Londynu taki "piąty" silnik...

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Jeśli nikt tego dotychczas nie zrobił, to ja pracując 2 lata na Cargo w wawie wiele razy widziałem transportowane silniki , ale były zamontowane w specjalnym "stelażu" i leciały jako cargo a nie na zewnątrz, wiele razy. Co do foty z postu Quantas'a, wydaje mi się, że jest to albo pusta obudowa, albo silnik pozbawiony pierwszego wentylatora, widać przechodzące przez obudowę promienie słońca, silniki zasadnicze tego nie mają.

  11. #11
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Jeśli nikt tego dotychczas nie zrobił, to ja pracując 2 lata na Cargo w wawie wiele razy widziałem transportowane silniki , ale były zamontowane w specjalnym "stelażu" i leciały jako cargo a nie na zewnątrz, wiele razy
    Jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że silnik nawet bez obudowy zmieściłby się do luku,
    nawet takiego 747...
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  12. #12

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Te silniki jakie widziałem, były zapewne od 737 i nie miały ze stelażem więcej jak 1,8m średnicy, jak leciały za wode to nie widzę problemu, 767 jest wystarczająco szeroki

  13. #13
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Te silniki jakie widziałem, były zapewne od 737 i nie miały ze stelażem więcej jak 1,8m średnicy, jak leciały za wode to nie widzę problemu, 767 jest wystarczająco szeroki
    Mnie bardziej chodzi o silniki 747 w luku 747, czy 767 w luku 767....
    Skoro transportuje się je zadokowane pod skrzydłem, to pewnie dlatego, że do luku nie wejdą
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  14. #14

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Po zdemontowaniu "pierwszego" wentylatora, wielkość takiego silnika drastycznie maleje i nie widzę problemu, aby zmieścił sie w luku, ktoś może ma dane dotyczące wysokości luków bagażowych 747

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    W 744 największe drzwi cargo mają 264x168 cm, dokładne wymiary luku są tutaj: http://www.boeing.com/commercial/air...s/7474sec2.pdf
    Ostatnio edytowane przez PZl Belfegor ; 28-06-2009 o 12:51

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •