Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie Ustawianie ciągu startowego


    Polecamy

    Mam pytanie: czemu w samolotach wielosilnikowych często widać że
    piloci ustawiają ciąg startowy we dwójkę? Jeden trzyma dźwignie, a
    drugie kładzie rękę na jego dłoni jakby chciał się upewnić że napewno
    100% zostanie ustawione? Takie są procedury bezp ?

  2. #2
    Awatar Flyer

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Kładzie rękę po to żeby wszystkie dźwignie były równo przesówane, unika się w ten sposób wejścia na różne obroty np dwóch silników.

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    A to jest jakieś wmaganie odgórne? Bo w sumie jeden pilot też jest w stanie równo przesuwać 2 czy 4 dźwignie.

  4. #4
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Flyer Zobacz posta
    Kładzie rękę po to żeby wszystkie dźwignie były równo przesówane, unika się w ten sposób wejścia na różne obroty np dwóch silników.
    Z tym nierównomiernym ustawianiem ciągu to akurat chybione, w większości samolotów robi to akurat automat (a nawet jeżeli nie, to nie stanowi to większego problemu). Wynika to raczej z konkretnej polityki firmy np. że jeżeli kapitan jest pilotem nielecącym to mimo to po ustawieniu ciągu on przejmuje przepustnice i to on decyduje o przerwaniu startu.
    Ostatnio edytowane przez wegi ; 26-06-2009 o 19:09
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    A ja wielokrotnie widziałem jak ciąg do startu był ustawiany przez jednego pilota - i to niekoniecznie kapitana - tylko PF. A poza tym, to wcale nie musi być 100% ciągu, tylko tyle ile jest potrzebne - obliczone przed startem.

  6. #6
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie


    Polecamy

    Bo najczęściej jest tak, że ciąg ustawia PF, a potem jeżeli cpt jest PNF to przejmuje przepustnice (najczęściej, nie zawsze - każda linia ma swoje przepisy i procedury).
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •