Hamulec aerodynamiczny??
Widze, że sie otworzyło, ale nie jestem pewny na 100%
Pzdr
Witam wszystkich,
Przepraszam, laikowate techniczne pytanko pewnie, nie mogę tego znaleźć, a próbuję dowiedzieć się, czym dokładnie jest, jak działa i jak się nazywa otwierane przy lądowaniu urządzenie w AVRO RJ/Bae 146 na końcu ogona? Związek z hamowaniem jakiś i brakiem odwracaczy ciągu?? Będę wdzięczny za jakieś oświecenie mnie.
Tu widać dość dobrze:
Photos: BAE Systems Avro 146-RJ85 Aircraft Pictures | Airliners.net
Btw, właśnie nagle coś zeszło mi za oknem na Bemowie w kierunku RWY 15...
Pzdr.
Hamulec aerodynamiczny??
Widze, że sie otworzyło, ale nie jestem pewny na 100%
Pzdr
Widzę, było, sorry!
Aha, spoko.
Już się upewniłem, a na forum nie widziałem chyba.
Do skasowania.
dzięki bardzo!
Hamulec aerodynamiczny, którzy używa się w powietrzu (także przy końcowym podejściu do lądowania, żeby silniki nie były na jałowych obrotach).
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
A mam takie pytanko, będzie to lekki OT, ale i tak sprawa rozwiązana.
W Tu 134 były spadochrony hamujące czy coś mi się pomyliło?
Właśnie się chciałem na forum upewnić, no nic dzięki kolego
Silniki "nie na jałowych obrotach" są jednym z warunków ustabilizowanego podejścia. Avro/146 by je spełnić czasem potrzebuje wysunięcia hamulców aerodynamicznych (potrzebne to jest do ew. przejścia na drugi krąg - silniki mają swoją określoną bezwładność szczególnie od dolnego zakresu obrotów, dlatego lepiej mieć je pracujące na wyższej od jałowej mocy).
Ostatnio edytowane przez wegi ; 29-06-2009 o 22:46
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
(to tak na mój chłopski rozum - na pewno jest tak w przypadku stromych podejść -, osobiście specjalnie innego powodu nie widzę - trzeba by dopytać kogoś kto na BAE lata ew. się na nich zna )
pzdr.
Ostatnio edytowane przez wegi ; 29-06-2009 o 23:26
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
IMHO zamysł bardzo ciekawy.
Mówiąc prostym językiem: usytuowanie hamulców aerodynamicznych na ogonie maszyny umożliwia redukcję (wytracenie) prędkości na podejściu nie zwiększając kąta natarcia, co w efekcie pozwala przyziemić zachowując odpowiednio niską prędkość. Tym samym spoilery plus wydajne hamulce węglowe wystarczą w zupełności, by maszynę szybko i bezpiecznie wyhamować. Zwróćcie przy okazji uwagę na ogromne niedzielone klapy (silniki nisko zawieszone na pylonach, gazy wylotowe nie zaburzają opływu powietrza na skrzydle) i na spoilery.
Całość (bajeczna, moim skromnym zdaniem) nadaje tej maszynie niepowtarzalny charakter, za co ją szanuję, podziwiam i cenię.
Pozdrawiam,
Wes
Zakładki