Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EGPH/EPWA

    Domyślnie Urządzonko na końcu ogona AVRO RJ/Bae 146??


    Polecamy

    Witam wszystkich,
    Przepraszam, laikowate techniczne pytanko pewnie, nie mogę tego znaleźć, a próbuję dowiedzieć się, czym dokładnie jest, jak działa i jak się nazywa otwierane przy lądowaniu urządzenie w AVRO RJ/Bae 146 na końcu ogona? Związek z hamowaniem jakiś i brakiem odwracaczy ciągu?? Będę wdzięczny za jakieś oświecenie mnie.

    Tu widać dość dobrze:
    Photos: BAE Systems Avro 146-RJ85 Aircraft Pictures | Airliners.net

    Btw, właśnie nagle coś zeszło mi za oknem na Bemowie w kierunku RWY 15...

    Pzdr.

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Hamulec aerodynamiczny??
    Widze, że sie otworzyło, ale nie jestem pewny na 100%

    Pzdr

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EGPH/EPWA

    Domyślnie

    Widzę, było, sorry!

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Aha, spoko.
    Już się upewniłem, a na forum nie widziałem chyba.
    Do skasowania.

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EGPH/EPWA

    Domyślnie

    dzięki bardzo!

  6. #6
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Hamulec aerodynamiczny, którzy używa się w powietrzu (także przy końcowym podejściu do lądowania, żeby silniki nie były na jałowych obrotach).
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    A mam takie pytanko, będzie to lekki OT, ale i tak sprawa rozwiązana.


    W Tu 134 były spadochrony hamujące czy coś mi się pomyliło?

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EGPH/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michał Zobacz posta
    A mam takie pytanko, będzie to lekki OT, ale i tak sprawa rozwiązana.


    W Tu 134 były spadochrony hamujące czy coś mi się pomyliło?
    Z Wikipedii przynajmniej wynika, że we wczesnych T134 - tak. Do 1968/69??
    Ostatnio edytowane przez chrisuchriss ; 29-06-2009 o 00:25

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Właśnie się chciałem na forum upewnić, no nic dzięki kolego

  10. #10
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    także przy końcowym podejściu do lądowania, żeby silniki nie były na jałowych obrotach
    Mógłbyś rozwinąć? Dlaczego lepiej nie na jałowych?

  11. #11
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Silniki "nie na jałowych obrotach" są jednym z warunków ustabilizowanego podejścia. Avro/146 by je spełnić czasem potrzebuje wysunięcia hamulców aerodynamicznych (potrzebne to jest do ew. przejścia na drugi krąg - silniki mają swoją określoną bezwładność szczególnie od dolnego zakresu obrotów, dlatego lepiej mieć je pracujące na wyższej od jałowej mocy).
    Ostatnio edytowane przez wegi ; 29-06-2009 o 22:46
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  12. #12
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    Silniki "nie na jałowych obrotach" są jednym z warunków ustabilizowanego podejścia. Avro/146 by je spełnić czasem potrzebuje wysunięcia hamulców aerodynamicznych (potrzebne to jest do ew. przejścia na drugi krąg - silniki mają swoją określoną bezwładność szczególnie od dolnego zakresu obrotów, dlatego lepiej mieć je pracujące na wyższej od jałowej mocy).
    No słusznie, dzięki!

  13. #13
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    (to tak na mój chłopski rozum - na pewno jest tak w przypadku stromych podejść -, osobiście specjalnie innego powodu nie widzę - trzeba by dopytać kogoś kto na BAE lata ew. się na nich zna )

    pzdr.
    Ostatnio edytowane przez wegi ; 29-06-2009 o 23:26
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  14. #14
    Awatar wesley

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    DCT MAPIK

    Domyślnie

    IMHO zamysł bardzo ciekawy.

    Mówiąc prostym językiem: usytuowanie hamulców aerodynamicznych na ogonie maszyny umożliwia redukcję (wytracenie) prędkości na podejściu nie zwiększając kąta natarcia, co w efekcie pozwala przyziemić zachowując odpowiednio niską prędkość. Tym samym spoilery plus wydajne hamulce węglowe wystarczą w zupełności, by maszynę szybko i bezpiecznie wyhamować. Zwróćcie przy okazji uwagę na ogromne niedzielone klapy (silniki nisko zawieszone na pylonach, gazy wylotowe nie zaburzają opływu powietrza na skrzydle) i na spoilery.

    Całość (bajeczna, moim skromnym zdaniem) nadaje tej maszynie niepowtarzalny charakter, za co ją szanuję, podziwiam i cenię.

    Pozdrawiam,
    Wes

  15. #15
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    Jednym z założeń podczas projektowania była możliwość operacji na lotniskowcach.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •