Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie Służba Infromacji Lotniczej


    Polecamy

    Witam, mam kilka pytań odnośnie tematu infromacji.
    1) Czy samoloty w przestrzeni niekontrolowanej, jeśli złożyły plan lotu mają obowiązek utrzymywania kontaktu radiowego z infromatorem?
    2) Czy infromacja lotnicza posługuje się radarem wtórnym czy tylko pierwotnym?
    3) Jak informator identyfikuje samoloty bez transpondera, może przypisać ręcznie w swoim systemie jakieś dane do danego echa radarowego czy widzi same kropki?

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    1) W niektorych miejscach tak (RMZ).
    2) Nie lotnicza, tylko powietrzna. Rozumiem ze mowimy o Polsce - korzysta z radarow wtornych.
    3) Ma mozliwosc.

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź.
    1. W takim razie "nie widzi" ruchu bez transponderów?
    2. Czy samoloty z trasponderem mają przydzielane unikalne kody
    czy
    wszystkie mają ustawiony taki sam, a infromator tylko ręcznie przypisuje informacje do pozycji danego echa (zamiast do kodu transpon.)?

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Zapytales czy wtornym czy tylko pierwotnym - piszac ze korzysta z wtornych mialem wiec na mysli ze nie tylko z pierwotnego. Widzi caly ruch (chociaz nie wszedzie jest pokrycie radarowe).

    Czesc samolotow ma przydzielone kody (np. startujace z lotnisk kontrolowanych, a takze LPR), czesc nie.

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Czesc samolotow ma przydzielone kody (np. startujace z lotnisk kontrolowanych, a takze LPR), czesc nie.
    I przy tych, które nie mają przydzielonego kodu lub w ogóle transpondera, informator ręcznie robi coś w stylu kliknij na jego obraz i przypisz dane o samolocie?
    A w ogóle w jaki sposób zapewniona jest unikalność kodów transpondera, tzn. ten który wystartował z lotniska ma dany kod, zmienił sektor, jak jest zagwarantowane, że tego kodu już nie przydzielą komuś innemu?

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Kazdy sektor ma swoja pule.

  7. #7
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Piotr [trzykoty
    ;302783]1) Czy samoloty w przestrzeni niekontrolowanej, jeśli złożyły plan lotu mają obowiązek utrzymywania kontaktu radiowego z infromatorem?
    Jeśli złożyłeś plan lotu, masz obowiązek utrzymywania łączności od momentu jego aktywacji do zamknięcia. Czyli teoretycznie możesz złożyć plan i zrobić lot nie odzywając się do kogokolwiek (nie aktywować planu), a po zakończeniu lotu go zamknąć (np. telefonicznie) - tylko w tej sytuacji składanie planu jest nieracjonalne.

    Ważne - nawet nieaktywowany plan należy zamknąć (po locie) lub anulować (rezygnacja z lotu).

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •