Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Awatar MRSKUTER

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    kraków

    Domyślnie PRACA PILOTA LINII LOTNICZYCH


    Polecamy

    witam może to głupie pytanie ale chciałbym się dowiedzieć jak wygląda miesiąc bądz rok pracy pilota lini lotniczych... ile godzin pracuje i ile ma wolnego, jak czesto pracuje - ile dni... ogólnie to wiadomo ze według przepisów pilot powinien pracowac nie więcej niz 800godz w roku ale jak to jest liczone - czy to znaczy że (taki łatwy przykład)pilot idzie do pracy 100 razy w ciągu roku i pracuje 8h dziennie?pozdrawiam
    Jest to kontynuacja z http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=5966

  2. #2
    Awatar whufc

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    All Over fantastycznie to opisal w swoim blogu
    http://www.awiator.com/forum/index.p...showtopic=1633

  3. #3
    Awatar MRSKUTER

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    kraków

    Domyślnie

    dzięki "whufc" pozdrawiam

  4. #4
    Awatar bartolomic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    tutaj masz troche berdziej PR'owo, ale za to IMHO b. ciekawie napisane Problemem moze okazac sie jezyk, ale tyle tekstu tlumaczyl nie bede :P

    http://fs.airberlin.com/index.php?n1=alltag&lang=de

  5. #5

  6. #6
    Awatar MRSKUTER

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    kraków

    Domyślnie

    dzięki wszystkim!! All Over powinien napisać książkę - inaczej już napisał tylko czeba ją wydać:0 juz bardzo duzo wiem i cięzka praca pilota w końcu była opisana konkretnymi przykładami.. chcę tak pracowac i nie poddam się - szkolę sie dalej pozdrawiam

  7. #7
    Awatar Maciek_Wadowice

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    All Over, coś ostatnio 'zaniedbał' swój blog ...

  8. #8
    Awatar Dominio777

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Sędziszów Młp

    Domyślnie

    Mam pytanie czy każdy lot odbywa się za pomocą FMC czy też nawiguje się VOR/DME lub GPS?I morze ktoś wie jak wygląda plan lotu/raport lotu który się wypełnia przed i po locie?
    Z góry dzięki za odpowiedz.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Jak samolot nie ma FMC, to się odbywa bez użycia FMC... tak, nadal używa się VORów, tak, z odpowiednim GPSem też można nawigować.

  10. #10
    Awatar Dominio777

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Sędziszów Młp

    Domyślnie

    A czy w Boeingu 767 np. w rejsie z JFK do LAX nawiguje się za pomocą GPS czy trzeba FMC a i czy w każdym locie używa się SID i Star?Dzięki za odpowiedz.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    FMC może pobierać dane z GPSa, choć nie każdy samolot z FMC ma GPS. Do lotów w przestrzeni RNAV nie jest potrzebny ani FMC, ani GPS, choć zwiększają one wygodę i bezpieczeństwo. Trudno używać w każdym locie SIDów i STARów, gdyż nie każde lotnisko je posiada.

  12. #12
    Awatar Dominio777

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Sędziszów Młp

    Domyślnie

    Witam.Mam pytanie czego jak np. pilot latając w Asiana jest zbazowany w FRA przecież to nie jest ani HUB ani Focus City?A i czytałem wywiad z pilotem Asiany i tam on mówił że raz leci do Seulu potem do JFK a potem że wraca do FRA przez BRU jak to możliwe?
    Ostatnio edytowane przez Krzysztof.May ; 08-07-2009 o 22:47 Powód: ort.

  13. #13
    Awatar Dawid17

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Żory/EPRG/EDDF

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dominio777 Zobacz posta
    Witam.Mam pytanie czego jak np. pilot latając w Asiana jest zbazowany w FRA przecież to nie jest ani HUB ani Focus City?A i czytałem wywiad z pilotem Asiany i tam on mówił że raz leci do Seulu potem do JFK a potem że wraca do FRA przez BRU jak to możliwe?
    Małe OT: Nie odpowiem bezpośrednio na Twoje pytanie, ale zadam Ci drugie: mówisz może o wywiadzie w najnowszym numerze AirWorld z kapitanem B747??? A druga sprawa, sam się nad tym zastanawiałem -on nawet nazwał to wirtualną bazą...
    Ostatnio edytowane przez Dawid17 ; 09-07-2009 o 15:45
    Pozdrawiam,
    Dawid

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dominio777 Zobacz posta
    Witam.Mam pytanie czego jak np. pilot latając w Asiana jest zbazowany w FRA przecież to nie jest ani HUB ani Focus City?A i czytałem wywiad z pilotem Asiany i tam on mówił że raz leci do Seulu potem do JFK a potem że wraca do FRA przez BRU jak to możliwe?
    Nie wiem czy rozumiem pytanie i nie znam specyfik Asiany ale w obecnym swiecie miejsce zamieszkania pilota czesto nie ma NIC wspolnego dla jakiej linii lata lub jaki jest jego port macierzysty. Zwlaszcza dotyczy to pilotow latajacych na trasach trans-oceanicznych ktorzy czesto wychodza z domu do pracy lataja gdzies po swiecie przez powiedzmy bity tydzien poczym wracaja do domu na prawie 3 tygodnie odpoczynku. Piloci dolatuja do pracy jak potrzeba korzystajac z darmowych biletow..

  15. #15
    Awatar Dominio777

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Sędziszów Młp

    Domyślnie


    Polecamy

    Masz racje Dawid17 właśnie to jest z Airworld a i dzięki chłopaki za odpowiedz.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •