All Over fantastycznie to opisal w swoim blogu
http://www.awiator.com/forum/index.p...showtopic=1633
witam może to głupie pytanie ale chciałbym się dowiedzieć jak wygląda miesiąc bądz rok pracy pilota lini lotniczych... ile godzin pracuje i ile ma wolnego, jak czesto pracuje - ile dni... ogólnie to wiadomo ze według przepisów pilot powinien pracowac nie więcej niz 800godz w roku ale jak to jest liczone - czy to znaczy że (taki łatwy przykład)pilot idzie do pracy 100 razy w ciągu roku i pracuje 8h dziennie?pozdrawiam
Jest to kontynuacja z http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=5966
All Over fantastycznie to opisal w swoim blogu
http://www.awiator.com/forum/index.p...showtopic=1633
tutaj masz troche berdziej PR'owo, ale za to IMHO b. ciekawie napisane Problemem moze okazac sie jezyk, ale tyle tekstu tlumaczyl nie bede :P
http://fs.airberlin.com/index.php?n1=alltag&lang=de
dzięki wszystkim!! All Over powinien napisać książkę - inaczej już napisał tylko czeba ją wydać:0 juz bardzo duzo wiem i cięzka praca pilota w końcu była opisana konkretnymi przykładami.. chcę tak pracowac i nie poddam się - szkolę sie dalej pozdrawiam
Mam pytanie czy każdy lot odbywa się za pomocą FMC czy też nawiguje się VOR/DME lub GPS?I morze ktoś wie jak wygląda plan lotu/raport lotu który się wypełnia przed i po locie?
Z góry dzięki za odpowiedz.
Jak samolot nie ma FMC, to się odbywa bez użycia FMC... tak, nadal używa się VORów, tak, z odpowiednim GPSem też można nawigować.
A czy w Boeingu 767 np. w rejsie z JFK do LAX nawiguje się za pomocą GPS czy trzeba FMC a i czy w każdym locie używa się SID i Star?Dzięki za odpowiedz.
FMC może pobierać dane z GPSa, choć nie każdy samolot z FMC ma GPS. Do lotów w przestrzeni RNAV nie jest potrzebny ani FMC, ani GPS, choć zwiększają one wygodę i bezpieczeństwo. Trudno używać w każdym locie SIDów i STARów, gdyż nie każde lotnisko je posiada.
Witam.Mam pytanie czego jak np. pilot latając w Asiana jest zbazowany w FRA przecież to nie jest ani HUB ani Focus City?A i czytałem wywiad z pilotem Asiany i tam on mówił że raz leci do Seulu potem do JFK a potem że wraca do FRA przez BRU jak to możliwe?
Ostatnio edytowane przez Krzysztof.May ; 08-07-2009 o 22:47 Powód: ort.
Ostatnio edytowane przez Dawid17 ; 09-07-2009 o 15:45
Pozdrawiam,
Dawid
Nie wiem czy rozumiem pytanie i nie znam specyfik Asiany ale w obecnym swiecie miejsce zamieszkania pilota czesto nie ma NIC wspolnego dla jakiej linii lata lub jaki jest jego port macierzysty. Zwlaszcza dotyczy to pilotow latajacych na trasach trans-oceanicznych ktorzy czesto wychodza z domu do pracy lataja gdzies po swiecie przez powiedzmy bity tydzien poczym wracaja do domu na prawie 3 tygodnie odpoczynku. Piloci dolatuja do pracy jak potrzeba korzystajac z darmowych biletow..
Zakładki