Poszukaj w którymś z tych magazynów: Lotnisko Online
Jest tam kilka materiałów o nawierzchniach lotniskowych, np. taki: http://www.lotnisko.biz/archiwum/2007/2/diagnostyka.pdf
Pytanie moze do prostych nie nalezy, ale moze znajdzie sie tutaj inzynier budowy drog, mostow, pasow startowych itd
Jak zwiekszyc PCN pasa lub plyty. Czy wystarczy naniesc odpowiednia ilosc warstw nawierzchni czy wiaze sie to z wylaczeniem pasa (plyty) z uzytkowania i faktyczna budowa od nowa? Co ma wiekszy wplyw na liczbe PCN - sama nawierzchnia czy tez podloze pod nia, ktore trzeba odpowiednio usztywnic, podbudowac?
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Poszukaj w którymś z tych magazynów: Lotnisko Online
Jest tam kilka materiałów o nawierzchniach lotniskowych, np. taki: http://www.lotnisko.biz/archiwum/2007/2/diagnostyka.pdf
No, mógłby się jakiś zawodowiec ulitować...
Ale póki co, Gógul poratował opracowaniem pt. Canadian Airfield Pavement Engineering Reference. Wynika z niego, że wbrew chłopskiemu rozumowi możliwe jest istotne zwiększenie nośności wyłącznie poprzez położenie odpowiedniej warstwy wzmacniającej.Ale czy metoda ta może być stosowana do upgrade'u płyt/pasów z nośności dużych na największe, tego niestety się nie doczytałem. Jak na moje nerwy, opracowanie jest stanowczo zbyt obszerne.A strengthening overlay not only restores surface conditions but increases bearing capacity to accommodate aircraft presenting a significantly higher loading than the original design aircraft for the facility.
Ale gdyby ktoś miał ochotę... pdf 35 MB
Zacytowane powyżej zdanie pochodzi z rozdziału 3.8. Strengthening overlays. A pdf-a znalazłem dzięki tej stronie: Airfield Pavements
For every solution there is a problem.
Zakładki