Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Awatar kaazik

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie Skażenie powietrza w samolocie


    Polecamy

    Witam!

    Niedawno na Planet był dosyć obszerny program na temat możliwości skażenie powietrza w samolotach. Zasugerowali nawet iż przyczyną rozbicia się lotu Helios 522 mogło być zatrucie się załogi i pasażerów właśnie skażonym powietrzem.

    Na Planete powiedzieli również iż dopiero w 787 będzie zmieniony sposób dostarczania powietrza do wnętrza samolotu.

    Mógłby ktoś dokładniej opisać ten problem. I czy Airbus w nowych konstrukcjach też to uwzględni?

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaazik Zobacz posta
    Zasugerowali nawet iż przyczyną rozbicia się lotu Helios 522 mogło być zatrucie się załogi i pasażerów właśnie skażonym powietrzem.
    Jesli brak powietrza nazwac skażonym powietrzem to tak, Helios rozbil sie przez "skażone" powietrze. Uwazaj co ogladasz bo roznych bzdur mozez doswiadczyc w TV. Nie znany mi jest ani jeden udokumentowany wypadek w historii lotnictwa ze skażonym powietrzem a moze ci geniusze z Planet podali jakis przyklad?

  3. #3

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaazik Zobacz posta
    Udało mi się co nieco "wygoglować" i problem jakiś chyba istnieje:
    Moze i istnieje ale z Heliosem to nie ma nic wspolnego. Jak wiadomo bardziej lub mniej skazone powietrze jest prawie we wszystkich sytuacjach zyciowych - na ulicy, w biurze, itp ale ludzie nie padaja jak zabite muchy. Na Giewoncie pewnie jest nie skazone powietrze

  5. #5
    Awatar kaazik

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Może uściślę - w programie było podane iż na skutek dosyć częstych awarii - podali chyba ok. 1/2000 lotów - do kabiny samolotu dostają się toksyczne gazy, powstałe w skutek rozgrzania się smarów i paliwa. Czy coś w tym stylu...

    I po pierwsze powiedzieli iż obecnie są dostępne na rynku smary nie zawierające toksycznych związków, ale linie ich nie stosują.

    A po drugie - padło stwierdzenie iż we wszystkich samolotach powinny zostać zamontowane czujniki wykrywające tego typu awarie i w przypadku ich wystąpienia samolot powinien lądować awaryjnie.

    Co do Heliosa to była tylko pewna sugestia dziennikarzy, z cyklu teorii spiskowych

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaazik Zobacz posta
    Na Planete powiedzieli również iż dopiero w 787 będzie zmieniony sposób dostarczania powietrza do wnętrza samolotu.
    Ale czy powiedzieli ze ten nowy sposob w 787 nie ma nic wspolnego z checia nie "skazania" powietrza, pewnie nie powiedzieli wiec to tylko dodaje gwoli przyzwoitosci ...

  7. #7
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Ale czy powiedzieli ze ten nowy sposob w 787 nie ma nic wspolnego z checia nie "skazania" powietrza, pewnie nie powiedzieli wiec to tylko dodaje gwoli przyzwoitosci ...
    Być może nie było to podstawową przyczyną zainstalowania osobnych sprężarek w 787, ale zdecydowanie jedno z drugim ma związek.

  8. #8
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaazik Zobacz posta
    Może uściślę - w programie było podane iż na skutek dosyć częstych awarii - podali chyba ok. 1/2000 lotów - do kabiny samolotu dostają się toksyczne gazy, powstałe w skutek rozgrzania się smarów i paliwa. Czy coś w tym stylu...
    No jeśli o to chodzi, to ile razy lecę Ryanairem, to przy odpalaniu silników czuć kerozynę
    w kabinie, ale jak tylko kabina się hermetyzuje - problem przestaje istnieć. Może o to
    im chodziło
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  9. #9
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    No jeśli o to chodzi, to ile razy lecę Ryanairem, to przy odpalaniu silników czuć kerozynę
    w kabinie, ale jak tylko kabina się hermetyzuje - problem przestaje istnieć. Może o to
    im chodziło
    Przy odpalaniu czasami spaliny sa zasysane przez silnik i troche dostaje sie do kabiny. Zwlaszcza jak uruchamia sie z tylnym wiatrem.

  10. #10
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    No jeśli o to chodzi, to ile razy lecę Ryanairem, to przy odpalaniu silników czuć kerozynę w kabinie, ale jak tylko kabina się hermetyzuje - problem przestaje istnieć. Może o to im chodziło
    Nie, nie o to. Cała historia jest na temat stosowanych w silniku smarów, których opary nawet przy drobnej nieszczelności mogą się przedostać do układu klimatyzacji. Opary są podobno prawie bezwonne i powodują zaburzenia (tymczasowe) układu nerwowego. Tyle według zwolenników teorii zatrutego powietrza, przeciwnicy mają swoją teorię, w której problemu nie ma.

    PS. Skąd wiesz jak pachnie kerozyna?

  11. #11
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez psotter Zobacz posta

    PS. Skąd wiesz jak pachnie kerozyna?
    Ze spottingu Mówimy oczywiście o spalinach tejże
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  12. #12
    Awatar kaazik

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    A czy ktoś wie czy Airbus też zamierza zmienić system dostarczania powietrza do kabiny, tak jak Boeing w 787?

  13. #13
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kaazik Zobacz posta
    A czy ktoś wie czy Airbus też zamierza zmienić system dostarczania powietrza do kabiny, tak jak Boeing w 787?
    Airbus o ile wiem wypowiedzial sie negatywnie - nie zamierzaja.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •