Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 27
  1. #1
    xyz
    xyz jest nieaktywny
    Awatar xyz

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie Strajk na lotnisku = odwołany lot - a prawa pasażera


    Polecamy

    Jeżeli mam wykupiony bilet na dany dzień, a w tym dniu na lotnisku docelowym, albo na lotniskach w całym kraju jest strajk obsługi - czy przysługuje mi prawo do bezpłatnej zmiany lotu, tak jak w przypadku odwołania - czy nie, bo nie jest to spowodowane przez linie?

  2. #2
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez xyz Zobacz posta
    Jeżeli mam wykupiony bilet na dany dzień, a w tym dniu na lotnisku docelowym, albo na lotniskach w całym kraju jest strajk obsługi - czy przysługuje mi prawo do bezpłatnej zmiany lotu, tak jak w przypadku odwołania - czy nie, bo nie jest to spowodowane przez linie?
    A co mają z Tobą zrobić? No muszą Cie gdzieś ulokować, tylko pytanie jaką linia się leci, bo można na kolejny rejs za 2 godziny, lub innego lotniska, a można na kolejny rejs za 5 dni.

    Zasadniczo tylko odszkodowania nie przysługują...

  3. #3
    xyz
    xyz jest nieaktywny
    Awatar xyz

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    A co mają z Tobą zrobić? No muszą Cie gdzieś ulokować, tylko pytanie jaką linia się leci, bo można na kolejny rejs za 2 godziny, lub innego lotniska, a można na kolejny rejs za 5 dni.

    Zasadniczo tylko odszkodowania nie przysługują...
    A to nie jest tak, że odszkodowanie przysługuje jeżeli nie zapewnią opieki? A skoro nie mogę żądać odszkodowania, to nic im nie mogę zrobić?
    Ja nie wiem - nigdy na szczęście nie miałem okazji korzystać z tych praw, więc pytam.

  4. #4
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez xyz Zobacz posta
    A to nie jest tak, że odszkodowanie przysługuje jeżeli nie zapewnią opieki? A skoro nie mogę żądać odszkodowania, to nic im nie mogę zrobić?
    Ja nie wiem - nigdy na szczęście nie miałem okazji korzystać z tych praw, więc pytam.
    Prawo do odszkodowania nie przysługuje w przypadku gdy:

    -odmowa przyjęcia pasażera na pokład jest racjonalnie uzasadniona
    w szczególności przyczynami natury zdrowotnej, wymogami bezpieczeństwa
    lub niewłaściwymi dokumentami podróżnymi;

    -pasażerowie zostali poinformowani o odwołaniu lotu co najmniej 2 tygodnie
    przed planowanym czasem odlotu;

    -pasażerowie zostali poinformowali o odwołaniu lotu w okresie od 2 tygodni
    do 7 dni przed planowanym czasem odlotu i równocześnie zaoferowano
    im zmianę planu podróży umożliwiającą im wylot nie wcześniej niż
    2 godziny przed planowanym a przylot do ich miejsca docelowego nie
    później niż 4 godziny po planowanym;

    -pasażerowie zostali poinformowani o odwołaniu lotu w okresie krótszym
    niż 7 dni przed planowanym czasem odlotu i równocześnie zaoferowano
    im zmianę planu podróży umożliwiającą im wylot nie wcześniej niż 1 godzinę
    przed planowanym a przylot do ich miejsca docelowego nie później
    niż 2 godziny po planowanym;

    -odwołanie lotu jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności,
    których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich
    racjonalnych środków (przez nadzwyczajne okoliczności należy rozumieć
    m.in. destabilizację polityczną, warunki meteorologiczne uniemożliwiające dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwane wady
    mogące mieć wpływ na bezpieczeństwo, strajki mające wpływ na
    działalność przewoźnika)

    W tej sytuacji zostaniesz dostarczony do miejsca przeznaczenia najbliższym dostępnym lotem po strajku, ale nie przysługuje Ci odszkodowanie z tego tytułu.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Czy jeśli strajkuje personel linii A, to mogę żądać w miarę wolnych miejsc przebookowania na lot linią B, jeśli takowa oferuje połączenie szybciej niż linia A? Chyba można żądać odszkodowania w razie opóźnienia na skutek odmowy w takim przypadku?

    Przypuśćmy że strajkuje Alitalia a ja mam lecieć z WAW do MXP - czy mogę liczyć na lot LOTem?

    Czy jeśli strajkuje Włoska obsługa naziemna, a ja mam lecieć do Mediolanu, mogę prosić o przebookowanie na lot do Lugano?

    Wkrótce chcę się wybrać do Lugano, ale taniej o 400 złotych lecieć do MXP niż do LUG.

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez xyz Zobacz posta
    A to nie jest tak, że odszkodowanie przysługuje jeżeli nie zapewnią opieki? A skoro nie mogę żądać odszkodowania, to nic im nie mogę zrobić?
    Ja nie wiem - nigdy na szczęście nie miałem okazji korzystać z tych praw, więc pytam.
    Odszkodowanie przysługuje wtedy, gdy odwołanie rejsu wynika z winy przewoźnika, a strajk na lotnisku jest poza takową winą.

    Przewoźnik ma zapewnić "natychmiastową pomoc" pasażerowi, polegającą na zapewnieniu przewiezienia w najbliższym możliwym momencie, a jeśli do tego momentu miną godziny/dni, to ma zapewnić nocleg oraz odpowiednie wyżywienie. Pomijam oczywiście przysługujące dwa faxy/maile/telefony.

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Czy jeśli strajkuje personel linii A, to mogę żądać w miarę wolnych miejsc przebookowania na lot linią B, jeśli takowa oferuje połączenie szybciej niż linia A? Chyba można żądać odszkodowania w razie opóźnienia na skutek odmowy w takim przypadku?

    Przypuśćmy że strajkuje Alitalia a ja mam lecieć z WAW do MXP - czy mogę liczyć na lot LOTem?

    Czy jeśli strajkuje Włoska obsługa naziemna, a ja mam lecieć do Mediolanu, mogę prosić o przebookowanie na lot do Lugano?

    Wkrótce chcę się wybrać do Lugano, ale taniej o 400 złotych lecieć do MXP niż do LUG.
    To wszystko zależy od umów pomiędzy przewoźnikami. Alitalia ma przede wszystkim możliwości dostarczenia Cię swoim sprzętem, jeśli to nie jest możliwe, to wchodzą w grę sojusznicy, zaś LOT do nich nie należy.

    Oczywiście Twoja sytuacja poprawia się zdecydowanie, jeśli prezentujesz odpowiednią kartę programu lojalnościowego. Im jest ona o wyższym poziomie, tym przewoźnik bardziej nadstawia ucha na Twe życzenia. Oczywiście, jeśli lecisz biznesem, to także masz przywileje.

  8. #8
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    Odszkodowanie przysługuje wtedy, gdy odwołanie rejsu wynika z winy przewoźnika, a strajk na lotnisku jest poza takową winą.
    Zależy, w końcu obsługa może strajkować w imię jakiś żadań, które spełnić ma właśnie przewoźnik - wtedy wina może być po jego stronie.

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    To wszystko zależy od umów pomiędzy przewoźnikami. Alitalia ma przede wszystkim możliwości dostarczenia Cię swoim sprzętem, jeśli to nie jest możliwe, to wchodzą w grę sojusznicy, zaś LOT do nich nie należy.
    W grę wchodzi każdy przewoźnik, zależy to tylko od chęci obsługi.

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Zależy, w końcu obsługa może strajkować w imię jakiś żadań, które spełnić ma właśnie przewoźnik - wtedy wina może być po jego stronie.
    Myślę, że to bardziej prawnicze dywagacje. Pasażer w takim momencie najczęściej zostanie postawiony przez przewoźnika przed faktem strajku i tyle... Linie już umieją tak kołowac pasażera, aby wyjść na swoje. Ryanair i Wizz Air w tym przodują...

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    W grę wchodzi każdy przewoźnik, zależy to tylko od chęci obsługi.
    Też, jakkolwiek umowy między przewoźnikami mają priorytet. Obsługa by mogła nawet na rzęsach biegać, ale nic nie wskóra, jak taki Ryanair nie ma omów i nie pójdzie na przewiezienie innym przewoźnikiem pasażera.

  10. #10
    xyz
    xyz jest nieaktywny
    Awatar xyz

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    W tej sytuacji zostaniesz dostarczony do miejsca przeznaczenia najbliższym dostępnym lotem po strajku, ale nie przysługuje Ci odszkodowanie z tego tytułu.
    O to mi chodziło Dzięki wielkie. Myślałem, że albo opieka albo odszkodowanie - skoro nie ma odszkodowania - opieki też.

  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez xyz Zobacz posta
    O to mi chodziło Dzięki wielkie. Myślałem, że albo opieka albo odszkodowanie - skoro nie ma odszkodowania - opieki też.
    Opieka jak najbardziej tak! Inna sprawa jak linie się z niej wywiązują...

  12. #12
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    Myślę, że to bardziej prawnicze dywagacje. Pasażer w takim momencie najczęściej zostanie postawiony przez przewoźnika przed faktem strajku i tyle... Linie już umieją tak kołowac pasażera, aby wyjść na swoje. Ryanair i Wizz Air w tym przodują...
    No tak, bazują na społecznej znieczulicy - w końcu nie mają nic do stracenia, a wiele do ugrania :-).

  13. #13
    xyz
    xyz jest nieaktywny
    Awatar xyz

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Teraz mam pytanie dotyczące złych warunków meteo. Mam np. lot z przesiadką, dwa LCC, np. EZY+W6, czy jeżeli pierwszy lot odwołany i nie zdążę na drugi, to przysługuje mi jakieś odszkodowanie czy coś? Jakie rozwiązania stosuje się w takiej sytuacji?

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Vantaa

    Domyślnie

    Nic Ci nie przysługuje.

  15. #15
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez xyz Zobacz posta
    Teraz mam pytanie dotyczące złych warunków meteo. Mam np. lot z przesiadką, dwa LCC, np. EZY+W6, czy jeżeli pierwszy lot odwołany i nie zdążę na drugi, to przysługuje mi jakieś odszkodowanie czy coś? Jakie rozwiązania stosuje się w takiej sytuacji?
    Rozwiązanie polega na wypełnieniu postulatu: "Człowieku martw się sam o siebie!"

    Kupując dwa osobne bilety na LCC, podpisujesz dwie osobne umowy na przewóz, zupełnie ze sobą nie związane. Jeśli nie skorzystasz z jednej, to drugi przewoźnik nie jest zainteresowany zupełnie Twoim losem.

    Za co ma przysługiwać Ci odszkodowanie? Że nie zdążysz na drugi rejs z powodu odwołania pierwszego? W myśl umowy, tego drugiego przewoźnika nie interesuje gdzie znajdujesz się i z jakiego powodu w innym miejscu niż port lotniczy, z którego on operuje. Więc za co odszkodowanie?

    Zaś odszkodowanie za rejs pierwszy się nie przynależy, gdyż warunki pogodowe to "siła wyższa". Tylko "natychmiastowa opieka" wchodzi w grę.

  16. #16
    xyz
    xyz jest nieaktywny
    Awatar xyz

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    Rozwiązanie polega na wypełnieniu postulatu: "Człowieku martw się sam o siebie!"

    Kupując dwa osobne bilety na LCC, podpisujesz dwie osobne umowy na przewóz, zupełnie ze sobą nie związane. Jeśli nie skorzystasz z jednej, to drugi przewoźnik nie jest zainteresowany zupełnie Twoim losem.

    Za co ma przysługiwać Ci odszkodowanie? Że nie zdążysz na drugi rejs z powodu odwołania pierwszego? W myśl umowy, tego drugiego przewoźnika nie interesuje gdzie znajdujesz się i z jakiego powodu w innym miejscu niż port lotniczy, z którego on operuje. Więc za co odszkodowanie?

    Zaś odszkodowanie za rejs pierwszy się nie przynależy, gdyż warunki pogodowe to "siła wyższa". Tylko "natychmiastowa opieka" wchodzi w grę.
    Tak myślałem... A orientuje się ktoś może jak wyglądają statystyki odwołań porannych lotów z KTW, z powodu złych warunków meteo?

  17. #17
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    a czy miał ktoś z czytających taką sytuację że spóźnił się (z powodu opóźnienia wcześniejszego lotu) na odlatujący samolot, lecz z powodu opóźnienia/odwołania tego drugiego załapał się na przebookowanie i lot w innym czasie w "prezencie" od linii ?

  18. #18
    Awatar first

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez xyz Zobacz posta
    Tak myślałem... A orientuje się ktoś może jak wyglądają statystyki odwołań porannych lotów z KTW, z powodu złych warunków meteo?
    Ty patrz nie na statystyki tylko na prognozę pogody
    pasażer


  19. #19
    xyz
    xyz jest nieaktywny
    Awatar xyz

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Chodziło mi o statystyki dotyczące parametrów tj. przy jakiej mgle mogą latać itp ile z nich jest odwołanych, ile przekierowanych na inne lotniska.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    xyz - skoro nie zdecydowałes się na lot tradycyjną linią, gdzie masz zapewnioną przesiadkę i dolot do miejsca docelowego, to teraz pozostaje tylko śledzenie prognozy pogody. Statystyki są takie, że najwięcej odwołan jest połowa listopada do połowy lutego, ale jak to statystyka...możesz mieć pecha i trafić na akurat jedyną mgłę w miesiącu albo szczęście i wszystko będzie ok. Ale skoro kupiłes bilet to juz spokojnie trzeba patrzeć optymistycznie

    Powodzenia

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •