Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie Okna w samolotach cargo


    Polecamy

    Czy wersje samolotów cargo są pozbawiane okien, czy okna są tylko zamalowywane,
    czy też może na etapie produkcji kadłub nie jest "wycinany" pod okna?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  2. #2

    Dołączył
    Dec 2008

    Domyślnie

    Wycina się okna pewnie z tego względu że samoloty zmieniają właścicieli.

    JetPhotos.Net Photo ? N447FE (CN: 251) FedEx Airbus A310-221(F) by SELZERE Christophe

    Tu nawet nie wszystkie zaklejone

  3. #3
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez prawypl Zobacz posta
    Wycina się okna pewnie z tego względu że samoloty zmieniają właścicieli.

    JetPhotos.Net Photo ? N447FE (CN: 251) FedEx Airbus A310-221(F) by SELZERE Christophe

    Tu nawet nie wszystkie zaklejone
    Ten jest akurat przerobiony z pasażerskiego i w takim wypadku nie ma co zrobić z oknami więc się je, w pewnym uproszczeniu - zakleja.
    no risk, no fun ;D


  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    W samolotach transportowych (freight) okien nie ma, w combi są, w samolotach przerobionych na transportowe okna zastępowane są nieprzejrzystymi panelami. Ponadto chyba nigdy nie usuwa się wszystkich okien, dla bezpieczeństwa.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Jesli samolot certyfikuje sie dla danej masy startowej maksymalnej, to czy z oknami czy bez ma taką samą wytrzymałość strukturalną płatowca. Patrz ostatnie zdjęcia B 747 Freighter, trzy okienka w garbie są jak wół, jesli nie dla odpoczynku załogi to po co?

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Pewnie tak, dla bezpieczeństwa są te "wychodzące" na skrzydła. Usunięcie okien zmniejsza koszty obsługi samolotu a także trochę redukuje masę.

  7. #7
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Ale skoro to samolot cargo, to dostępu do tych okien na skrzydłach pewnie nie ma, skoro cały
    kadłub wypełniony po brzegi towarami
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Ostatnio edytowane przez PZl Belfegor ; 20-06-2009 o 15:19

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie


    Polecamy

    Troche pozno dostrzeglem temat.
    W MD 11 i Airbus 310 cargo, sciany sa pokryte panelami i okien nie ma w ogole. Za wyjatkiem dwoch par na skrzydlach. W ATR 72 cargo okien nie ma wcale, jak zgasnie swiatlo to "widze ciemnosc"

    Twinsen, ale jesli pytasz czy te okna tam w ogole fizycznie istnieja to chyba tak. Chociaz za panele nie zagladalem, trzeba by troche samolot popsuc zeby to zrobic.
    Co do dostepu do okien na skrzydlach to zaleznie od konfiguracji top decku(jakie kontenery sie laduje, i jak ustawione) jestes w stanie obejsc caly top deck dookola lub nie. Na bellys, czyli dolnym pokladzie nie ma okien w ogole i nie da sie go obejsc, kiedy jest zaladowany. Co tam obejsc, ciezko wcisnac nawet noge jak jest zaladowany.
    Ostatnio edytowane przez Ramp Handler ; 08-08-2009 o 19:40

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •