Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 45
  1. #1
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Angry Nieoczekiwane zmiany miejsc?


    Polecamy

    Wybrałem sobie 14A podczas auto-odprawy w 'kiosku', a podczas boardingu dostałem 8A na wydrukowanym świstku. Lot ARN-OSL, i znowu SAS, który nieoczekiwanie zamienia mi miejsce. Ani 14A ani 8A nie były przy wyjściu awaryjnym.

    1. Czy zamiany dokonuje komputer, czy też teściowa pilota upodobała sobie 14A?
    2. Jaki jest powód tej zamiany?
    3. Czemu zdarza się to (przynajmniej mnie do tej pory) tylko w SAS-ie?

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lofoten Zobacz posta
    2. Jaki jest powód tej zamiany?
    A dlaczego sie nie zapytales od razu przy boardingu, skad my mozemy to wiedziec?

  3. #3
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    A dlaczego sie nie zapytales od razu przy boardingu
    na świstek spojrzałem dopiero po wejściu do samolotu, więc już za późno.

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    skad my mozemy to wiedziec?
    To nie był pierwszy raz w SAS, więc może jest w tym jakaś regularność, stąd pytanie. Ale dzięki za rozbrajającą odpowiedź.

  4. #4
    Awatar michalelk

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ełk

    Domyślnie

    Też tak miałem w Locie. Zamiast 7F dostałem 22F

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Takie "nieoczekiwane zamiany miejsc" zdarzają się często i nie jest to nic zdrożnego.

  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Dość często proszę o zmianę miejsca w gate na przy oknie z wolnym miejscem w środku. Rzadko mi odmawiają, a logiczną konsekwencją mojego marudzenia jest przesadzenie kogoś, kto wcześniej miał przypisane to miejsce
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Dość często proszę o zmianę miejsca w gate na przy oknie z wolnym miejscem w środku. Rzadko mi odmawiają, a logiczną konsekwencją mojego marudzenia jest przesadzenie kogoś, kto wcześniej miał przypisane to miejsce
    No to już teraz wiemy, czyja to wina. hihihih

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Dość często proszę o zmianę miejsca w gate na przy oknie z wolnym miejscem w środku. Rzadko mi odmawiają, a logiczną konsekwencją mojego marudzenia jest przesadzenie kogoś, kto wcześniej miał przypisane to miejsce
    Takie cos nie powinno miec miejsca i w normalnych liniach by Ci odmowiono. Zasada jest ze nie przesadza sie pasazera X bo pasazer Y tak chce.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 17-08-2009 o 15:04

  9. #9
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Te 'nienormalne' linie to te należące do *A w moim przypadku. A zasada jest taka że jak często latający pasażer ma kaprys, który linii nie kosztuje to każda normalna linia go spełnia.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  10. #10
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Dość często proszę o zmianę miejsca w gate na przy oknie z wolnym miejscem w środku. Rzadko mi odmawiają, a logiczną konsekwencją mojego marudzenia jest przesadzenie kogoś, kto wcześniej miał przypisane to miejsce
    No proszę, coś tak czułem, że to ma związek z teściową pilota

    Jak by na to nie patrzeć, to jest 'be', zwłaszcza, gdy się kogoś 'odsiada' od okna. I w związku z tym pytanie − czy dadzą coś protesty? I czy warto się 'awanturować' przy boarding jeśli zamian nie jest okno-okno, a okno-środek, na przykład?

    Cytat Zamieszczone przez Danny Zobacz posta
    Takie cos nie powinno miec miejsca i w normalnych liniach by Ci odmowiono. Zasada jest ze nie przesadza sie pasazera X bo pasazer Y tak chce.
    +1

    jak widać w SAS i LOT ta (dobra) zasada nie obowiązuje...

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Te 'nienormalne' linie to te należące do *A w moim przypadku. A zasada jest taka że jak często latający pasażer ma kaprys, który linii nie kosztuje to każda normalna linia go spełnia.
    Gdyby tak było łatwo się na siłę przesiąść, to byłyby przepychanki, bo każdy ze środka mógłby 'wysiudać' sąsiada, a sąsiad znowu jego, ad infinitum, czy też do wyczerpania uczestników ringu...
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 17-08-2009 o 15:17

  11. #11
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lofoten Zobacz posta
    jak widać w SAS i LOT ta (dobra) zasada nie obowiązuje...
    To już idąc za ciosem ta zasada nie obowiązuje w ŻADNEJ linii z programem FFP, gdzie zadowolenie stale latającego pasażera jest priorytetem.

    Cytat Zamieszczone przez lofoten Zobacz posta
    Gdyby tak było łatwo się na siłę przesiąść, to byłyby przepychanki, bo każdy ze środka mógłby 'wysiudać' sąsiada, a sąsiad znowu jego, ad infinitum, czy też do wyczerpania uczestników ringu...
    Na rejsie statystycznie jest 5-10 pax ze statusem SEN (w przypadku Star Alliance), więc nie przesadzałbym ze skalą problemu.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 17-08-2009 o 15:17
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  12. #12
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Ale między innymi po to zbiera się mile na statusy złote, aby właśnie były takie przywileje. Nie widzę w tym nic niestosownego, że Senatora usadza się tam, gdzie on sobie tego życzy, nawet przesadzając innego pasażera.

    Nie takie rzeczy już widziałem... Kiedyś mój kumpel z biura podróży przesadził do mnie Joannę Senyszyn. Kobieta nie protestowała po wejściu do samolotu (było jej wszystko jedno, gdzie leci i pewnie nawet nie zauważyła, że ją przesadzono), a ja miałem miłą pogawędkę podczas rejsu.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Czym innym jest przywilej dla najwyzszej grupy FFP z natury dosyc nielicznej a czym innym generalna zasada. Zasada generalna jest taka, ze sie pasazerow nie przesadza o ile nie ma ku temy wyraznej potrzeby dlatego, ze wiekszosc pasazerow odbiera to bardzo negatywnie. Nie po to wybieraja sobie miejsca online zeby byc sadzanym gdzie indziej.

    W "tej" linii to wiem ze wystczy miec kolege zeby przesadzic polowe ludzi ale "ta" linia jest akurat zlym przykladem podejscia do pasazera.

  14. #14
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    I jeszcze jedno, egon - w świetle poglądów, które tu prezentujesz, twoja aktywność doradcza w wątku "GDZIE SIADAĆ?" wygląda na ponurą drwinę z leszczy bez uprzywilejowanego statusu.
    For every solution there is a problem.

  15. #15
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Ale dlaczego? Zjawisko jest jak już ustaliliśmy marginalne, w 90% przypadków mam miejsce przypisane przed wylotem, więc prośby w gate ograniczają się do rejsów, kiedy spóźnię się na rejs łączony, lub widzę że miejsce w środku również jest zajęte.

    Nie bardzo rozumiem dlaczego macie taki problem z tym, że ktoś, kto zdobywa status w linii lotniczej ma prawo do pewnych przywilejów. (W innych liniach, nienależących do *A siadam gdzie mi każą i nie przychodzi mi do głowy marudzenie)
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  16. #16

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Ja kiedyś miałem zabawną sytuację. Leciałem na trasie NGO-HEL. Miejsce wybrałem przez Internet. Przy check-inn okazało się, że jest już zajęte. Przeurocza Japonka zaczęła przepraszać, prosić o wybaczenie i zaproponowała jako zadośćuczynienie miejsce w biznesie Przepraszała na dodatek, że nie może mi zaoferować miejsca w C przy przejściu tak jak pierwotnie wybrałem w economy.
    Byłem w szoku, ale bardzo szczęśliwy
    W dwóch innych przypadkach przesadzono mnie na trasach MUC-LAX (LX)i HKG-FRA(CX) do rzędu z przejściem awaryjnym (wybranego przez net miejsca nie było).
    Mam zatem dobre wspomnienia z przesadzaniem, a statusów brak.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Ale dlaczego?
    Egon, przeciez wyraznie napisalem ze nie chodzi tu o grupke ludzi z najwyzszeym statusem. Co do reszty to nie nalezy przesadzac gdyz pasazer ktory fatygowal sie odprawa online zeby wybrac sobie miejsce bedzie bardz niezadowolony, ze zostal przesadzony.

  18. #18
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Nie bardzo rozumiem dlaczego macie taki problem z tym, że ktoś, kto zdobywa status w linii lotniczej ma prawo do pewnych przywilejów.
    A ja nie rozumiem, że ty nie rozumiesz. Tego, że są przywileje i przywileje.

    Jeżeli wybieram się na West Cork Chamber i odpowiednio wcześniej wybecaluję €250 ekstra, uzyskuję status Friend, czyli wstęp na zamknięte iventy oraz prawo wyboru miejsc na widowni od 10 marca. Jeżeli wybecaluję €150, mam status Patron i dostęp do widowni od 30 marca.
    Zwykli "niestatusowi" słuchacze mogą rezerwować miejsca od 1 maja. I jeżeli ja po tym terminie zmienię zdanie, będę mógł się przesiąść tylko wtedy, kiedy "nowe" miejsce będzie wolne. Niezależnie od tego, jaki jest mój status na festiwalu i jaki byłby status tego, kto - ewentualnie - zdążył już to miejsce zaklepać.
    To jest przykład przywileju, który jest fair.

    I wracając do samolotu - byłoby OK, gdyby przywilej polegał na tym, że tylko statusowi pasażerowie wybierają miejsca (jak "the most senior" piloci w BA wybierają sobie rejsy).
    Ale jeżeli mam zwalniać zaklepane miejsce dlatego, że później znalazł się jakiś "równiejszy", to znaczy, że ktoś ze mną ewidentnie pogrywa w - delikatnie mówiąc - bambuko.
    For every solution there is a problem.

  19. #19
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Tyle tylko że linie lotnicze (te mi znane) dopuszczają ewentualność o której piszę, więc nie widzę nic zdrożnego w korzystaniu z takiej opcji.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  20. #20
    Awatar Bentka

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPZA/EPKK

    Domyślnie


    Polecamy

    Z przesadzaniem paxów można się jeszcze spotkać przy zmianie typu samolotu albo na prośbę kogoś z weight&ballance - dla lepszego, a często jedynego wyważenia samolotu.
    Pozdrawiam, Marcin

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •