Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Kierunek podejścia


    Polecamy

    Takie oto dwa pytania przygotowałem, jedno proste, drugie dłuższe
    1. Co decyduje o wyborze kierunku podejścia (jeżeli dobrze się wyraziłem) przy zupełnie bezwietrznej pogodzie?
    2. Dziś przed godziną 07.00 (czyli w trakcie mojej codziennej drogi do pracy ul. Mineralną) odnotowałem kilka lądowań na 11. Następnie były starty z 29 i wszystko odlatywało mocno w prawo/lewo nim jeszcze przekroczyło Al. Krakowską. Kiedyś już pytałem o koryytarze, na które kierują się samoloty po starcie i zostałem skierowany do odpowiednich map (jeżeli ktoś przy okazji mógłby mi je objaśnić - bądę wdzięczny), ale...czy takie szybkie skręty to standardowe operacje? Może po prostu mieszkając przy końcu ul. Mineralnej widzę tylko to, co leci wzdłuż niej a pomijam wszystko co tuż po starcie wykonuje skręt?

  2. #2
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    1) Na pewno ILS. W Krakowie ILS jest tylko na 25, do tego wiatr przeważnie z zachodu, więc większość lądowań i startów jest z/na 25.

  3. #3
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Może szerzej: dostępne pomoce nawigacyjne. Poza tym układ dróg kołowania, ograniczenia hałasowe itp.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  4. #4
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie Re: Kierunek podejścia

    Cytat Zamieszczone przez bakero
    Co decyduje o wyborze kierunku podejścia (jeżeli dobrze się wyraziłem) przy zupełnie bezwietrznej pogodzie?
    co lub kto decyduje .... czasem ATC zaproponuje 2 kierunki lądowania, a pilot wybierze sobie jeden
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jak jest jeden samolot w powietrzu, to ATC jest w ogóle mało potrzebne.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6
    slider1000
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Kontroler proponuje -kapitan decyduje , grunt ,żeby się dogadali

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •