Rodzinę A320 i B737 łatwo odróżnić od siebie po wingletach.
B737 mają albo duże winglety albo w ogóle.
Airbusy za to zawsze mają małe winglety wychodzące w dół i górę.
Porównaj sobie fotki na któryś z galerii.
A300, 310 i 330 można odróżnic także po wingletach (pomijając różnice w rozmiarze i kształcie kadłuba), 330 ma duże winglety, takie jak 747-400, A300 nie ma wcale, A310 ma małe winglety takie jak rodzina A320. Każdy z nich ma 2 silniki, a co do odróżniania od innych dwusilnikowych Boeingów, to troszkę wprawy i od razu widac te kolosalne różnice w kształcie
Boeingi od Airbusow rozrozniam bez problemu i wiekszosc boeingow tez ale chodzi mi o airbusy a w celu sprostowania to te winglety w gore i w dol to sa "rozpraszacze wirów".
A ja mam inne miejsca, w których rozpoznaję różnice. Jest to nos samolotu i układ szyb.
np.
* Boeing 737 ma bardziej zadarty nos i "ostre" szyby kokpitu,
* A320 jest bardziej okrągły i szyby tak samo,
* Embarer 170 / 175 wygląda jakby ktoś w fazie projektu "nos" mu młotkiem wypukał i wygląda jakby nie miał jednej szyby.
Fotki w kolejności j.w.
Po silnikach łatwo. A345 ma ładniejszealbo A343 od A345
A tak na serio to A343 ma mniejsze silniki od A345. O ile sie nie mylę to -500 (i -600) ma silniki Rolls-Royce (Podobne do tych z A380)
Airbusy maja bardziej okragle ksztalty (np.nos). 310 jest krótszy nisz wiekszosc??
B736 rozpoznajesz na pierwszy rzut oka po bardzo wysokim stateczniku pionowym. Żadna filozofia :P
Biorąc pod uwagę rozpoznawanie na lotnisku, nie na wys. przelotowych to 735 od 736 różni się silnikami (nie licząc wymiarów).
B735:
http://www.airliners.net/open.file/1198665/L/
B736:
http://www.airliners.net/open.file/1198503/L/
Przyjrzyjcie się wylotom silników; wydać, że 735 ma bardziej stożkowe zakończenie, a 736 ma taki wystający kijek
Zakładki