Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 26
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Biegły agent lotniczy godny polecenia?


    Polecamy

    (nie wiem,czy tego typu informacje mogą być wrzucane na forum, jeśli nie, proszę moderatora o usuniecie wątku)


    Bardzo proszę o namiar do sensownego cenowo (koszt rezerwacji) i biegłego agenta sprzedaży biletów lotniczych. Chce zarezerwować bilet, który w taryfie ma max 7 dni między rezerwacją a wykupem, a jedyny sensowny agent proponuje mi rezerwacje na max 3 dni jedynie (dla mnie istotna różnica).

    Pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Yanas Zobacz posta
    Bardzo proszę o namiar do sensownego cenowo (koszt rezerwacji) i biegłego agenta sprzedaży biletów lotniczych. Chce zarezerwować bilet, który w taryfie ma max 7 dni między rezerwacją a wykupem, a jedyny sensowny agent proponuje mi rezerwacje na max 3 dni jedynie (dla mnie istotna różnica).
    Hmm, a czy "sensowny" nie oznaczaloby w tym przypadku "wystawiajacy bilet recznie z pominieciem warunkow taryfy"?...

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W warunkach taryfy jest napisane, że rezerwacja to max 7 dni do wykupu, agent mówi,że założy taką na max. 3 dni. Szukam takiego, który wykorzysta warunki taryfy przy zakładaniu rezerwacji. Chyba, że czegoś nie rozumiem (nie jestem specjalnie biegły w technice rezerwacji biletów itp.)

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    nowy targ

    Domyślnie

    ja jestem raczej biegłym agentem - taryfa moze mowic i to i to - czyli ze rezewacje musisz wykupic 7 dni przed odlotem i jednoczesnie 3 dni od jej zrobienia, np jesli zrobisz ja 14 dni przed lotem to i tak musisz kupic za 3 dni, jesli 7 dni przed lotem to tego samego dnia, jesli 9 dni przed lotem to na zastanowienie zostanie ci 2 dni a nie 3. Agent musi spepniac wszystkie warunki taryf, czasem one sie krzyzują. Nie sądze zeby jakikolwiek agent złamał dla Ciebie przepisy, poniewaz linie kontrolują nas tak strasznie, ze prawdopodobienstwo adm-ki za cos takiego jest stuprocentowe. Jesli potrzebujesz rezerwacji na dluzszy termin, konieczne jest w tym przypadku zarezerwowanie w taryfie, ktora takiego obostrzenia nie ma, wiadomo ze są to zazwyczaj drogie taryfy.

  5. #5
    Awatar benneck

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    od poniedzialku zapraszam do mnie na Ratajczaka 19, tel (0-61) 850-18-27, Slawek. mozesz podac intersujaca cie trase i daty i sprawdze szybko jakie sa rzeczywiscie warunki taryfy?
    pozdrawiam, S.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    nowy targ

    Domyślnie

    mozesz tez probowac odnawiac rezerwacje, czasem tak robimy dla klientów.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kris200 Zobacz posta
    mozesz tez probowac odnawiac rezerwacje, czasem tak robimy dla klientów.
    No ale tu jest jedno ograniczenie: to sie odbywa w miare wolnych miejsc (w danej taryfie)...

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wawa

    Domyślnie

    Każdy "sensowny" i "biegły" agent lotniczy będzie się trzymał warunków taryfy przy zakładaniu rezerwacji. Kris200 napisał czemu - kary za łamanie zasad ogromne i wątpie, by jakiś agent chciał je złamać.
    Odnawianie rezerwacji jest możliwe, aczkolwiek istnieje ryzyko, że przy kolejnym odnowieniu cena będzie wyższa.

    Jeśli chodzi o przetrzymanie rezerwacji przez 7 dni bez żadnych "sztuczek" w taniej taryfie jest raczej niemożliwe - prawie wszystkie tańsze taryfy albo mają instant ticketing albo wymagają wystawienia biletu w ciągu maksimum 3 dni. Jeśli koniecznie chcesz trzymać rezerwacje to zrób rezerwacje na bilet flex, a jak już się zdecydujesz to możesz przebookować do tego co będzie dostępne, choć to jest loteria cenowa. Nie wiadomo jaka cena wyjdzie na koniec.

    W ramach ciekawostki - widziałem również takie taryfy, które miały zapis, że nie wystawienie biletu w terminie wyznaczonym przez linię będzie stuktować ADM-ką.

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ok,ja to wszystko rozumiem i nie mam najmniejszego zamiaru naciągać agenta na jakieś kombinacje z tą rezerwacją. Po prostu - w warunkach taryfy na stronie przewoźnika jest wyraźnie zaznaczone, że rezerwacja jest na max 7 dni i z tej opcji chciał bym skorzystać, tylko tyle. Dlatego zdziwiłem się,że agent może zabookować ten bilety na max 3 dni, nie wiem dlaczego jest ta różnica w czasie.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wawa

    Domyślnie

    Yanas, napisz o jakie loty ci chodzi i rzucę okiem jakie tam są warunki. Natomiast z góry przestrzegam, że pewnych rzeczy nie da się obejść i system jest bezlitosny. Jeśli jest wymóg wykupu biletu po 3 dniach od zrobienia rezerwacji, to tak musi być albo linia skasuje twoje loty. Nawet ciągłe monitorowanie rezerwacji nie daje gwarancji, że cena się utrzyma.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Flower Zobacz posta
    Yanas, napisz o jakie loty ci chodzi i rzucę okiem jakie tam są warunki. Natomiast z góry przestrzegam, że pewnych rzeczy nie da się obejść i system jest bezlitosny. Jeśli jest wymóg wykupu biletu po 3 dniach od zrobienia rezerwacji, to tak musi być albo linia skasuje twoje loty. Nawet ciągłe monitorowanie rezerwacji nie daje gwarancji, że cena się utrzyma.
    Heh, kiedys mialem tak, ze zalozylem dla pasazera rezerwacje, podalem mu termin wykupu, ktory wyskakiwal z systemu (kilka dni), zgodnie zreszta ze sformulowaniem z noty taryfowej "as per automatic remark" - a gdy pasazer zglosil sie po wykup, jak najbardziej w terminie, okazalo sie, ze szanowny system nie chce wystawic biletu w tej taryfie (tylko oczywiscie w drozszej), bo "jest o dzien za pozno"!!! Jakby malo bylo adrenaliny bez takich dodatkowych "atrakcji"...

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wawa

    Domyślnie

    Skąd ja to znam... Moje ulubione SSR od linii, typu : PLS TKT PNR BY XX YYY OR AUTO CXL zwykle są wysyłane w najmniej oczekiwanym momencie. Dlatego właśnie namawiam do wystawiania biletów od razu. Potencjalny problem od razu z głowy

  13. #13

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    konkretnie chodzi o następujący bilet (wystawiany przez LAN CHILE) :

    TXL-SCL via MAD 2.11

    SCL-TXL via MAD 21.12

    cena oscylować powinna w okolicach 565 e (np. na STATRAVEL.DE)

  14. #14
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Yanas Zobacz posta
    konkretnie chodzi o następujący bilet (wystawiany przez LAN CHILE) :

    TXL-SCL via MAD 2.11

    SCL-TXL via MAD 21.12

    cena oscylować powinna w okolicach 565 e (np. na STATRAVEL.DE)
    A gdzie przeczytałeś że ta taryfa pozwala na rezerwację 7-dniową? Bo ja widzę takie coś w taryfie OEESP582:

    INSTANT PURCHASE NONREFUNDABLE FARES

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    hm zerknąłem ponownie na stronkę LAN-a z której brałem to info i widzę, że chyba zmienili regulamin, bo aktualnie faktycznie nie ma w nim nic o rezerwacji 7-dniowej..
    No nic, trzeba zatem bedzie nabyć jak najszybciej..

    Jeśli można - ostatnie pytanie w temacie ; taryfa zdaje się umożliwia zmianę daty podróży za opłatą 70e..pytanie - jeśli zdecyduje się w środku wyjazdu na przesunięcie powrotu o np tydzień, to jak wyglądała by procedura? Moje doświadczenie z Lufthansą to jeden telefon i opłata za zmianę przy odprawie..myślicie , że tu moze być podobnie?

  16. #16
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Yanas, dobry agent oferuje dobre warunki. Twoja teraz brocha na co Ty kładziesz nacisk. Tyle.

  17. #17
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Amadeusz Zobacz posta
    Yanas, dobry agent oferuje dobre warunki. Twoja teraz brocha na co Ty kładziesz nacisk. Tyle.
    Warunków nie może oferować agent - oferuje je linia lotnicza. Agent może co najwyżej zapewnić jakość obsługi, rzetelność i profesjonalizm.

  18. #18
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sinus Zobacz posta
    A gdzie przeczytałeś że ta taryfa pozwala na rezerwację 7-dniową? Bo ja widzę takie coś w taryfie OEESP582:

    INSTANT PURCHASE NONREFUNDABLE FARES
    Cytat Zamieszczone przez Yanas Zobacz posta
    Jeśli można - ostatnie pytanie w temacie ; taryfa zdaje się umożliwia zmianę daty podróży za opłatą 70e..pytanie - jeśli zdecyduje się w środku wyjazdu na przesunięcie powrotu o np tydzień, to jak wyglądała by procedura? Moje doświadczenie z Lufthansą to jeden telefon i opłata za zmianę przy odprawie..myślicie , że tu moze być podobnie?

    Jeżeli to ta taryfa, to zmiany są dopuszczalne przed wylotem za 100USD ale są niedopuszczalne po wylocie. Pytanie czy tyczy się to każdego lotu osobno (traktując je jako OW, a wtedy zmiany byłyby dopuszczane na powrocie; choć taryfa sama jest RT) czy całej rezerwacji (wtedy nie zmienisz powrotu po rozpoczęciu podroży).

    Tutaj agent Ci nie pomoże, bo warunki taryfy są mocno niejasne - tylko kontakt z linia, albo z agentem który sam będzie musiał sprawdzić z linia...

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wawa

    Domyślnie

    Mi z warunków taryfy wychodzi, że zmiany są dopuszczalne za 70 EUR plus ewentualna różnica w taryfie, zarówno na częściowo użytych biletach.

  20. #20
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez sinus Zobacz posta
    Warunków nie może oferować agent - oferuje je linia lotnicza. Agent może co najwyżej zapewnić jakość obsługi, rzetelność i profesjonalizm.
    Agent działa w imieniu i na rzecz... a zapewniać może jeszcze setkę innych rzeczy.

    A co do warunków... wybierz jakiś niełatwy kierunek i sprawdź ile jest możliwości. Podejrzewam, że wsród agentów nie będzie jednomyślności co do ceny i routingu. Tak więc na tym prostym przykładzie można szybko wyciągnąć kilka wniosków

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •