Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    xyz
    xyz jest nieaktywny
    Awatar xyz

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie Kasjer lotniczy, a wystawienie biletu LCC


    Polecamy

    Mam pytanie, może wydać się głupie, ale zastanawiam się, czy kasjer lotniczy np. w biurze podróży etc. normalnie może wystawić bilet wg. aktualnych promocji w LCC, np. RyanAir za 1 zł. Ewentualnie jak to jest przewalutowywane jeżeli chodzi o bilety na loty poza PL (to pytanie dotyczy również kas lotniskowych np. na EPKK jest kasa FR)?

  2. #2
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez xyz Zobacz posta
    Mam pytanie, może wydać się głupie, ale zastanawiam się, czy kasjer lotniczy np. w biurze podróży etc. normalnie może wystawić bilet wg. aktualnych promocji w LCC, np. RyanAir za 1 zł. Ewentualnie jak to jest przewalutowywane jeżeli chodzi o bilety na loty poza PL (to pytanie dotyczy również kas lotniskowych np. na EPKK jest kasa FR)?
    Może jeśli biuro zajmuje się wystawianiem biletów LCC. Ale technicznie polega to na tym, że kasjer wchodzi na stronę LCC, kupuje bilet jak każdy z nas, a z klienta kasuje odpowiednia prowizję "za wystawienie biletu". Zatem sumarycznie pasażerowi się nie opłaca taka opcja, bo przepłaca kilka razy, jak to na pośrednikach. Ale niektórzy jednak chodzą do biur podróży kupować bilety na LCC.

  3. #3
    xyz
    xyz jest nieaktywny
    Awatar xyz

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    Może jeśli biuro zajmuje się wystawianiem biletów LCC. Ale technicznie polega to na tym, że kasjer wchodzi na stronę LCC, kupuje bilet jak każdy z nas, a z klienta kasuje odpowiednia prowizję "za wystawienie biletu". Zatem sumarycznie pasażerowi się nie opłaca taka opcja, bo przepłaca kilka razy, jak to na pośrednikach. Ale niektórzy jednak chodzą do biur podróży kupować bilety na LCC.
    Wiem, że to się nie opłaca Chciałem wiedzieć, czy pasażer nie traci podwójnie - nie tylko prowizja, ale i brak promocji (piszesz, że rezerwują przez www, także promocje normalnie).

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez xyz Zobacz posta
    Wiem, że to się nie opłaca Chciałem wiedzieć, czy pasażer nie traci podwójnie - nie tylko prowizja, ale i brak promocji (piszesz, że rezerwują przez www, także promocje normalnie).
    Na forum jest kilku lepszych specjalistów od wystawiania biletów ode mnie, więc może któryś z nich się odezwie.

  5. #5
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Agent ma u siebie takie same taryfy jakie są na www (w przypadku Ryanaira na przykład). Niektóre linie są w GDS-ach (np. Norwegian) ale z tego co kojarzę to wychodzi to jeszcze drożej niż zakup zwyczajnie na www.

    Podsumowując: to idiotyczny pomysł iść do biura i kupować bilet na LCC. Prowizja to 50-100zł od biletu. Jak ktoś nie ma karty to na pewno ktoś ze znajomych ma i może pomóc. Po co nabijać kasę biurom.

    A jeśli chodzi o przewalutowanie transakcji to zależy od "widzimisię" biura. Mogą sobie zrobić przelicznik np. 1eur=5pln i mają takie prawo.

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sinus Zobacz posta
    Agent ma u siebie takie same taryfy jakie są na www (w przypadku Ryanaira na przykład). Niektóre linie są w GDS-ach (np. Norwegian) ale z tego co kojarzę to wychodzi to jeszcze drożej niż zakup zwyczajnie na www.

    Podsumowując: to idiotyczny pomysł iść do biura i kupować bilet na LCC. Prowizja to 50-100zł od biletu. Jak ktoś nie ma karty to na pewno ktoś ze znajomych ma i może pomóc. Po co nabijać kasę biurom.

    A jeśli chodzi o przewalutowanie transakcji to zależy od "widzimisię" biura. Mogą sobie zrobić przelicznik np. 1eur=5pln i mają takie prawo.
    Ale praktyka wykazuje, że ludzie jednak tak robią...

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    nowy targ

    Domyślnie

    i oby tak pozostało, dzieki temu sporo ludzi ma prace i utrzymanie. Zastanawiam sie czy wszystko robicie za darmo, moze zrezygnujcie z poborów, bo niby dlaczego ktoś ma placic za wasza pracę ?? To tego typu myslenie. Bilet to bilet, linia lotnicza to linia lotnicza, wiele osob potrzebuje porady i pomocy przy wystawieniu biletu, zrobieniu odprawy powiedzeniu jak i gdzie ma isc na lotnisku. Mityczne oplaty serwisowe są mityczne, wierzcie mi.

  8. #8
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Nie ma czegoś takiego jak wystawienie biletu LCC, teoretycznie Norwegian nadaje nr rez z AMA i nr biletu ale nie ma tej magii jak z GDS

    Prowizja jest zawsze (99.99%)

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kris200 Zobacz posta
    i oby tak pozostało, dzieki temu sporo ludzi ma prace i utrzymanie. Zastanawiam sie czy wszystko robicie za darmo, moze zrezygnujcie z poborów, bo niby dlaczego ktoś ma placic za wasza pracę ?? To tego typu myslenie. Bilet to bilet, linia lotnicza to linia lotnicza, wiele osob potrzebuje porady i pomocy przy wystawieniu biletu, zrobieniu odprawy powiedzeniu jak i gdzie ma isc na lotnisku. Mityczne oplaty serwisowe są mityczne, wierzcie mi.
    Ależ ja nie powiedziałem, że jestem temu przeciwny. Jeśli ktoś chce, to może sobie kupować bilet w biurze. Osobiście uważam to za rozrzutność, ale ja nie potrzebuję porady i pomocy w tej materii. Jakkolwiek super, że takie miejsca (i tacy ludzie) istnieją.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •