Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie Lądowanie-podział obowiązków


    Polecamy

    1. Czy podczas lądowania (zwł. "ręcznego" pasażerskich samolotów, istnieje jakiś podział między pilotami? Np. jeden kontroluje kierunek i kąty (wolant) , drugi np. obsługuje przepustnice (wysokość) itp.?

    2. W którym momencie podczas podejścia visual najpóźniej jest obowiązek wyłączenia autopilota?

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPZR

    Domyślnie

    A jak prowadzisz samochod to jedna osoba kieruje a druga zmienia biegi i ciska gaz do dechy? Jasne ze jedna osoba robi jedno i drugie, kazdy pilot ma dwie rece

  3. #3
    fly
    fly jest nieaktywny
    Awatar fly

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ad. 1) Tak, istnieje podział obowiązków. Jeden pilot prowadzi/pilotuje samolot, drugi zajmuje się korespontencją z ATC itp.

    Ad. 2)Patrz instrukcja użytkowania w locie danego typu samolotu lub instrukcja operacyjna linii lotniczej.

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Dodatkowo PNF (Pilot Non-Flying) wysuwa klapy i podwozie na polecenie PF (Pilot Flying). Szczegółowo określa to oczywiście instrukcja użytowania samolotu. W 737, np. przełącza przełączniki zapłonu na Continous Ignition, oraz werfyfikuje check - listę.

    Do tego dochodzi jeszcze ustawienie Autobrake oraz uzbrojenie spojlerów.

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    A jak to wygląda podczas nauki lądowań? Od razu się uczy wszystkiego, czy osobno stery dokładając zniżanie, a potem łącznie? Rozumiem, że instruktor by początkowo wyręczał w jednej z tych czynności.

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie sądzę, choć poproszę o potwierdzenie kogoś, kto takie szkolenie przchodził. Piloci zazwyczaj maja już za sobą kilka licencji lub certyfikatów (PPL, CPL, ME, ATPL, ) oraz szkolenie na symulatorze.

    Odnonie szkolenia, z tym, że to PPL, polecam poniższy blog. Można się wiele dowiedzieć:

    Learning To Fly: A Flight Diary (Hamish Reid)

    Inne ciekawe, tym razem już latanie liniowe - linie regionalne:
    Blogging at FL250

    i naszego rodaka w Katarze - duże samoloty i długie trasy :
    LATANIE W KATARZE

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •