-
-
A jak prowadzisz samochod to jedna osoba kieruje a druga zmienia biegi i ciska gaz do dechy? Jasne ze jedna osoba robi jedno i drugie, kazdy pilot ma dwie rece
-
Ad. 1) Tak, istnieje podział obowiązków. Jeden pilot prowadzi/pilotuje samolot, drugi zajmuje się korespontencją z ATC itp.
Ad. 2)Patrz instrukcja użytkowania w locie danego typu samolotu lub instrukcja operacyjna linii lotniczej.
-
Dodatkowo PNF (Pilot Non-Flying) wysuwa klapy i podwozie na polecenie PF (Pilot Flying). Szczegółowo określa to oczywiście instrukcja użytowania samolotu. W 737, np. przełącza przełączniki zapłonu na Continous Ignition, oraz werfyfikuje check - listę.
Do tego dochodzi jeszcze ustawienie Autobrake oraz uzbrojenie spojlerów.
-
A jak to wygląda podczas nauki lądowań? Od razu się uczy wszystkiego, czy osobno stery dokładając zniżanie, a potem łącznie? Rozumiem, że instruktor by początkowo wyręczał w jednej z tych czynności.
-
Polecamy
Nie sądzę, choć poproszę o potwierdzenie kogoś, kto takie szkolenie przchodził. Piloci zazwyczaj maja już za sobą kilka licencji lub certyfikatów (PPL, CPL, ME, ATPL, ) oraz szkolenie na symulatorze.
Odnonie szkolenia, z tym, że to PPL, polecam poniższy blog. Można się wiele dowiedzieć:
Learning To Fly: A Flight Diary (Hamish Reid)
Inne ciekawe, tym razem już latanie liniowe - linie regionalne:
Blogging at FL250
i naszego rodaka w Katarze - duże samoloty i długie trasy :
LATANIE W KATARZE
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki