Jest nasłuch na daną czestotliwość.
Czasami gdy jest ciasno na podejciu zdarza sie, sytuacja w, ktorej kontroler APP przesyla nas na TWR w ok 4 mili. Po readback'u przelaczamy sie od razu na TWR i w tym momencie juz slyszymy jak wieza daje nam zgode na ladowanie bez zglaszania sie do nich. Moja wiedza do tej pory jest taka, ze kontroler APP i TWR nie siedza w tym samym pomieszczeniu wiec zaciekawilo mnie skad kontroler TWR wie, ze akurat teraz samolot przeszedl na ich czestotliwosc i nadaja praktycznie w ciemno (jak juz wspomnialem pilot ledwo co zdarzyl zmienic czestotliowsc)
Nasluchuja czestotliowci APP, zaswieca im sie jakas lampka , czy moze jednak siedza w tym samym pomieszczeniu?
Nasłuch jest, ale przecież może minąć pewien okres czasu po readbacku załogi do app zanim piloci machną 118,3 bo w tym momencie mogą np. chcieć skończyć checklistę . 4nm to masa miejsca jeszcze, więc co najmniej dziwne...
Thewho, może to nie do Was było?
Ostatnio edytowane przez wegi ; 03-10-2009 o 13:51
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Taka sytuacja jest malo prawdopodobna, choc oczywiscie moze sie zdarzyc (np. praktykant zapomni ze nie ma jeszcze samolotu na lacznosci i daje zgode na ladowanie zalodze ktora akurat wchodzi na czestotliwosc). Czesciej raczej zdarzaja sie wywolania zalog na krotkiej prostej ktore sie jeszcze nie zglosily.
Fakt. Wywolanie zdarza sie czesciej ale z ta zgoda na ladowanie to sie tez juz kilka razy spotkalem dlatego zadalem to pytanie
To teraz jak to wyglada w normalnej sytuacji, czyli przekazanie z APP na TWR?
Wegi 4 mila to wcale nie tak duzo czasu zakladajac, ze do 5 mili lecialo sie w czystej konfiguracji i trzeba sie powypuszczac, przeczytac checkliste, zgloscic na TWR i byc stabilnym na 1000ft czyli ok 3 mili
Dużo miejsca w kontekście tego, że zgody nie musisz dostać ani na 4, ani na 3, ani na 2nm
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
A wykladaja INOP Okecia na ATPLu?
Sytuacja ktora opisujesz jest raczej niestandardowa (nikt raczej na TWR nie rozpoczyna wydawania zgody na podstawie tego ze uslyszal przekazanie na APP), ciezko sie wypowiadac nie bedac jej swiadkiem.
A nie wiem. Generalnie jest tam wiele dziwnych pytan wiec moze jakies jest
Tak serio to nie pamietam ale byly pytania z odleglosciami i co do danej musi byc zrobione. Na pewno byly takie, kiedy najpozniej powinno sie po wektorowaniu przechwycic LOC, GS itd ale wydawalo mi sie tez bylo cos odnosnie lacznosci - nie jestem pewiem dlatego myslalem, ze moze ktos cos skojarzy. A tak btw to skad wiedziales, ze chodzi o Okecie?
A gdzie indziej często trzymacie się w cleanie do 4'tej nm i jest taki tłok, że oddają Was na tej 4'tej?
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Tak se zalozylem.
Predkosci to w zasadzie wszedzie takie same jak duzy ruch czyli 180 do 5nm ale tylko na Okeciu w zasadzie nie przerzuca Cie na TWR jak nie zglosisz stabilizacji (nie wiem po co ale temat przerabiany juz wiele razy). Zazwyczaj zawsze mowia, zeby zglosic a jak nie to ja nie zglaszam (taki tescik co zrobi kontroler ) i pozniej ok 5 mili pada pytanie od APP o stabilizacje, potwierdzenie i przezucenie na TWR
No a my mamy tekscik co zrobi pilot jak go nikt nie wywola. Bo sa tacy co radosnie leca sobie na 0.5 mili i ani nie przypomna sie na APP, ani sami nie przejda na TWR.
Trzeba sobie jakos robote urozmaicac
P.S
Przypomnialo mi sie jeszcze odnosnie tego co napisales. Podobna sytuacja (moze troche wiecej niz 0,5), pilot sie przypomnial ale zgode na ladowanie dostal juz z APP, tak wiec niestety macie troche gorzej jezeli chodzi o ta probe nerwow
Zakładki