Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: Od zera do ATPL

  1. #1

    Dołączył
    Oct 2009

    Exclamation Od zera do ATPL


    Polecamy

    Witam wszystkich bardzo serdecznie.
    Mam 17 lat. Swoją przyszłość chciałbym związać z byciem pilotem liniowym. Z tego powodu mam kilka pytań. Od razu mówię, że moja chęć nie jest tylko młodzieńczym kaprysem, ale myślę o tym poważnie, więc proszę potraktować mnie równie poważnie.

    Otóż:
    Jakie przedmioty najlepiej zdawać na maturze, aby bez przeszkód móc dostać się do odpowiedniej szkoły?
    Znalazłem szkołę RUNWAY. Chciałbym się spytać, czy rzeczywiście ukończenie takiego typu szkoły bedzie dawało mi stuprocentową pewność, że zdobędę dobrą pracę na stanowisku pilota liniowego, a nie tylko pilota samolotu spryskującego pola nawozami. Czy powinienem dodatkowo próbować iść na jakieś studia? I od razu pytanie - jakie? Wolałbym, aby to nie były studia inżynierskie.
    Chodzi mi głównie o to, czy przewoźnicy patrzą również na to czy mam tytuł magistra, czy wystarczy im licencja APTL?

    pozdrawiam
    liczyrzepa
     

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Na 100% to możesz mieć pewność ze dopadnie Cie śmierć i urząd skarbowy.
    Na chwile obecna to byś się bardzo cieszył, jak po tych wszystkich szkoleniach ktoś da Ci spryskiwać pola.
    Temat ten był i jest tak często poruszany, że cokolwiek byś w szukajce nie wpisał to i tak częściowo odnosić się to może do "mam 17 lat i czuję że będę pilotem."

    Jak przeczytasz to wszystko, tylko dokładnie od deski do deski dopiero zadawaj pytania,

    Licencje i szkolenia lotnicze - Twoje forum lotnictwa lotnictwo.net.pl

    Tak swoja drogą to znowu zaczyna się sezon...
     

  3. #3

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Na spryskiwanie pól to na pewno nie ma co liczyć. ; )
     

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Przeszukałem i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania... W tamtych tematach jest wszystko bardzo lakoniczne, a mi zależy żeby to zrozumieć, a nie jeszcze bardziej się zastanawiać, czy "to jest tak, a może tak".
    Doszło mi jeszcze jedno pytanie, mianowicie słyszałem, że kursy prowadzące od zera do licencji ATPL mogą być finansowane przez przewoźnika za podpisanie tzw. lojalki. Chciałbym się dowiedzieć na jakiej zasadzie to się odbywa i czy jest to rzeczywiście dla mnie opłacalne.
    Proszę kogoś kto wie coś na ten temat o pomoc

    PS. Widzę, że nieodpowiedni dział, więc proszę administratora lub modelatora o przeniesienie w odpowiednie miejsce...
     

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Teraz chyba żaden przewoźnik nie finansuje tego, za dużo pilotów chyba jest. Ktoś kiedyś kombinował z lojalkami na tym forum jeśli dobrze pamiętam, ale nie było chętnych. Możesz popytać linii jak chcesz
     

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Nie ma znaczenia jakie studia skończysz (czy w ogóle), gdzie będziesz się szkolił ani jaki jest Twój ulubiony kolor. Jedyne co ma znaczenie, to Twoje zaangażowanie, determinacja i oczywiście możliwości finansowe. Nie pytaj też co zrobić żeby mieć później "dobrą pracę", bo w najbliższym czasie będziesz się modlił o jakąkolwiek pracę w jakiejkolwiek części świata na jakimkolwiek samolocie. Jeśli szukasz stuprocentowo pewnego zajęcia za dobre pieniądze, to lepiej idź na normalne studia - może kiedyś będzie Cię stać na zakup własnego samolotu pasażerskiego i realizację marzeń z młodości.

    Gdy przekonasz się pewnego dnia, że samolot to nie tylko Boeing czy Airbus, a w życiu liczy się coś więcej niż pięciocyfrowa pensja, zapisz się na kurs do licencji turystycznej. Na pewno nie będziesz żałował.
     

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Dziękuję za odpowiedź na moje pytania. A orientuje się ktoś może jak wygląda obecnie runek pracy i jakie są rokowania na następne lata, jeżeli w ogóle da się takie rzeczy określić...

    Chociaż latanie jest moim marzeniem i wiem, że to chyba jedyna praca jaka przyniesie mi nie tylko dochody ale i przyjemność to właśnie praca pilota liniowego, ale nie chciałbym wydać tak dużej ilości pieniędzy na nic, albo po to, aby później skończyć gdzieś zupełnie indziej z pensja minimalną i pomocą rodziców na utrzymanie...
     

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    A i chciałbym wiedzieć, czy oprócz badań lekarskich są jakieś zajęcia z WF'u czy coś w tym stylu...
     

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •