Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie Sztorm na Bałtyku a warunki na gdańskim lotnisku


    Polecamy

    Ponieważ jest dość konkretny sztorm na Bałtyku (Stena zawiesiła rejsy do Karlskrony), mam pytanie - jak silnie musi wiać, by odwołali lot do Gdańska. Czy przy konkretnym sztormie (11-12 stopni Beauforta), tak silny wiatr nie przeszkadza samolotom lądującym na gdańskim lotnisku?
    ---
    oɹ6ǝןןⱯ ɐu ǝɹnʇɐıʍɐןʞ ɯǝɟıdnʞ zɐɹ ıuʇɐʇsO

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    Jak wieje po pasie to nie, ograniczenia np. A320 to 38 wezlow wiatru bocznego.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    To nie limit, to największy "demonstrowany" crosswind (lądowanie - 33 wązły z powiewami do 38). Oczywiście operator może narzucić swój limit, często właśnie jest to ten maksymalny zademonstrowany.

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Ok, czyli poniżej 40 kts to jest "zaledwie" ósemka, 10 stopni to ok. 50 kts. Ale muszę wziąć poprawkę na to, że w okolicach gdańskiego lotniska często wieje słabiej, niż nad wodą, w szczególności nad otwartym morzem. Dzięki za odpowiedzi.
    Dziewiątka na lądzie zdarza się rzadko (zrywanie dachów, łamanie drzew), na wodzie o wiele cześciej.
    Pozostaje jednak inne pytanie - jak to jest z małymi samolotami GA (takimi jak np. Cessna) przy silnym wietrze. Wydaje mi się, że są znacznie bardziej wrażliwe na konkretny duj przy lądowaniu od większych maszyn.
    ---
    oɹ6ǝןןⱯ ɐu ǝɹnʇɐıʍɐןʞ ɯǝɟıdnʞ zɐɹ ıuʇɐʇsO

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lc_aerobatics Zobacz posta
    Jak wieje po pasie to nie
    Czyli jakby wialo np 100kt w nos to mozecie ladowac?

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    nie ma takiej limitacji w FCOM wiec ladowac pewnie tak ale nie wyjsc ani sie rozladowac bo limitacje drzwi sa 65kts i 40kts dla Cargo.

  7. #7
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lc_aerobatics Zobacz posta
    nie ma takiej limitacji w FCOM wiec ladowac pewnie tak ale nie wyjsc ani sie rozladowac bo limitacje drzwi sa 65kts i 40kts dla Cargo.
    Owszem, nie ma, ale bądźmy realistami - 100kts to już huragan i jakoś nie widzę nikogo kto by się zdecydował w takich warunkach lądować!! I myślę, ż w żadnej firmie nikt by nie powiedział złego słowa kapitanowi, który by zdecydował się na lot na lotnisko zapasowe! Z osobistego doświadczenia - jeden raz lądował nasz samolot w Monachium i po wysadzeniu paxów samolot.... zaholowano do hangaru aby wyładować bagaże! Zwyczajnie wiatr wiał powyżej dopuszczalnego na otwarcie drzwi cargo.... Ale te 40 - 50 węzłów nie są problemem! No - dużym powiedzmy - uważać trzeba
    Pozdrawiam!
    Piotr

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    109

    Domyślnie

    Przypomniałem sobie ciekawą historie związaną z wiatrem. Opisał ją pilot LOT - u w wywiadzie zamieszczonym w SP. Otóż ten pilot opisywał charter wykonany Ił-em 62 do Japoni, szczegóły, dlaczego, trochę zamazał czas, ale musiał lądować W Tokio przy wietrze powyżej 100km/h wiejącym jednak wzdłuż osi pasa. Lądowanie było w miare proste ale, żeby zawrócić musiał użyć rewewrsów z jednej strony, taki był wiatr.

  9. #9

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie


    Polecamy

    Loty raczej napewno byly by anulowane i watpie zeby ktory kolwiek z nas chcial ladowac w czyms takim, napisalem tylko ze nie ograniczaja nas limitacje samolotu.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •