Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie Jak odróżniać Boeingi 73?


    Polecamy

    Jak odrozniac boeingi 737? czym sie np. rozni wersja -300 od 500? od 700 w gore potrafie rozroznic ale starsze wersje juz nie. bylbym wdzieczny jakby ktos mi to wszystko wyjasnil

  2. #2
    piter_EPTM_EPKK
    Goście

    Domyślnie

    500 jest najmniejsza, 400 najwieksza a 300 taka posrdenia

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    a 600?

  4. #4
    piter_EPTM_EPKK
    Goście

    Domyślnie

    a 600 jest to najmniejsza wersja Next Generation cos jakby 500 tylko, że nowa

  5. #5
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o tzw klasyki:

    - 100 - już nie znajdziesz
    - 200 - zupełnie inne silniki - długie cygara
    - 300 - wersja podstawowa - skrzydła proste, czasami zakończone lampką
    - 400 - największy, ale tylko nieznacznie większy od 300, w zasadzie niemożliwy do odróżnienia od 300
    - 500 - najmniejszy - łatwo poznać bo wygląda jak bączek, ma też optycznie największy ogon

    Jeśli chodzi o NG, to tu jest prosto= prawie wszystkie mają winglety, czyli zagięcia na końcu, no i logika jest od najmniejszego (600=500), przez większy (700=300), duży (800=troszkę więcej niż 400) aż po największy (900 - bez odpowiednika)
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Jeśli raz posmakowałes latania, bedziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo; bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić - Leonardo Da Vinci

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    400 ma dwa okna awaryjne a 300 jedno, co jemiare proste do wychwycenia.
    Co do NG- niestety, spora liczba przewozników ma samoloty bez wingletów co utrudnia rozpoznaie.

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    z tego co wiem NG jest wyzsze i ma przede wszystkim własne schodki z przodu samolotu.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Jeśli chodzi o tzw klasyki:

    - 100 - już nie znajdziesz
    Wg airliners.net jeden 737-100 jest jeszcze w użyciu ;p

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Ciekawe gdie lata

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie

    100 to chyba było by najłatwiej rozpoznać po tych śmiesznych silniczkach :] Podobnie z 200.

    Swoją drogą - widać ewolucję benka 737 na przestrzeni 40 lat .

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gdańsk GDN/EPGD

    Domyślnie

    Trzysetki mają Landing Lights charakterystycznie umieszczone na skrzydłach - jak MDki - prawie na końcówkach, a inne 737 mają przy kadłubie LL

  13. #13
    Awatar Bartek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KubaN
    Trzysetki mają Landing Lights charakterystycznie umieszczone na skrzydłach - jak MDki - prawie na końcówkach, a inne 737 mają przy kadłubie LL
    No niezupełnie. W każdym 737 Classic jedna para świateł znajduje się na klapach, a druga na skrzydle przy kadłubie (przypominają kształtem prostokąt). Wydaje mi się, że w 737 Original jest tak samo, ale nie jestem pewien. W 737 NG wszystkie znajdują się przy kadłubie i są bardziej zaokrąglone.
    Pozdrawiam :)

  14. #14
    TK
    TK jest nieaktywny
    Awatar TK

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2 mile od WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez julek
    z tego co wiem NG jest wyzsze i ma przede wszystkim własne schodki z przodu samolotu.
    NG mają nieco inne - "bardziej okrągłe" gondole silników. Nie patrz na schodki - niektóre ze starszych wersji 737 też miały wbudowane własne schody - w zależności od życzenia przewoźnika (o ile dobrze pamiętam to chyba m.in. Maersk miał takie rozwiązanie), a z kolei zdarzyło mi się lecieć 737NG, które nie miały własnych schodków.

    BRGDS

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •