Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 44
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie Wizzair - mam bilet a nie lecę


    Polecamy

    Mam pytanie - miałem leciec jutro z Gdanska do Lubeki Wizz'em i wracać w niedzielę, ale zmieniły mi się plany i lecieć nie mogę. Koszt anulowania biletu to 270 zł za osobę za lot, a koszt mojego biletu wraz z bagazem to 285 zł więc tak naprawdę nie ma to sensu.
    Wyszedłem z załozenia ze po prostu nie zgłoszę się do odprawy... cos powinienem wiedziec, czegos pilnować, czegos się domagać?? Szczerze mówiąc pierwszy raz jestem w takiej sytuacji i to miał byc moj pierwszy lot LCC
     

  2. #2
    Awatar protz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Koszt anulowania biletu to 270 zł za osobę za lot, a koszt mojego biletu wraz z bagazem to 285 zł więc tak naprawdę nie ma to sensu.
    Otóż to.

    Wyszedłem z załozenia ze po prostu nie zgłoszę się do odprawy... cos powinienem wiedziec, czegos pilnować, czegos się domagać??
    Nie.
    Protz

     

  3. #3
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    W takim przypadku zasada jest prosta - po prostu nie przychodzisz. Koniec, bez żadnych ceregieli i domagania się.
    Pozdrawiam, Pluxe
     

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    ok, dziękuję.
    pozdrowienia
     

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Tzn jeśli bilet jest droższy niż 270 PLN to W!ZZ zwraca nadwyżkę?

    Czy zwracane są opłaty lotniskowe bez względu na okoliczności rezygnacji?
     

  6. #6

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Od przysługujących do zwrotu podatków Wizz nalicza opłatę anulacyjną (minus 270 zł).
    Opłaca się w to bawić tylko wtedy gdy podatki wynoszą więcej niż 270 zł, a Wizz biletów z tak wysokimi podatkami raczej nie sprzedaje
     

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    To W!ZZ nie dość że nie zwraca za bilet, to każe płacić 270 PLN za zwrot opłat, których w związku z anulowaniem biletu i tak nie odprowadzi do podmiotów trzecich, a przedstawia je jako opłaty niezależne?

    No, to to się nadaje do UOKiKu, bo te 270 PLN nie może być traktowane jako odszkodowanie - skoro bilet przepada, to linia i tak szkody nie ponosi...

    Czy ktoś może mi jeszcze wyjaśnić czym jest "gwarancja miejsca" za ponad 300 PLN?
     

  8. #8
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Tak strzelając to jest to zabezpieczenie przed overbookingiem.
    Pozdrawiam, Pluxe
     

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Jest tylko Opłata za Ochronę Miejsca w wysokości 360PLN:

    W przypadku, gdy Pasażer (a) nie dopełni procedur na stanowisku odprawy do chwili jej zakończenia lub (b) nie stawi się w stanowisku odprawy lub przy bramce wejściowej w odpowiednim czasie z dowolnego powodu, jego rezerwacja zostanie anulowana przez Wizz Air, Pasażer nie zostanie przyjęty na pokład, a Wizz Air zwróci Pasażerowi Cenę Całkowitą po potrąceniu Opłat za Inne Usługi oraz Opłaty za Ochronę Miejsca.
     

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Czyli:

    1. W razie anulowania (notyfikowanego przez paxa) - zwracają wszystko oprócz 270 PLN i opłaty transakcyjnej

    2. W razie no-show (brak notyfikacji paxa) - zwracają tylko cenę biletu i opłaty lotniskowe, paliwowe i podatki, a to wszystko pomniejszone o 360 PLN?
     

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    no bez przesady - chyba nikt mnie nie obciązy opłatą za to ze się nie pojawilem. Mogłem np utknąć w korku, zachorowac itp - to byłby absurd. Zresztą nie wiem jak chcieliby to zrobić skoro można płacić np przelewem i tu nie mogą po prostu zdjąć pieniędzy z konta
     

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Teoretycznie mogliby z nakazem zapłaty wystąpić, ale ujęte jest to tak, że oni zwracają, tylko że pomniejszoną kwotę. Nic nie ma o tym, że jest to kara umowna, więc nie mają prawa nic zrobić.

    Ale ja mam wrażenie że nie za bardzo mają prawo pobierać te 2 opłaty, a zwłaszcza tą za anulowanie.
     

  13. #13

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Faktycznie opłata jest nadzwyczaj dziwna.
    Ja rozumiem ją tak, że gdy pasażer się nie stawi na lot i wystąpi z wnioskiem o zwrot opłat lotniskowych Wizzair je zwróci po potrąceniu 270 zł (więc teoretycznie to my będziemy musieli jeszcze dopłacić).
    Dla mnie tą opłatą Wizzair po prostu zabezpieczył się przed zwrotem opłat lotniskowych.

    Natomiast opłata za ochronę miejsca: wydaje mi się że w Wizzair jest możliwość zarezerwowania sobie konkretnego miejsca w samolocie, właśnie za opłatą 360 zł.
    Kilka razy widziałem na niektórych miejscach w Wizz zagłówek z napisem ZAREZERWOWANE, a na stronie gdzie wyjaśniają czym jest pierwszeństwo wejścia na pokład piszą, że niektóre miejsca mogły zostać zarezerwowane z wyprzedzeniem.
     

  14. #14
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    360 złotych za rezerwacje miejsca z extra legroomem... chore. Wystarczy się ustawić w kolejce trochę wcześniej i i tak masz miejsce, które chcesz. Bez płacenia. Miejsca przy emergency exit tez się trafią, za darmo
    Pozdrawiam, Pluxe
     

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piter2 Zobacz posta
    Natomiast opłata za ochronę miejsca: wydaje mi się że w Wizzair jest możliwość zarezerwowania sobie konkretnego miejsca w samolocie, właśnie za opłatą 360 zł.
    Kilka razy widziałem na niektórych miejscach w Wizz zagłówek z napisem ZAREZERWOWANE, a na stronie gdzie wyjaśniają czym jest pierwszeństwo wejścia na pokład piszą, że niektóre miejsca mogły zostać zarezerwowane z wyprzedzeniem.
    Zastosowanie opłaty za ochronę miejsca masz kilka postów wyżej. Cytat z regulaminu albo warunków przewozu. Lepiej sprawdzić na stronie przewoźnika niż snuć domysły

    Rezerwować można chyba tylko siedzenia z miejscem na nogi (przy wyjściach ewakuacyjnych) - za 23PLN, blokowane są miejsca dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się w pierwszych rzędach, ewentualnie blokowane są całe rzędy w celu lepszego wyważenia samolotów.
    Rezerwacji konkretnych miejsc nie ma.

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    To W!ZZ nie dość że nie zwraca za bilet, to każe płacić 270 PLN za zwrot opłat, których w związku z anulowaniem biletu i tak nie odprowadzi do podmiotów trzecich, a przedstawia je jako opłaty niezależne?

    No, to to się nadaje do UOKiKu, bo te 270 PLN nie może być traktowane jako odszkodowanie - skoro bilet przepada, to linia i tak szkody nie ponosi...
    A tradycyjni zmieniają cenę biletu RT na droższy OW, gdy chcesz uzyskać zwrot podatków za drugi odcinek.
    Logiki też tu brak;-) Suma sumarum klient zwrotu podatku zbyt często nie doświadczy...
     

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Reserved oznacza miejsca z większą ilością na nogi.

    Chodzi o to, żeby pasażerowie na nich nie siadali, gdy ktoś je wykupił, personel pokładowy je zwalnia w momencie gdy jest już jasne że nikt kto usługę wykupił ich nie zajmuje.

    mikerus@ Notyfikowana rezygnacja z lotu powrotnego oznacza formalnie konwersję lotu "return" w lot w jedną stronę, więc jeśli pasażer chce rozliczania, to oczywiste że odejmuje się od ceny biletu w obie cenę biletu w jedną. Podaj mi konkretny przykład z rodzajem taryfy na poszczególnych segmentach, będzie łatwiej tłumaczyć.

    A opłata 270 PLN nie jest uzasadniona niczym, nie można pobierać kary umownej, jeśli funkcję takowej stanowi przepadek biletu. Czy przewóz pustego miejsca kosztuje 270 PLN więcej niż paxa? Nie. Ehh, wezmę się i za to...
    Ostatnio edytowane przez Stoarn ; 24-10-2009 o 18:28
     

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Nigdy nie zastanawiałem się specjalnie nad sensem różnych opłat(założyłem, że służą one do wyciągania pieniędzy z kieszeni paxa), ale parę spraw wydaje mi się sprzecznych z logiką:
    1. dlaczego bilety w jedną stronę bywają droższe niż w dwie strony?
    2. dlaczego linia może anulować resztę biletu, jeżeli nie wykorzystałem jakiegoś środkowego odcinka?
    3. dlaczego trzeba płacić za wystawienie etixa, skoro przewoźnik nie ponosi przy tym praktycznie żadnych kosztów?
     

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    3. Bo istnieją jeszcze inne kanały dystrybucyjne, np. portale internetowe typu Expedia, biura podróży etc. Jeśli bilet z etixem kosztuje 518 PLN (LOTem), to identyczny zakupiony w biurze kosztuje 493 + opłata za wystawienie, a nie 518 PLN + opłata za wystawienie. Więc ten kto wystawia zatrzymuje więcej kasy dla siebie, z tych też powodów, na niektórych stronach jest taniej niż na LOT

    Ale jest to bezsens fakt.

    2 i 1. To metody regulacji rynku. Żeby łopatologicznie Ci, którzy mogą, płacili więcej i nie zabierali tańszych biletów tam, gdzie trzeba oferować je tanie. Jeśli Finlandia jest bogata, a Estonia biedna, to Finnar zaoferuje tańsze bilety do Bangkoku z Tallina via Helsinki niż bezpośrednio z Helsinek. Bo Fina stać. Lub jest mniejsza konkurencja na danym rynku na przykład. Wtedy linii zależy żeby ceny stamtąd były droższe.

    A odmienne uregulowanie kwestii 2 sprawiałoby, że Finowie obchodziliby ten przepis kupując bilet z Tallina a wsiadając w HEL.

    Na naszym podwórku tak jest z trasą KRK-WAW-TXL w LOT. Z KRK jest bezpośrednia konkurencja, z WAW nie. Więc taniej z Krakowa.

    Bilety w dwie strony w masie gwarantują liniom, że samoloty mają to samo zapełnienie w obie strony, i nie ma sytuacji, że wszyscy latają do Londynu LOTem, a wracają BA, bo pierwszy ma dogodne godziny na jeden segment, a drudzy na drugi.

    Ponadto wystawianie taniech biletów w jedną stronę umożliwiałoby biznesmenom omijanie sunday rule (podróż w tą i z powrotem między pn a pt), a od segmentu który ma pieniądze największe trzeba ciągnąć najwięcej kasy przecież
     

  19. #19
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Tak czy inaczej przewoźnicy robią wszystko, aby podatków i opłat lotniskowych pasażerowi nie zwrócić. Tyczy się to tak sieciowych, jak i LCC.
     

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Co robią przewoźnicy sieciowi żeby nie zwracać opłat lotniskowych?

    Wyjaśniłem chyba powyżej jak wygląda kalkulacja przy częściowym zwrocie u niektórych sieciowych i czemu opłata W!ZZa jest nieuzasadniona...
    Ostatnio edytowane przez Stoarn ; 24-10-2009 o 22:57
     

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •