Przyjmuje się średnią wagę kobiety, mężczyzny, dziecka. Jest to bodajże 70 kg dla kobiety, 80 kg dla męzczyzny, ale nie pamiętam dokłądnie. Na tej podstawie podaje liczy się masę startową..
O ile w przypadku ładunków cargo nie ma problemu, to w przypadku lotów pasażerskich jak oblicza się masę startową samolotu potrzebną do wyznaczenia mocy silników potrzebnej do bezpiecznego startu? Bagaże są ważone przy odprawie, ale już
bagaż podręczny i ludzie nie - skąd zatem pilot wie ile ważą ludzie na pokładzie?
Przyjmuje się średnią wagę kobiety, mężczyzny, dziecka. Jest to bodajże 70 kg dla kobiety, 80 kg dla męzczyzny, ale nie pamiętam dokłądnie. Na tej podstawie podaje liczy się masę startową..
Dokładnie - jest przyjęta średnia waga mężczyzn, kobiet, dzieci i infantów (tj. niemowlaków - 0 kg ). Bagaże są ważone przy odprawie, ale do podziału na bagażniki w samolocie dzieli się total przez liczbę sztuk - wychodzi średnia kg dla bagażu. Potem załadowaną liczbę szt. bagażu do danego bagażnika mnoży się przez średnią i wychodzi masa walizek w danym bagażniku. Dla drugiego bagażnika liczy się już inaczej - od totalu odejmuje się masę bagażu w pierwszym bagażniku. To oczywiście w przypadku samolotów z tradycyjnymi bagażnikami, a nie przeznaczonymi do kontenerów.Zamieszczone przez simen
czyli teoretycznie jest możliwa taka sytuacja, że jak poleci drużyna narodowa JaponiiZamieszczone przez aviator
w sumo, gdzie każdy to pewnie ze 130 kg waży jak nie więcej + drużyna zapaśników
+ drużyna bokserska wagi ciężkiej, to mogą być kłopoty ze startem?
Pewnie jak załoga ma informacje o nietypowym "ładunku" stara się go uwzględnić przy robieniu planu.Zamieszczone przez twinsen
Załoga - jezeli sama wyważa samolot - robi sobie loadsheet i na pewno uwzględnia "ponadwymiarowych" pasażerów. Zresztą jak tacy się zdarzają, często są zmuszani przez przewoźnika do kupna drugiego biletu. W każdym razie checkin decyduje co zrobić z paxem i jakie dane przekazać załodze lub wyważającym dany lot.Zamieszczone przez marcin_EPKK
Zakładki