1) Na pewno ILS. W Krakowie ILS jest tylko na 25, do tego wiatr przeważnie z zachodu, więc większość lądowań i startów jest z/na 25.
Takie oto dwa pytania przygotowałem, jedno proste, drugie dłuższe
1. Co decyduje o wyborze kierunku podejścia (jeżeli dobrze się wyraziłem) przy zupełnie bezwietrznej pogodzie?
2. Dziś przed godziną 07.00 (czyli w trakcie mojej codziennej drogi do pracy ul. Mineralną) odnotowałem kilka lądowań na 11. Następnie były starty z 29 i wszystko odlatywało mocno w prawo/lewo nim jeszcze przekroczyło Al. Krakowską. Kiedyś już pytałem o koryytarze, na które kierują się samoloty po starcie i zostałem skierowany do odpowiednich map (jeżeli ktoś przy okazji mógłby mi je objaśnić - bądę wdzięczny), ale...czy takie szybkie skręty to standardowe operacje? Może po prostu mieszkając przy końcu ul. Mineralnej widzę tylko to, co leci wzdłuż niej a pomijam wszystko co tuż po starcie wykonuje skręt?
1) Na pewno ILS. W Krakowie ILS jest tylko na 25, do tego wiatr przeważnie z zachodu, więc większość lądowań i startów jest z/na 25.
Może szerzej: dostępne pomoce nawigacyjne. Poza tym układ dróg kołowania, ograniczenia hałasowe itp.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
co lub kto decyduje .... czasem ATC zaproponuje 2 kierunki lądowania, a pilot wybierze sobie jedenZamieszczone przez bakero
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Jak jest jeden samolot w powietrzu, to ATC jest w ogóle mało potrzebne.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Zakładki