Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Prędkość samolotów


    Polecamy

    Przy lekturze czasopism lotniczych spotkałem się z wartosciami prędkości samolotów na wysokości " 0 npm" i np. "na wysokości 5 000 m".Jak ustala się te prędkości,bo przeciez samolot nie leci z predkoscią ok. 800 km/h tuż nad ziemią ?.W latach 80-tych,będąc w wojsku na lotnisku w Modlinie widziałem,jak Mig-21 po starcie i wykonaniu kregu przeleciał z b.dużą prędkościa tuż nad lotniskiem,ale czy tak samo bada sie osiągi dużych samolotów pasażerskich?.Z ciekawości: co by sie stało,gdyby np. Boeing 737 przeleciał z predkością przelotową(800 km/h) paredziesiąt metrów nad np. Ursynowem ?

  2. #2
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Przede wszystkim powylatywałyby szyby,wielu mieszkańców straciłoby słuch,nie mówiąc o wyrwaniu "paru" drzew,samochodów i innych przedmiotów spowodowanych szybkim przetoczeniem się masy powietrza
    Po okolo sekundzie owy 737 zatrzymalby się na najbliższym wieżowcu w centrum (no chyba że pilot/komputer szybko poderwałby maszynę do góry)


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  3. #3
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Do pewnej wysokości jest ograniczenie prędkości, chyba do 250 kts.

  4. #4
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie w Polsce.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  5. #5
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Leonidas
    Do pewnej wysokości jest ograniczenie prędkości, chyba do 250 kts.
    W USA jest ogranicznie 250 kts poniżej 10000 ft.

  6. #6
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Nie w Polsce.
    A i tak co drugi się pyta o speed restrictions below FL100...

  7. #7
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    800 km/h to prędkość podróżna samolotu, natomiast podstawą dla pilota jest pr. przyrządowa IAS/CAS w/g których lata się samolotami oraz liczba Macha - na dużych wysokościach. W skrócie - od tych prędkości zależą siły działające na samolot w locie. Dlatego Vne na małej wysokości np. 320 kts da mniejszą pr. podróżną niż 320 kts na poziomie 260 czy M=.82 na poziomie 350 -

    NIE MA na świecie samolotu pasażerskiego zdolnego do lotu z prędkością 800 km/h na małej wysokości, np Vne przy ziemi dla 737 to 320 węzłów to daje raptem 576 km/h, A320 to 350 kts. To i tak teoria, bo i tak nie wolno więcej niż 250 kts poniżej poziomu 100 na większości lotnisk komunikacyjnych. A jak weźmiemy ograniczenia do lotów w turbulencji to da nam 250 kts na małej wysokości dla większości znanych mia samolotów pasażerskich.
    Parę szyb może i by wyleciało, ale z tymi drzewami to z lekka przesadziliście - bywało, że leciałem 737 300kts na 300 stóp nad ziemią i nie słyszałem aby sie ktoś skarżył na takie kataklizmy

    A tak na marginesie mała uwaga do autora wątku - sprawdziłeś archiwum grupy? Bo mam wrażenie, że Twoje pytania którymi zasypałeś grupę były już wałkowane
    Pozdrawiam!
    Piotr

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •