Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Opona samolotu pasażerskiego


    Polecamy

    Czy opona dużego samolotu pasażerskiego jest zbudowana inaczej,aniżeli opona do np. bolidu formuły 1 ?.Pewne jest,że opona samolotu jest narażona na dużo wieksze obciążenia ,niz pozostałe(szczególnie przy lądowaniu).Czy w związku z tym podlega innym kryteriom jakościowym i jak sie je stosuje (resurs,zuzycie biznika, inne...) ?

  2. #2
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie Re: Opona samolotu pasażerskiego

    Goodyear jest światowym liderem w dostawach opon dla lotnictwa. Pierwszą oponę do samolotu firma ta zaprojektowała i wyprodukowała blisko 100 lat temu. To firma Goodyear jako pierwsza opracowała technikę bieżnikowania opon lotniczych, lotniczą oponę radialną oraz hydrauliczne hamulce do samolotów.

    Pewność i wysoki stopień bezpieczeństwa to najważniejsze cechy opon lotniczych. Portfolio wyrobów firmy w tym segmencie składa się z pięciu rodzin produktów: Flight Leader, Flight Eagle, Flight Radial, Flight Custom III i Flight Special II. Kształt i żywotność opon Flight Leader pozwala na ich wielokrotne bieżnikowanie. Z kolei Flight Eagle to seria specjalnie dostosowana do wymagań samolotów dla biznesmenów. Ich zalety to specjalne komponenty, które zwiększają wytrzymałość, odporność na zużycie i sprawdzają się w trudnych warunkach atmosferycznych. Są również wyjątkowo odporne na bardzo wysokie temperatury emitowane przez rozgrzane hamulce. Opony z serii Flight Radial posiadają specjalny pas Flexten zapewniający pewność i stabilność wielokrotnego lądowania pomimo ich niewielkiego ciężaru. Opona Flight Radial jest mocna i wytrzymała, a jej ciężar o 10-20% mniejszy niż podobnych opon. Ponadto, opona Flight Radial wpływa na zmniejszenie zużycie paliwa ze względu na niski opór toczenia, a dzięki jej trwałości zwiększa się liczba lądowań. Wszystkie te cechy wpływają na redukcję kosztów operacyjnych, związanych z obsługą samolotu. Dla zwykłego lotnictwa cywilnego Goodyear oferuje modele Flight Custom III i Flight Special II. Ich zalety to optymalne możliwości w porównaniu do ich kosztu, nowoczesny design zapewniający wysoką jakość oraz bezpieczeństwo.
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Re: Opona samolotu pasażerskiego

    Ponadto, opona Flight Radial wpływa na zmniejszenie zużycie paliwa ze względu na niski opór toczenia
    Widac, ze jakis as marketingu to pisal 8)
    Chetnie bym zobaczyl dane dotyczace tej oszczednosci paliwa w porownaniu z oponami innych producentow - 1 kg paliwa na rok??

  4. #4
    Awatar Piotr_S

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA (Kabaty)

    Domyślnie

    Jaka jest żywotność opon lotniczych. Ile startów i lądowań wytrzymują? Są jakieś przepisy? Jeżeli pytanie jest za ogólne, to bardzo proszę o odpowiedź na przykładzie Boeinga 737.
    Canon EOS 30D + Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6 L IS USM + Canon EF 24-105 f/4 L IS USM

  5. #5
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotr_S
    Jaka jest żywotność opon lotniczych.
    Przede wszystkim kariera opony kończy się, gdy jest starta. Kilkakrotnie już oglądałem wymianę kół na B737.

  6. #6
    slider1000
    Goście

    Domyślnie

    [quote="aviator"]
    Cytat Zamieszczone przez Piotr_S
    Jaka jest żywotność opon lotniczych.
    Przede wszystkim kariera opony kończy się, gdy jest starta. Kilkakrotnie już oglądałem wymianę kół na B737.[/quote


    Podklej to w watku "strach przed lataniem " i bedzie oki

  7. #7
    Awatar Piotr_S

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA (Kabaty)

    Domyślnie

    Pytam czy są jakieś konkretne przepisy przepisy na ten temat (np. po wykonaniu "nastu" serii startów i lądowań).

    Cytat Zamieszczone przez slider1000
    Podklej to w watku "strach przed lataniem " i bedzie oki
    I nie ma tu nic wspólnego ze strachem przed lataniem bo jestem chyba ostatnią osoba która mogła by w ten sposób podchodzić do lotnictwa.
    Canon EOS 30D + Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6 L IS USM + Canon EF 24-105 f/4 L IS USM

  8. #8
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie Re: Opona samolotu pasażerskiego

    Cytat Zamieszczone przez Gregor
    nowoczesny design zapewniający wysoką jakość oraz bezpieczeństwo.
    Intrygujące że nowoczesny design może zapewnić wysoką jakość !!!


    P.S. Za komuny opony lotnicze produkował poznański stomil !



  9. #9
    piter_EPTM_EPKK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aviator
    Przede wszystkim kariera opony kończy się, gdy jest starta. Kilkakrotnie już oglądałem wymianę kół na B737.
    ja tez :P a do tego taki niewinnie maly podnosnik jest :P przednie opony 737 nadaja sie na pakowanie kazda z nich wazy po 30 kg wiec mozna sie pobawic :P

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piter_EPTM_EPKK
    a do tego taki niewinnie maly podnosnik jest
    Co do 777, ten podnośnik nie jest taki mały.
    http://www.airliners.net/open.file/1120388/L/

  11. #11
    piter_EPTM_EPKK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafał
    Co do 777
    no ale ja pisalem o 737 a do 777 wiadomo musi byc wiekszy... :P

  12. #12
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piter_EPTM_EPKK
    Cytat Zamieszczone przez Rafał
    Co do 777
    no ale ja pisalem o 737 a do 777 wiadomo musi byc wiekszy... :P
    A ja sie moge zalozyc ze oni uzywaja ten sam podnosnik obojetnie czy to 737, 777, A320, itp. Czy twoj mechanik samochodowy ma osobne podnosniki do VW, Fiata, BMW, Mercedesa, itp. ?

  13. #13
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Moim zdaniem nie ma znaczenia jaki podnośnik. W samolocie są określone pkt podparcia i konkretne procedury do danych czynności, a podnośnik pewni tylko musi spełniać określone wymagania i może się różnić jedynie firmą.

  14. #14
    piter_EPTM_EPKK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    A ja sie moge zalozyc ze oni uzywaja ten sam podnosnik obojetnie czy to 737, 777, A320, itp. Czy twoj mechanik samochodowy ma osobne podnosniki do VW, Fiata, BMW, Mercedesa, itp.
    no nie nie ma w sumie znaczenia ale ten ktory jest na Balicach był 2 razy mniejszy od tego który kolega pokazał nam tutaj na zdjeciu wiec tylko w tym sensie pisalem

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafał
    Cytat Zamieszczone przez piter_EPTM_EPKK
    a do tego taki niewinnie maly podnosnik jest
    Co do 777, ten podnośnik nie jest taki mały.
    http://www.airliners.net/open.file/1120388/L/
    A tak to się robi na Okęciu:
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5941275
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Jak dla mnie podnośnik identyczny-taka sama jakas niebieska nalepka, nad nalepką coś czarnego i okrągłego.

  17. #17
    Awatar Piotr_S

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA (Kabaty)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Cytat Zamieszczone przez piter_EPTM_EPKK
    Cytat Zamieszczone przez Rafał
    Co do 777
    no ale ja pisalem o 737 a do 777 wiadomo musi byc wiekszy... :P
    A ja sie moge zalozyc ze oni uzywaja ten sam podnosnik obojetnie czy to 737, 777, A320, itp. Czy twoj mechanik samochodowy ma osobne podnosniki do VW, Fiata, BMW, Mercedesa, itp. ?
    Apropo podnośników - zdjęcie zrobione z tarasu widokowego na EPWA
    http://picasaweb.google.pl/bryanek4/...65026186782402
    Canon EOS 30D + Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6 L IS USM + Canon EF 24-105 f/4 L IS USM

  18. #18
    Awatar AndrzejD

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Cytat Zamieszczone przez piter_EPTM_EPKK
    Cytat Zamieszczone przez Rafał
    Co do 777
    no ale ja pisalem o 737 a do 777 wiadomo musi byc wiekszy... :P
    A ja sie moge zalozyc ze oni uzywaja ten sam podnosnik obojetnie czy to 737, 777, A320, itp. Czy twoj mechanik samochodowy ma osobne podnosniki do VW, Fiata, BMW, Mercedesa, itp. ?
    Do VW, Fiata, BMW to mechanik może mieć jeden podnośnik ale z Mercedesem to już różnie bywa. Do A-klasy wystarczy mały podnośnik a do 40 tonowego TIRa to chyba trochę większy by się przydał. Chyba, że Twój mechanik podnosi maluchy podnośnikiem od TIRa.
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  19. #19

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Mysiadło
    Wpisów
    7

    Domyślnie

    Ostatnio wymieniałem koła na podwoziu głównymw w malym Benku i Duzm Embrione - podnoscik wyglada jak troszcze wiekszy hydrauliczy - oba wymieniane koła były z podwozia głównego.

  20. #20
    Awatar Miki

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Bydzia

    Domyślnie


    Polecamy

    A ja mam pytanie, czy te opony są pełnew środku, czy podobnie jak w samochodach są pompowane jakimś gazem

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •