Zupełnie nie, 720, to rozwinięcie 707, a C-FETB na zdjęciu to maszyna P&W C do testów silników, stąd ten piąty
Interesują mnie wiadomości na temat Boeinga 720. Jak widzę, jest to samolot 5-silnikowy (?) JetPhotos.Net Photo ? C-FETB (CN: 18024) Pratt & Whitney Canada Boeing 720-023B by Youri Thonon - Contrails Aviation Photography . Kto był jego użytkownikiem, jak się sprawował, i ogólnie-po co takie dziwadło?
Nie, 720 to tylko skrócona wersja 707 nazwana tak, ze względów marketingowych (orginalnie to był 707-020). Samolot z foto, to maszyna testowa P&W - muszą jakoś nowe silnik testować, 720 tak jak 707 ma tylko 4 silniki zamontowane pod skrzydłami.
EDIT: spóźniłem się
EDIT2: tu znajdziesz więcej informacji na ten temat http://www.airliners.net/aviation-fo...readid=4558803
Z tego, co czytalem, to byla niezla petarda - mial bardzo duzy stosunek ciag/ciezar i sakramenckie osiagi... Teraz juz takich nie buduja...
Dokładnie tak pierwszy lot 707 to grudzień 1957 a pierwszy lot 720 to już 1959.
Protoplastą tej serii maszyn jest Boeing 367-80 zwany także Dashem 80 a datą pierwszego lotu był 15 lipca 1954 roku. Poniżej pierwszy egzemplarz:
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6619369
Piotr, czy wasze -200LR są wyposażone napewno w 115, bo z tego co widzę na stronie GE to do LR wsadzają raczej GE90-110B
GE - Aviation: Qatar Airways Orders GE90-powered Boeing 777s
Na pewno - sprawdziłem właśnie w AFM! Mamy dodatkowe dopuszczenie na takie silniki. Zresztą - różnica pewnie jest software'owa...
Pozdrawiam!
Piotr
Zakładki