Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12

Wątek: Boeing 720

  1. #1
    Awatar soccerinho

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWROcław

    Domyślnie Boeing 720


    Polecamy

    Interesują mnie wiadomości na temat Boeinga 720. Jak widzę, jest to samolot 5-silnikowy (?) JetPhotos.Net Photo ? C-FETB (CN: 18024) Pratt & Whitney Canada Boeing 720-023B by Youri Thonon - Contrails Aviation Photography . Kto był jego użytkownikiem, jak się sprawował, i ogólnie-po co takie dziwadło?

  2. #2
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Zupełnie nie, 720, to rozwinięcie 707, a C-FETB na zdjęciu to maszyna P&W C do testów silników, stąd ten piąty
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #3
    Awatar soccerinho

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWROcław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Zupełnie nie, 720, to rozwinięcie 707, a C-FETB na zdjęciu to maszyna P&W C do testów silników, stąd ten piąty
    Ahaa Ale jakoś nigdy o nim nie słyszałem, a zaciekawił mnie takie niepełny numer (7x0)

  4. #4

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    LCY

    Domyślnie

    Nie, 720 to tylko skrócona wersja 707 nazwana tak, ze względów marketingowych (orginalnie to był 707-020). Samolot z foto, to maszyna testowa P&W - muszą jakoś nowe silnik testować, 720 tak jak 707 ma tylko 4 silniki zamontowane pod skrzydłami.

    EDIT: spóźniłem się
    EDIT2: tu znajdziesz więcej informacji na ten temat http://www.airliners.net/aviation-fo...readid=4558803

  5. #5
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Z tego, co czytalem, to byla niezla petarda - mial bardzo duzy stosunek ciag/ciezar i sakramenckie osiagi... Teraz juz takich nie buduja...

  6. #6
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    Z tego, co czytalem, to byla niezla petarda - mial bardzo duzy stosunek ciag/ciezar i sakramenckie osiagi... Teraz juz takich nie buduja...
    Eeee tam - nasze 777-200 wyposażone w silniki 115kp też drą do góry - nawet pełne...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  7. #7
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Zupełnie nie, 720, to rozwinięcie 707, a C-FETB na zdjęciu to maszyna P&W C do testów silników, stąd ten piąty
    Dokładnie tak pierwszy lot 707 to grudzień 1957 a pierwszy lot 720 to już 1959.
    Protoplastą tej serii maszyn jest Boeing 367-80 zwany także Dashem 80 a datą pierwszego lotu był 15 lipca 1954 roku. Poniżej pierwszy egzemplarz:
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6619369
    Pozdrawiam, Airliner

  8. #8
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Eeee tam - nasze 777-200 wyposażone w silniki 115kp też drą do góry - nawet pełne...
    Piotr, czy wasze -200LR są wyposażone napewno w 115, bo z tego co widzę na stronie GE to do LR wsadzają raczej GE90-110B
    GE - Aviation: Qatar Airways Orders GE90-powered Boeing 777s
    no risk, no fun ;D


  9. #9
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Na pewno - sprawdziłem właśnie w AFM! Mamy dodatkowe dopuszczenie na takie silniki. Zresztą - różnica pewnie jest software'owa...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  10. #10
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    Piotr, czy wasze -200LR są wyposażone napewno w 115, bo z tego co widzę na stronie GE to do LR wsadzają raczej GE90-110B
    GE - Aviation: Qatar Airways Orders GE90-powered Boeing 777s
    -110B fizycznie od -115B się niczym nie różnią poza tabliczką znamionową i softem...
    KZ

  11. #11
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    -110B fizycznie od -115B się niczym nie różnią poza tabliczką znamionową i softem...
    I pewnie jeszcze ceną
    KZ - kto oprócz QR w swoich -200LR ma -115B?
    no risk, no fun ;D


  12. #12
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    I pewnie jeszcze ceną
    KZ - kto oprócz QR w swoich -200LR ma -115B?
    Nie mam pojęcia mówiąc szczerze bo ja od klientów jestem baaardzo daleko...
    KZ

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •