Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie wyważanie samolotu


    Polecamy

    Czy to prawda,że odpowiednie rozmieszczenie pasażerów samolotu pasażerskiego w kabinie pasażerskiej (np.przy niepełnym komplecie pasażerów),oraz bagazu w lukach bagażowych,maja wpływ na wyważenia samolotu przed lotem ?.

  2. #2
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Prawda, FR ma specjalne wzorki jak usadzac paxow aby bylo najbardziej efektywnie. ostatnio kilka linii lotniczych domaga sie rekompensat od Airbusa za to ze samolot ich zdaniem ma za ciezka przednia czesc kadluba przez co dla prawidlowego wywazenia trzeba rezygnowac z przewozu ladunku cargo w przednim bagazniku
    no risk, no fun ;D


  3. #3
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    a co z rezerwacją miejsc pasażerów przed lotem (i ich wagą), którzy wybierają sobie miejsca w samolocie ?
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  4. #4
    slider1000
    Goście

    Domyślnie Re: wyważanie samolotu

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Piotrowi
    Czy to prawda,że odpowiednie rozmieszczenie pasażerów samolotu pasażerskiego w kabinie pasażerskiej (np.przy niepełnym komplecie pasażerów),oraz bagazu w lukach bagażowych,maja wpływ na wyważenia samolotu przed lotem ?.

    Skoro to jeden z dziesieciu teleturniej , w sumie nie ma to znaczenia czy Pilot ustawi na trymerze 6 czy 2 , byle sie samolot oderwał w powietrze

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Prawda. Ale wszystko zalezy jaki samolot, ilu pasazerow, itp. Mniej wazne przy 737 duzo wazniejsze przy mniejszych turbopropach a jeszcze wazniejsze przy Cessnie 172.

  6. #6
    slider1000
    Goście

    Domyślnie

    Nieprawda , cessna 172 to pikus przy wywazaniu Jantara 2b z wodą i to wazne czy pilot wazy 70 czy 90 kg , to jest sztuka , a szkoda z cobra 15 było gorzej ze wzgledu na klapke od podwozia .

  7. #7
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie Re: wyważanie samolotu

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Piotrowi
    Czy to prawda,że odpowiednie rozmieszczenie pasażerów samolotu pasażerskiego w kabinie pasażerskiej (np.przy niepełnym komplecie pasażerów),oraz bagazu w lukach bagażowych,maja wpływ na wyważenia samolotu przed lotem ?.
    To jest nawet oczywiste

  8. #8
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Prawda. Ale wszystko zalezy jaki samolot, ilu pasazerow, itp. Mniej wazne przy 737
    Ważne, ważne Taki B737-500 wyważa się łatwo, ale B737-400 wręcz przeciwnie

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW / RDU

    Domyślnie

    Czy w wiekszych samolotach jest mozliwosc sprawdzenia, ze samolot jest wywazony lub nie? Bo po starcie to zakladam ze da sie "wyczuc"

  10. #10
    TK
    TK jest nieaktywny
    Awatar TK

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2 mile od WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez TamCaP
    Czy w wiekszych samolotach jest mozliwosc sprawdzenia, ze samolot jest wywazony lub nie? Bo po starcie to zakladam ze da sie "wyczuc"
    Najlepszą metodą "sprawdzenia" jest kontrola rozłożenia ładunku. Linie lotnicze używają do tego celu dwóch dokumentów (czasem połączonych ze sobą):
    - loadsheet czyli arkusz wyważenia samolotu
    - loading instruction/report (LIR).
    W loadsheet'cie wyważa się samolot "na sucho" mając do dyspozycji wiedzę o wadze samego samolotu, paliwa, wyposażenia, załogi oraz ładunku. Właśnie ładunek jest najistotniejszy, więc w momencie przygotowania loadsheet'u decuduje się ile bagażu i ile cargo powinno pójść do danego bagażnika oraz jak rozsadzić pasażerów. LIR jest instrukcją załadunku - pokazuje osobom ładującym samolot gdzie włożyć bagaż i cargo. Rozmieszczeniu pasażerów sprzyja przydzielanie miejsc przy odprawie (czasem, jak samolot "nie chce" się wyważyć trzeba ich przesadzić), a czy pasażerowie zajmują miejsca zgodnie z przydziałem sprawdzają stewardessy.

    BRGDS

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •