Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
  1. #1

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie Długość drogi startowej Boeing 737-300


    Polecamy

    Witam,

    Czy możesz mi podać podstawową długość DS dla 737-300 według ICAO? Ewentualnie algorytm do obliczenia Na stronie boeinga znalazłem długości ale wg przepisów F.A.R-u.

    z góry dzięki,

    pozdro

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź/Poznań

    Domyślnie

    Nie wiem ile dokładnie, ale ok. 2000-2100 m.

  3. #3
    Awatar mateusz_95

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Kielce EPKA

    Domyślnie

    To może już napisze tu i nie będe zakładał nowego tematu. Orientuje się ktoś jaka jest droga startowa i droga hamowania dla Jetstream 32 ???

  4. #4
    Awatar trzciona

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Bytom, Katowice, Poland

    Domyślnie

    Takich danych nie podaje się ogólnie. Zależą one przede wszystkim od masy samolotu i konkretnej sytuacji pogodowej (np. mokry pas znacznie wydłużą tą odległość), wiatr też ma tutaj znaczenie.

  5. #5
    Awatar mateusz_95

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Kielce EPKA

    Domyślnie

    Dzięki za wyjaśnienie.

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kaczorra Zobacz posta
    Nie wiem ile dokładnie, ale ok. 2000-2100 m.
    a czy te dane możesz potwierdzić jakąś literaturą?;]

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2009

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    i dziękować ;]

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    EPRZ/EPBA

    Domyślnie

    Witam

    Zna ktoś może prędkość maksymalną na poziomie morza( max. level speed at S/L) oraz prędkość wznoszenia( rate of climb at S/L) dla Boeing'a 767-20 ER??? Z góry dziekuję

  10. #10
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Ludzie!!! Czy Wy potraficie czytac ze ZROZUMIENIEM?? Bo mam wrazenie, ze nie!!
    Dla takich samych powodow dla ktorych nie mowi sie OGOLNIE o dlugosci pasa, dla takich samych powodow bez sensu jest podawanie takich danych jak maksymalna predkosc wznoszenia! Predkosc maksymalna wynika z OGRANICZEN eksploatacyjnych - wszystko jest na zalinkowanej stronie, a dla samolotow pasazerskich wazny jest MINIMALNY gradient wznoszenia, bo ten okreslaja przepisy - minimalny wymagany na jednym silniku to 2.4% dla samolotow 2-siln ikowych, 2.7% dla 3- oraz 3% dla 4-silnikiowych, w drugim segmencie wznoszenia - podwozie schowane, klapy i moc silnikow startowa, wznoszenie do wysokosci akceleracji na jednym silniku. Wznoszenie ze wszystkimi sprawnymi silnikami, W ZALEZNOSCI OD masy i warunkow srodowiska jest srednio 3-4 razy wieksze.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szatanskieee Zobacz posta
    DS dla 737-300 według ICAO? ...znalazłem długości ale wg przepisów F.A.R-u.
    A czy DS wedlug ICAO i FAR to nie to samo przypadkiem?
    Dla tych samolotow musisz uwzgledniac rozbieg z ewentualna utrata silnika.

    To wszystko co zobaczysz na podanych stronach to jak najbardziej wedlug F.A.R. bo to sie faktycznie liczy w eksploatacji.
    A slusznie jak zostalo zauwazone powyzej - ten temat w takim ujeciu ma maly sens.

  12. #12
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Predkosc maksymalna wynika z OGRANICZEN eksploatacyjnych - wszystko jest na zalinkowanej stronie, a dla samolotow pasazerskich wazny jest MINIMALNY gradient wznoszenia, bo ten okreslaja przepisy - minimalny wymagany na jednym silniku to 2.4% dla samolotow 2-siln ikowych, 2.7% dla 3- oraz 3% dla 4-silnikiowych, w drugim segmencie wznoszenia - podwozie schowane, klapy i moc silnikow startowa, wznoszenie do wysokosci akceleracji na jednym silniku.
    Bedrzich, czy mozesz uscislic: Czy w 3 lub 4 silnikowych maszych chodzi o lot NA jednym silniku czy BEZ jednego silnika. Bo dla dwusilnikowych to to samo.

  13. #13
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Bedrzich, czy mozesz uscislic: Czy w 3 lub 4 silnikowych maszych chodzi o lot NA jednym silniku czy BEZ jednego silnika. Bo dla dwusilnikowych to to samo.
    No zastanów się przez chwilę...
    Oczywiście, że BEZ jednego!
    Pozdrawiam!
    Piotr

  14. #14
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Wolałem się zapytać niż ślepo wierzyć ...
    No bo w końcu wszystko, co napiszesz na forum, to dla nas, pasażerów, jest święte :-)

  15. #15
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    No weź, bo się zarumienię
    Trochę sceptycyzmu nigdy nie zawadzi!!!
    Pozdrawiam!
    Piotr

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Ogólne porównanie samolotów, które może zaspokoi ciekawość co poniektórych:

    Aircraft Performance Database V2.0

  17. #17
    Awatar lantan

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    EPWA, EPRZ, EPKK, EPLB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nowtom Zobacz posta
    Witam

    Zna ktoś może prędkość maksymalną na poziomie morza( max. level speed at S/L) oraz prędkość wznoszenia( rate of climb at S/L) dla Boeing'a 767-20 ER??? Z góry dziekuję
    Hehe czyżby projekt z Historii Techniki Lotniczej dla pierwszego rocznika lotnictwa na PRZ sie kłaniał? :P

    Też miałem przed ponad tygodniem problem z takimi danymi, ale dla -300ER

  18. #18
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Ludzie!!! Czy Wy potraficie czytac ze ZROZUMIENIEM?? Bo mam wrazenie, ze nie!!
    Dla takich samych powodow dla ktorych nie mowi sie OGOLNIE o dlugosci pasa, dla takich samych powodow bez sensu jest podawanie takich danych jak maksymalna predkosc wznoszenia! Predkosc maksymalna wynika z OGRANICZEN eksploatacyjnych - wszystko jest na zalinkowanej stronie, a dla samolotow pasazerskich wazny jest MINIMALNY gradient wznoszenia, bo ten okreslaja przepisy - minimalny wymagany na jednym silniku to 2.4% dla samolotow 2-siln ikowych, 2.7% dla 3- oraz 3% dla 4-silnikiowych, w drugim segmencie wznoszenia - podwozie schowane, klapy i moc silnikow startowa, wznoszenie do wysokosci akceleracji na jednym silniku. Wznoszenie ze wszystkimi sprawnymi silnikami, W ZALEZNOSCI OD masy i warunkow srodowiska jest srednio 3-4 razy wieksze.
    2,4%, 2,7% i 3% to min. gradienty nie dla jednego silnika, ale z jednym wyłączonym. Czterosilnik na jednym raczej słabo by się wznosił

  19. #19
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Dash7 Zobacz posta
    2,4%, 2,7% i 3% to min. gradienty nie dla jednego silnika, ale z jednym wyłączonym. Czterosilnik na jednym raczej słabo by się wznosił
    He he - dopiero teraz doczytałem co napisałem......
    Pozdrawiam!
    Piotr

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •