Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Uruchomienie silników


    Polecamy

    Jak w dużym (A320, B737 etc) samolocie przebiega uruchomienie silników?
    Czy metodą przedpotopową robi się to po kolei ręcznie zgodnie z checklistą? Jeśli tak, to dlaczego tej sekwencji nie może wykonać komputer?

  2. #2
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Takie dane powinieneś znaleść w manualach do FS.

  3. #3
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Czy manuale do FS są dostępne za darmo w internecie?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  4. #4
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    http://www.aztec.pl/pliki/DF737.rar Opis uruchamiania silników w co prawda lecimwym addonie, ale powinien choć trochę rozjaśnić (classic).
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    OK, poczytam, a jak jest w realu?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Mniej więcej tak jak napisane w wyżej podanym linku.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  7. #7
    Awatar Air Q

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ...

    Domyślnie

    Na tej stronie jest pokazane jak uruchomić silniki w B737
    http://www.flydamnit.com/2006/06/30/how-to-start-a-737/

  8. #8
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    No to druga część pytania: dlaczego procedury uruchomienia nie wykonuje komputer?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  9. #9
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    No to druga część pytania: dlaczego procedury uruchomienia nie wykonuje komputer?
    Czyzby zdenerwowal Cie jakis pilot co to sie za dlugo "uruchamial" ?

  10. #10
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie nie, to pokłosie innej dyskusji, Zastanawialiśmy się z kolegą, dlaczego uruchomienie robi człowiek, skoro wystarczyłoby wcisną przycisk i zrobiłby to komputer.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  11. #11
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Generalnie w nowych samolotach to cala robote robi komputer. Pilot ma tylko w odpowiednim momencie wlaczyc doplyw paliwa (taka mala dzigienka przy przepustnicy B737NG) - zadna filozofia. Ta sama dzwigienka sluzy do wylaczenia silnika.

  12. #12
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Uruchamianie jest dość zautomatyzowane i nie są to jakieś długie checklisty, rozruch jest monitorowany komputerami silnika jak np. FADEC. Pilotowi zostaje w kolejności: wyłączenia klimatyzacji i włączenie odbioru powietrza (silniki uruchamiane są powietrzem z APU lub źródła naziemnego), włączenie startera i przepływu paliwa; w Airbusach włącza sie tylko 2 przełączniki - Mode selector na pozycję Start i Master Switch (włącza starter i odpowiednim momencie podaje paliwo i włącza zapłon).
    Pozdrawiam!
    Piotr

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •